Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan itseäni

Vierailija
02.08.2018 |

Vihaan itseäni ja kaikki muutkin vihaavat minua. Eilen makasin sängyssä koko päivän eikä tästä päivästä vaikuta tulevan yhtään parempi. En enää tiedä, mitä näin hirveän elämän kanssa voi tehdä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut, ja tunnen usein samoin. Usein itseinho on kuitenkin todellisuudessa ylpeyttä. Ihminen ei silloin hyväksy itseään sellaisena vajavaisena kuin on, vaan haluaisi olla parempi. Katsoo itseään suurennuslasin kanssa,  eikä hyväksy totuutta ja kohtuutta itsestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene työkkäriin, koska en edes tiedä, missä sinne nykyään ilmoittaudutaan. Eikä ole voimavaroja lähteä kursseille tai hakea työpaikkoja. Näen jo itselläni elinkautisen karenssin. 

ap. 

Vierailija
24/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat rennosti vähän aikaa ja sitten avoimin mielin kohti tulevaa. Työ ei ole koko elämä, mutta jos lopettaa elämisen, elämä jää elämättä. Urheile ja huolehdi itsestäsi, näe ihmisiä ja aloita jokin harrastus esim. ❤

Vierailija
25/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei tulevaisuudella ole mitään annettavaa. Minulla ei ole kavereita täällä asuinpaikkakunnallani ja työpaikka on ollut ainoa, missä olen nähnyt ihmisiä. Nyt ei ole yhtäkkiä ketään, jolle kertoa mitä tein viikonloppuna. Häpeän itseäni niin syvällisesti, etten ole kertonut työn menettämisestä kenellekään. Onneksi en seurustele. Kukaan ei jaksaisi katsella tällaista työtöntä paskaa. 

Lääkäriin voisin mennä, mutta en viitsi lähteä tuhlaamaan verovaroja. Olen ollut ahdistunut jo ainakin vuoden tai pidempään ja tämä työttömäksi jääminen oli viimeinen pisara. En koe ansaitsevani mitään hoitoa tai apua työttömänä, koska minusta ei ole enää mitään hyötyä kenellekään. 

Uusi harrastus voisi olla ihan kiva, mutta mikään ei kiinnosta. Siellä kuitenkin ensimmäisenä kysyttäisiin nimeä ja ammattia ja häpeän ajatustakin, että pitäisi kertoa olevansa työtön.

ap. 

Vierailija
27/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa työkkärin sivua. Liian monimutkaisen ja vaikea näköistä. Ei tästä tule yhtään mitään. 

Anteeksi, jos kuulostan maailman negatiivisimmalta ihmiseltä, mutta en voi mitään tälle järkyttävälle huonommuudentunteelleni ja hirveälle ololleni. 

ap. 

Vierailija
28/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, ettei tulevaisuudella ole mitään annettavaa. Minulla ei ole kavereita täällä asuinpaikkakunnallani ja työpaikka on ollut ainoa, missä olen nähnyt ihmisiä. Nyt ei ole yhtäkkiä ketään, jolle kertoa mitä tein viikonloppuna. Häpeän itseäni niin syvällisesti, etten ole kertonut työn menettämisestä kenellekään. Onneksi en seurustele. Kukaan ei jaksaisi katsella tällaista työtöntä paskaa. 

Lääkäriin voisin mennä, mutta en viitsi lähteä tuhlaamaan verovaroja. Olen ollut ahdistunut jo ainakin vuoden tai pidempään ja tämä työttömäksi jääminen oli viimeinen pisara. En koe ansaitsevani mitään hoitoa tai apua työttömänä, koska minusta ei ole enää mitään hyötyä kenellekään. 

Uusi harrastus voisi olla ihan kiva, mutta mikään ei kiinnosta. Siellä kuitenkin ensimmäisenä kysyttäisiin nimeä ja ammattia ja häpeän ajatustakin, että pitäisi kertoa olevansa työtön.

ap. 

Sun pohjimmainen ongelma ei ole työttömyys, kaverien puute tai mikään muukaan ulkoinen asia. Ihmisarvo ei voi perustua niihin, koska se perustus ei ole varma ja voi sortua koska tahansa. Nyt kun olet menettänyt työn, sen alta paljastui jotain todellista sun sisimmästä. Sun ongelma on selkeästi sisäinen. Miksi koet tarvetta olla hyödyksi, miksi sun pitäisi ansaita jotain? Ihmisarvoa ei ansaita, se saadaan syntymässä. Oletko läheisriippuvainen?

Vierailija
29/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tietääkseni läheisriippuvainen. Enkä tiedä, mikä näiden ajatusteni taustalla on. Tuntuu vain, että työttömänä minusta ei ole hyötyä kenellekään. Pidin työstäni ja olisin halunnut jatkaa, mutta en enää kelpaa työhöni. En osaa määritellä tunteitani. On vain masentava ja surkea olo. Nytkin postilaatikosta tulvii back to school -mainoksia ja joka puolella kirjoitetaan ohjeita, miten selvitä lomien loppumisesta ja töiden jatkumisesta. Itselläni ei ole enää yhtään mitään. Syksyllä ei jatkukaan tutut rutiinit vaan yhtäkkiä ei olekaan enää mitään. On turha ja hyödytön olo. 

ap. 

Vierailija
30/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa työkkärin sivua. Liian monimutkaisen ja vaikea näköistä. Ei tästä tule yhtään mitään. 

Anteeksi, jos kuulostan maailman negatiivisimmalta ihmiseltä, mutta en voi mitään tälle järkyttävälle huonommuudentunteelleni ja hirveälle ololleni. 

ap. 

Tiedän tunteen. Käy paikanpäällä te-toimistossa kun on hieman parempi päivä. Ne opastaa sinua siihen että saat työnhaun alkuun. Se on paaaaaaljon pienempi juttu kuin luulet eikä hommaan mene kovin montaa minuuttia. Ei tarvitse cv:tä tai vastaavaa vielä miettiä. Sitten menet hakemaan sitä sairaslomaa ja nostelet sairauspäivärahaa ilman mitään velvoitteita. Mahdolliset työttömyystuen karenssit ja odotusajat kuluvat sillä aikaa kun keskityt omaan hyvinvointiisi.

Vierailija
31/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käydä hoitamassa yhden asian ja oli ihan kamalaa olla ihmisten ilmoilla. Hetken kävi mielessä, että olisin heittäytynyt auton alle. Nyt olen taas kotona ja makaan sängyn pohjalla lopen uupuneena ja itken tätä elämääni.

Ehkä menen työkkäriin paikan päälle joku päivä, mutta varmaan ne ajavat minut pois sieltä. Kaikkihan pitää nykyään hoitaa netissä. Voi olla parempi olla ilmoittautumatta. Noloa tulla ajetuksi pois jopa työkkäristä. Olen niin surkea tapaus, etten kelpaa edes työnhakijaksi.

Ap.

Vierailija
32/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toi auton heittäytymis puhetta. Pilaat jonkun toisen elämän jos teet niin.

Tarviit vähän aikaa suremiseen nyt, ehkä nollata. Mutta sit ulos kohtaamaan maailmaa. 

Inspiraatiosta olet vastassa itse, ja työmahdollisuuksia on vaikka kuin paljon jos jaksaa etsiä.

Vierailija
33/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ne puheet aika tyhmiä. Anteeksi. En oikeasti pystyisi sellaiseen enkä ikinä haluaisi aiheuttaa tuskaa kenellekään muulle.

Tällä hetkellä tuntuu, etten enää ikinä halua tavata yhtäkään ihmistä tai mennä mihinkään työhön. Tuskin edes saan mitään työtä. Ei kukaan palkkaa tällaista. Jotain vikaa minussa on, kun en kerran kelvannut enää entiseen työhöni.

Vierailija
34/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siitä huoli. Muista se S A I R A U S L O M A. Ymmärtäviä ihmisiä siellä on etkä todellakaan ole ainoa tässä maassa joka on tuon kokenut.

Vierailija
35/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika parin viikon päästä lääkärille. Olen muutenkin niin ahdistuneessa tilassa, että kärsin jopa rytmihäiriöistä ja sydämen tykytyksistä. Välillä en tiedä, pitääkö stressata eniten omaa terveyttä vai työttömyyttä vai yleisesti ihan kaikkea. Aion mainita ainakin sitten tuolla lääkärissä tästä ahdistuksesta.

Kiitos teille, kun olette kuunnelleet huoliani tänään.

Ap.

Vierailija
36/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, onko parempi odottaa tuota lääkäriaikaa vai pitääkö tilata erikseen aika, jos pääsisi jo ennen sitä. Kauhea ahdistus nytkin.

Ap.

Vierailija
37/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, onko parempi odottaa tuota lääkäriaikaa vai pitääkö tilata erikseen aika, jos pääsisi jo ennen sitä. Kauhea ahdistus nytkin.

Ap.

Vierailija
38/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Varaa vain aika nyt heti ja kerro olostasi ja ahdistuksestasi täysin rehellisesti. Kuulostat todella masentuneelta ja saisit varmasti korkeat pisteet masennustestistä. Masennus on sairaus, jota voidaan hoitaa, mutta tarvitset siihen apua; sairauslomaa ja mahdollisesti lääkehoitoa tai terapiaa.

Vierailija
39/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tehdä netissä tuollaisen testin. Sain 52 pistettä (maksimi 63) ja testin tuloksen mukaan olen vakavasti masentunut. Hävettää mennä lääkäriin tällaisen takia. Pelkään, ettei minua oteta vakavasti. 

ap. 

Vierailija
40/48 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tehdä netissä tuollaisen testin. Sain 52 pistettä (maksimi 63) ja testin tuloksen mukaan olen vakavasti masentunut. Hävettää mennä lääkäriin tällaisen takia. Pelkään, ettei minua oteta vakavasti. 

ap. 

Älä häpeä mitään, sillä ei elämästä selviä muutenkaan hengissä. Et menetä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan