Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahan lainaaminen omille lapsille

Eläkemamma
02.08.2018 |

Kun omat lapset (ovat jo aikuisia) pyytävät lainaksi rahaa (50-200 euroa) ja sanovat, että maksan takaisin XX päivänä, niin onko se jotenkin itsestään selvää, että sitä ei tarvitse maksaa takaisin ilman mitään kummempia selityksiä. Onko pelin henki se, että sehän on vaan mutsi tai faija, asian voi "unohtaa"? Olemme eläkkeellä ja tulemme toimeen, mutta mun periaate on aina ollut että lupaukset pidetään ja velat hoidetaan. Pitääkö minun ruveta karhuamaan rahaa, vai antaa taas anteeksi ja unohtaa koko juttu (seuraavaan lainapyyntöön asti)?
Olenko julma pilkun viilaaja ja kauhea mutsi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono muija

mikzi hankit lapsia jos et edes pesämunaa säästänyt

menikö lapsilisät kaljoitteluun

Vierailija
2/4 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainatessa sovitaan takaisinmaksusta niin sitten maksetaan takasin ja maksetaan ajoissa.

Viimestään seuraavaa lainaa pyydettäessä sanoisin ei, ei kun ei ole maksettu takasin edellisiäkään. Tai kerrot jo etukäteen että ei tule yllätyksenä kun tilanne on päällä ja lapsenlapset ilman ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen verran vanha että minulla on jo aikuiset lapset jotka asuvat omillaan.

Pojalle "lainasin" 2800 euroa että sai kokoon rahan mieleiseensä autoon, tytölle 6000 euroa asuntolainan takuumaksuun. Kumpikin sanoo maksavansa takaisin pikkuhiljaa, mutta en aio ottaa mitään takaisin. Saavat pitää ennakkoperintönä. Poika saanut myös aikaisemmin eri summia milloin mihinkin. En tee niistä kirjaa. 

Kumpikin teitää mitä toinen on saanut, rehellistä peliä kaikki.

Olen heidät yksin kasvattanut, isältään saaneet penniäkään.  Itse vienyt perheen eteenpäin omilla ansioillani, ja saanut kaksi mukavaa perintöä. Rahaa en mukaani saa, ja minulta ei puutu mitään. En ole mammonan perän niin että sen päällä istuisin hautomassa, nuoret saakoot sillloin kun on tarvetta.

Äiti 58 v.

Vierailija
4/4 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lainannut lapsille rahaa esimerkiksi vuokraan. Maksavat aina takaisin sovitusti, ei ole tarvinnut ”karhuta”.

Tietävät, että minulla on about viidentonnin hätävara, ja että sieltä avustan heitä sitten hätätilanteessa. Todellisessa hädässä siis. Se hätätili ei saa huveta, se on heidänkin turvaksi.

Joskus annan rahaa huvikseni, en paljon. Tietävät, että hädässä auttaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä