ESPOOlaisten oma keskusteluketju, tervetuloa :)
Mitä mieltä te muut espoolaiset olette Länsimetrosta ja siitä että bussilinjoja on lakkautettu?
Entä siitä, että Espoota rakennetaan ihan tukkoon?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Espoossa kohta 10 vuotta, silti kai mieleltäni enempi helsinkiläinen... autoa en aio hankkia koskaan ja metro on jees :)
Niin ja asuinpaikka valitaan tietty sen mukaan, että sieltä on hyvät kulkuyhteydet, mikä täällä Etelä-Espoossa tarkoittaa metroaseman läheisyyttä.
T. äskeinen kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Jyriseekö Espoossa ukkonen juuri nyt vai menikö ohi?
Olen itse töissä Hgin keskustan lähellä.
Meni ohi jo.
Leppävaarassa tapahtuu väkivallantekoja koko ajan uutisten mukaan. Ei ole hieno ja turvallinen Espookaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Tapiolalaisena olen tyytyväinen metroon.
Ja minä en keksi ainuttakaan syytä käydä Tapiolassa päinkään joten metron ja liityntäliikenteen tekemä koukkaus on täysin turha kun Länäriä pitkin pääsee suoraan stadiin. Typerää pystyyn kuolleen lähiön tekohengitystä muiden rahoilla.
No, minä taas tapiolalaisena olen havainnut, etten tarvitse Helsinkiä enää mihinkään :) Typerää viherjopojengin pönkitystä muiden rahoilla, näivettykööt sinne.
No siis stadia tarvitsen vielä vähemmän kuin Tapiolaa.
terkuin lainaamasi kirjoittaja
Kiäh kiäh kirjoitti:
Pikkuhiljaa pääkaupunkiseudun kuntaliitos tapahtuu. Metro on vain yksi muutos siiven suuntaan.
Tämä on muuten tota. Nythän on tulossa se lippu-uudistuskin 2019 alusta.
Go west kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en keksi ainuttakaan syytä käydä Tapiolassa päinkään joten metron ja liityntäliikenteen tekemä koukkaus on täysin turha kun Länäriä pitkin pääsee suoraan stadiin. Typerää pystyyn kuolleen lähiön tekohengitystä muiden rahoilla.
No, minä taas tapiolalaisena olen havainnut, etten tarvitse Helsinkiä enää mihinkään :) Typerää viherjopojengin pönkitystä muiden rahoilla, näivettykööt sinne.
Varmaan noin, jos asut vaikka Matinkylässä.
Vierailija kirjoitti:
Kiäh kiäh kirjoitti:
Pikkuhiljaa pääkaupunkiseudun kuntaliitos tapahtuu. Metro on vain yksi muutos siiven suuntaan.
Ehei! Helsinki kuntaliittyköön ihan keskenään. Sen kanssa ei kimppaan mene sen paremmin Espoo, Vantaa kuin Kauniainenkaan.
Mitä järkeä siinä muutenkaan olisi, samaan aikaan kun Kepu puuhaa 18 maakuntaansa :D Meitä on vain 5 miljoonaa, ei mitään järkeä siinä, että meillä olisi miljoonan asukkaan kaupunki ja sitten jotain keski-pohjanmaan maakuntia, joissa muutama kymmenen tuhatta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiäh kiäh kirjoitti:
Ehei! Helsinki kuntaliittyköön ihan keskenään. Sen kanssa ei kimppaan mene sen paremmin Espoo, Vantaa kuin Kauniainenkaan.
Mitä järkeä siinä muutenkaan olisi, samaan aikaan kun Kepu puuhaa 18 maakuntaansa :D Meitä on vain 5 miljoonaa, ei mitään järkeä siinä, että meillä olisi miljoonan asukkaan kaupunki ja sitten jotain keski-pohjanmaan maakuntia, joissa muutama kymmenen tuhatta ihmistä.
En sano, että siinä on järkeä, mutta tuntuu, että sitä valmistellaan...
Vierailija kirjoitti:
Kiäh kiäh kirjoitti:
Suur-Espoota odotellen..
Vierailija kirjoitti:
Go west kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu siellä päinkään enkä ole käynyt siellä sen jälkeen kun Omppuun asennettiin puomit. Siirtyi kaikki asiointi puomittomiin kauppakeskuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskus on hirveä paikka! Aseman ympärillä pyörii kellon ympäri juoppoja, nistejä, ma muja ja teinejä. Vältän aluetta jos mahdollista.
Ja mikä noista sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Metrolla olen matkustanut kerran ja hämmästelin miten kauan kestää mennä Matinkylästä Helsinkiin...:-(. Itse kuljen autolla ja junalla Helsinkiin. Ilman kahta autoa elämä tuntuisi liikaa säätämiseltä ja aikataulujen kyttäämiseltä. Jotenkin aikuisuuteen kuuluu mielestäni oma auto, jolloin voi kulkea omien aikataulujen mukaisesti :-). Meiltä Keski-Espoon suunnalta juna on kätevin kulkuväline, kun matkustaa Helsinkiin, siis jopa sitä omaa autoa parempi aikataulullisesti (ruuhkat...).
Kauanko meni Matinkylästä Helsinkiin?
Go west kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiäh kiäh kirjoitti:
Suur-Espoota odotellen..
Tapiola-Westend-Haukilahti voisi liittyä Lauttasaaren, ja miksei myös Kaskisaaren, Kuusisaaren, Lehtisaaren ja Munkan kanssa yhteen. Tulisi ihan mahtava kaupunki.
Go west kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go west kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu siellä päinkään enkä ole käynyt siellä sen jälkeen kun Omppuun asennettiin puomit. Siirtyi kaikki asiointi puomittomiin kauppakeskuksiin.
Hetken kelasin... aijoo, parkkihalliin :D
Westend, Laurinlahti. Täältä ostaisin asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyriseekö Espoossa ukkonen juuri nyt vai menikö ohi?
Olen itse töissä Hgin keskustan lähellä.
Meni ohi jo.
Ja sytytti metsän ohi mennessään. http://www.tilannehuone.fi/tehtava.php?hash=c49795303a59068518d126fd163…
Onneksi saatu sammutettua.
Vierailija kirjoitti:
Leppävaarassa tapahtuu väkivallantekoja koko ajan uutisten mukaan. Ei ole hieno ja turvallinen Espookaan.
Asun Suur-Leppävaarassa kahdeksatta vuotta ja onneksi en ole koskaan nähnyt mitään epämääräistä porukkaa tai tyyppejä, mutten liiku naisena yksin missään iltaisin tai öisin pimeän tultua. Jos liikkuisin sama missä iltaisin tai öisin niin ostaisin varmaan pippurisumutteen ja hälyttimet.
Toisaalta rikoksia voi tapahtua paikkakunnasta riippumatta, en minäkään olisi uskonut siitä viime päivien juttua että rauhallisessa ja hienossa Sipoossa voi tapahtua tuollaista murhaaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä olette käyneet uimassa?
Sorvalampi on aika kiva. Ei sinilevää.
Parkkipaikkoja vaan on vähänlaisesti ja ampiaisia tuntuu olevan eväitä syövien kimpussa.