Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Nordin synnytti kotona

Vierailija
02.08.2018 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto sen insta storyt.

Vierailija
22/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo kotisynnytys mitenkään uusi ja ihmeellinen asia ole. Ennen vanhaan ihan normaali asia. Itse en tuollaiseen lähtisi, koska pelottaisi riskit ja se, että joku menee pieleen. Sairaalassakin voi näin käydä, mutta siellä sentään apu lähellä. Maria on oman tiensä kulkia ja hyvä, että kaikki meni hyvin, kun näin päätti tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tuli. Eivät kasvata henkilöitä mut eivät vaan oo kertoneet sukupuolesta.

Vierailija
24/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo kotisynnytys mitenkään uusi ja ihmeellinen asia ole. Ennen vanhaan ihan normaali asia. Itse en tuollaiseen lähtisi, koska pelottaisi riskit ja se, että joku menee pieleen. Sairaalassakin voi näin käydä, mutta siellä sentään apu lähellä. Maria on oman tiensä kulkia ja hyvä, että kaikki meni hyvin, kun näin päätti tehdä.

Joo oli ennen vanhaan normaali asia. Samoin oli normaalia kuolla synnytykseen tai vauva kuoli. Sekö pitäisi olla nykyäänkin normaalia?

Vierailija
25/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on meillä todellinen WT.

Vierailija
26/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin normaalia laittaa lapsi katsomaan vauvan syntymää ihan lähietäisyydeltä.

Vierailija
27/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin normaalia laittaa lapsi katsomaan vauvan syntymää ihan lähietäisyydeltä.

Ilmeisesti tässä tapauksessa vanhemmat lapset nukkuivat synnytyksen ajan, mutta periaatteessa olen samaa mieltä. Ollaan sitten sairaalassa tai kotona, niin synnytys ei ole pienille lapsille sopivaa katsottavaa.

Ei sitä heille mitenkään demonisoidakaan pidä, mutta kuvittelisin, että oman äidin näkemisestä kauheissa kivuissa voi jäädä pelkotiloja.

Vierailija
28/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa paheksua Marian kotisynnytystä, koska hyvä ystäväni on synnyttänyt kolme lasta kotonaan eräässä Euroopan maassa, jossa se on aivan normaalia.

Jos tämmöinen eiralainen Maria synnyttää kotona, tulee kohta lehteen paheksumaan joku lääkäri, joka sanoo ettei kotisynnytyksiä voi mitenkään suositella Suomessa, missä etäisyydet ovat niin pitkiä.

Kummasti nämä pitkät etäisyydet eivät kuitenkaan ole ongelma silloin, kun sairaalaverkostoa alasajetaan Itä- ja Pohjois-Suomessa. Ilmeisesti autoonkin synnyttäminen on ihan jees, kunhan äiti tekee sen vastoin tahtoaan.

Vierailija
29/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tuli?

No Reino tuli silloin kun raskaus saatettiin alulle, ja nyt synnyttäessään Mariakin viimein tuli.

Vierailija
30/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että on ollut orgastinen kokemus hänellä tuo kotisynnytys. Odotin lisäksi jotain luovaa toimintaa, kuten se menkkaveri-maalailu. Kolme lasta sairaalassa synnyttäneenä ei oo edes mielessä käynyt, et siinä pikkulapset olis samassa tilassa, ku ite tuskissa äheltää. Uutta putkeen vaan, tammaseni 😂

Vierailija
31/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytys kesti kaksi tuntia ja ilman kivun lievitystä, sairaalassa tosin. Kotona en suostuisi synnyttämään,kun kerran synnytyssairaalat on olemassa ja siellä osaavaa henkilökuntaa.

Vierailija
32/35 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu olisin ollut jos edes olisin haaveillut kotona synnyttää. Kiireellinen sektio tuli ja kaikki meni hyvin. Kiitos osaavan henkilökunnan, naistenklinikka yli 21 v sitten. 

Vierailija
33/35 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt jotain eliittirouvan Helsingin keskustassa kahden kätilön avustamana tekemää synnytystä ihan hirveästi lähtisi demonisoimaan. Aika pianhan tuosta olisi sairaalaan päästy, jos jotain olisi sattunut.

Totta kai itse kannatan sairaalasynnytystä, mutta jos nyt joku haluaa kotona synnyttää ja siihen ammattilaiset mukaan varaa ja sen lystin myös itse kustantaa, niin mikäpä siinä.

Vierailija
34/35 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi hän vessanpöntöllä synnytteli.

Vierailija
35/35 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt jotain eliittirouvan Helsingin keskustassa kahden kätilön avustamana tekemää synnytystä ihan hirveästi lähtisi demonisoimaan. Aika pianhan tuosta olisi sairaalaan päästy, jos jotain olisi sattunut.

Totta kai itse kannatan sairaalasynnytystä, mutta jos nyt joku haluaa kotona synnyttää ja siihen ammattilaiset mukaan varaa ja sen lystin myös itse kustantaa, niin mikäpä siinä.

Jos minä olisin päättänyt synnytellä noin leppoisasti kotona niin minulla olisi aivovaurioinen tai kuollut lapsi. Vaika asuisi sairaalan vieressä, ei sieltä sektiopöydälle pääse ja vauva maailmassa ole 15 minuutissa mitenkään (ajan kulumiseen on huomioitava myös se että hetki menee myös sairaalassa ennen kuin siellä päästään tilanteen päälle potilaan kohdalla joka tulee kotoa eikä.tilanne ole heille vielä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi