Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen Zarassa ja järkytyin

Vierailija
02.08.2018 |

Kello oli 19.55 kun olin Zarassa. Löysin juuri sen vaatteen mitä olin jo pitkään etsinyt. Huomasin, että kello lähenee kahdeksaa, alan lähestyä pikaisesti kassaa. Huomasin kuitenkin, että myymälässä oli paljon ihmisiä, jotka eivät pitäneet minkäänlaista kiirettä. Ihan muina miehinä siellä shoppailivat ja kiertelivät. Menivät vielä sovituskoppeihin?!

Pääsin kassalle viimein. Pahoittelin kun kello taisi siinä kohtaa jo olla kahdeksan. Kysyin myyjältä, että eivätkö he menekään kahdeksalta kiinni, ja eikö heidän pitäisi ohjastaa asiakkaat ulos. Kerroin myös olevani itse myyjä ja totesin, että meidän myymälässämme aletaan jo kymmentä vaille sanomaan asiakkaille, että ollaan menossa tasalta kiinni.

Zaran myyjä vastasi minulle, että alkuun he kuuluttivatkin koko myymälään sen perus '' hyvät asiakkaat, myymälämme sulkeutuu'' litanian, mutta ylempää johdosta oli tullut määräys, ettei näin saa enää tehdä. He eivät siis saa sanoa asiakkaille mitään tulevasta sulkemisesta. Siellä vielä 10 yli heilui porukkaa, vaikka kauppakeskuksen kaikki myymälät (paitsi ruokakaupat) sulkeutuvat klo 20.00. Myyjät joutuvat olemaan jatkuvasti ylitöissä tämän takia.

Siis aivan uskomattoman törkeää, itsekin myyjänä haluaisin kyllä päästä ajoissa kotiin, enkä heilua yliaikaa myymälässä ignoranttien asiakkaiden ja väärän johdon takia.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa todella hölmöltä. Maailma on kyllä joissain asioissa menossa aivan väärään suuntaan, kenenkään mieltä ei vahingossakaan haluta pahoittaa. Järkytyin vähän kyllä tästä, jos oikeasti edes kauppojen aukioloaikoja ei uskalleta kertoa, ettei vaan kukaan pahoittaisi mieltään ja nostaisi somekohua. Apua.

Kaikilla tuntuu nykyään olevan vain oikeuksia, eikä lainkaan velvollisuuksia. Tai no, tässä tapauksessa myyjillä tietenkin asia toisinpäin.

Vierailija
2/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans puistattaa nuo asiakkaat, jotka tunkevat muutamaa minuuttia vaille vaatekauppoihin SOVITTELEMAAN vaatteita, sotkevat ja jahkailevat. Näkevät aivan hyvin, että rulla on vedetty sisäänkäynnistä puoleen väliin ja kello tikittää. Silti sieltä vain kehdataan tulla sovittelemaan vaatteita.

t. vaatekaupan myyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos kauppakeskus tuon sallii, koska tuohan viivyttää koko kauppakeskuksen sulkemista.

Asiakkaillekin huono, koska itse ainakin vähän liian herkästi oletan kaupan olevan auki arkena ysiin asti, ja jos ei edes kuuluteta, niin tosiaan en tajuaisi liikkeen olevan jo kiinni ja jatkaisin vain shoppailuja.

Ne aukiolotkin kun on niissä lasiovissa niin pienellä ja joslus jopa valkoisella kirjoitettu, että erikseen täytyisi etsiä ne aukioloajat.

Vierailija
4/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myyjänä ei henk.kohtaisesti haittaa. Työnantaja maksaa palkan myös ylimenevältä ajalta. Mutta kyllähän se sotkee myymälän siivousta ja järjestämistä, joudutaan sitten hosumaan muita hommia. 

Vierailija
5/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöistä saa palkkaa. Ja jos näin tapahtuu aina, voit suunnitella menosi sen mukaan, koska se on säännöllistä. Meillä kaupassa btw. jatkuu työaika 30min sulkemisajan jälkeenkin. Eli ihan hyvin yksi voi olla siinä vikalla kassalla, muut laittelee paikat kuntoon.

Vierailija
6/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa todella hölmöltä. Maailma on kyllä joissain asioissa menossa aivan väärään suuntaan, kenenkään mieltä ei vahingossakaan haluta pahoittaa. Järkytyin vähän kyllä tästä, jos oikeasti edes kauppojen aukioloaikoja ei uskalleta kertoa, ettei vaan kukaan pahoittaisi mieltään ja nostaisi somekohua. Apua.

Kaikilla tuntuu nykyään olevan vain oikeuksia, eikä lainkaan velvollisuuksia. Tai no, tässä tapauksessa myyjillä tietenkin asia toisinpäin.

Zara nyt on tuollainen ryöstöfirma muutenkin. Työntekijöitä poljetaan ja käytetään lapsityövoimaa. On tämä maailma mennyt entistä hullummaksi. Ihmiset ja firmat ovat sekaisin jatkuvasta ostamisesta ja mainostamisesta. Ei enää ymmärretä kuin omien hyötyjen ja halujensa päälle.

Vierailija
7/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö Zaran sit olla auki klo 21 asti, jos tarvetta on?

Vierailija
8/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en loukkaannu kuulutuksista. Sehän on vain hyvä, kun eri kaupat ovat auki eri tavoin. 

Vierailija
9/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta kuka idiootti haluaa shoppaillla arkena 21 asti? Kohta alkaa olemaan kaikki maailman kaupat 24/7 auki. Ei milloinkaan rauhaa tuosta jatkuvasta kuluttamisesta, joka on iso ongelma. Näitä hupishoppailijoita riittää pilvin pimein. Ei edes tarvittaisi mitään, mutku on nii kivaa shoppailla ja keräillä.

Vierailija
10/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleehan se asiakkaat joka tapauksessa kauppakeskuksen kuulutuksen, sekö ei loukkaa?

Vierailija
11/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta kuka idiootti haluaa shoppaillla arkena 21 asti? Kohta alkaa olemaan kaikki maailman kaupat 24/7 auki. Ei milloinkaan rauhaa tuosta jatkuvasta kuluttamisesta, joka on iso ongelma. Näitä hupishoppailijoita riittää pilvin pimein. Ei edes tarvittaisi mitään, mutku on nii kivaa shoppailla ja keräillä.

Eihän sillä ole mitään merkitystä monelta shoppaa, jos shoppaa vaan tarpeeseen.

Vierailija
12/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta loukata asiakkaita/ halutaan nyhjää viimeisetkin hilut sieltä lompakosta? Kuulostaa silti oudolta ja arveluttavalta.

Vierailija
13/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos maksetaan ylitöistä niin hyvä,kaikkialla ei makseta.Ja joillain voi olla kiire julkisiin.Jos vuoro loppuu kasilta niin se loppuu.

Vierailija
14/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Zaran myyjä?

Vierailija
15/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylitöistä saa palkkaa. Ja jos näin tapahtuu aina, voit suunnitella menosi sen mukaan, koska se on säännöllistä. Meillä kaupassa btw. jatkuu työaika 30min sulkemisajan jälkeenkin. Eli ihan hyvin yksi voi olla siinä vikalla kassalla, muut laittelee paikat kuntoon.

Kaikki alla ei makseta. Mun edellisessä duunipaikassa sulkuaika oli myös klo kahdeksan, ja 15 yli mennessä piti olla tehtynä siivous, tilitys yms. Jos meni yli tuon, niin ei maksettu. Eli jos asiakas päättää änkeä myymälään 19.59 ja maksaa kassalla ostokset vasta 5 yli, niin eipä siinä enää kauheesti kerkee tekemään tai ajoissa lähtemään.

Vierailija
16/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinähän et sitä päätä onko joku idiootti vai ei hänen kaupassa käyntiensä mukaan...

Katsos, ihmisillä on oltava vapaus päättää siitä ihan itse.

Vierailija
17/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:lle, ihmisillä on erilaisia työaikoja. Normi 8-16 ihmiselle klo 21 voi olla jo "myöhään", mutta jos tekee esim. 11-19 vuoroa niin klo 21 ei ole niin "myöhäinen aika".

Joskus tulee pakottava tarve ostaa jotain äkkiä, en siis tarkoita "ajankuluksi shopailua" vaan tulee esim. yllättävä meno (esim. hautajaiset) ja puuttuu musta neuletakki tai sukkahousut tmv. tai sitten esim. lapsen joku vaate hajoaa tm.

Vierailija
18/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan Herkkuun asiakkaat rynnistävät lauantaisin ostoksille viittä vaille sulkemisaikaa ja kassat paahtavat yliaikaa. Ylityöstä saa korvausta kyllä, mutta työt olisi varmaan kiva lopettaa aikataulun mukaisesti.

Vierailija
19/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään käydä ostoksilla ilta-aikaan. Ostan esim. vaatteet sen vuoksi nykyään nettikaupoista, kun ovat aina auki ja myymälät eivät. Illalla on paljon vähemmän porukkaa pyörimässä kaupoissa ja saa rauhassa sovitella.

Vierailija
20/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä kun olen asunut pitkään ulkomailla jossa aikojen kanssa ei ole niin nöpönuukaa, ihmettelin Suomessa pikemminkin tuota että tasan viivantarkkaan johonkin aikaan suljetaan, vaikka kauppa kävisi vielä. Myyjille kai maksetaan ylityöstä joten ei sen luulisi kauheasti häiritsevän jos nyt pieni määrä ylimääräistä tulee. Toki on elämäntilanteita jossa yhtään ylityötä ei sovi tyyliin lapsi on pakko hakea hoidosta tiettyyn aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä