Kokemuksia (silmien) laserleikkauksesta
Missä kävit, millä tekniikalla tehtiin ja paljon maksoi? Oletko ollut tyytyväinen?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu kävi jokunen vuosi sitten jossain laserleikkauksessa (en tiedä tekniikkaa senkumemmin) ja jonkin aikaa meni ilman rillejä, mutta taas on alkanut pitämään eli vaikuttaisi olleen turha homma.
Hmm
Anteeksi että huono kokemus, mutta näitäkni joskus tapahtuu... PRK tekniikalla jo yli 10 vuotta sitten likitaittoisuuden leikkaus. Näkö parani joo, mutta leikkauksesta asti olen kärsinyt hämärällä ja valojen ympärillä näkyvistä valokehistä ja äärimmäisestä kuivasilmäisyydestä. Ensin mainittu vaiva aiheuttaa sen etten voi harkitakaan ajaa autoa pimeään aikaan, koska muiden autojen valot leviää näkökentän sumentavaksi valouduksi. Toinen vaiva aiheuttaa kipua ja noloa silmien punoitusta.
Itse kävin reilu vuosi sitten. Tehtiin Silmäasemalle, leikkaus oli Femtolasik. Molemmat silmät operoitiin. Yhteensä maksoin koko hommasta 2385euroa. Elämäni paras päätös ja viisaiten käytetty raha :) On ollut niin upeeta olla ilman silmälaseja. Mulla on paljon eri liikuntaharrastuksia missä lasit oli aina vaan tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin reilu vuosi sitten. Tehtiin Silmäasemalle, leikkaus oli Femtolasik. Molemmat silmät operoitiin. Yhteensä maksoin koko hommasta 2385euroa. Elämäni paras päätös ja viisaiten käytetty raha :) On ollut niin upeeta olla ilman silmälaseja. Mulla on paljon eri liikuntaharrastuksia missä lasit oli aina vaan tiellä.
Miten se noin vähän maksoi? Mun tuttu leikkautti 5v sitten ja maksoi n 2000 €.
Minä kävin vuonna 2009. Leikkaustekniikkaa en muista. Aluksi oli hämäränäköongelmia ehkä puoli vuotta mutta ei enää. Vieläkin näkö on hyvä enkä tarvitse mitään laseja enkä kostutustippoja. Ikä nyt 51 v.
Kävin 2005, jo silloin vanhalla prk-tekniikalla tehdyssä leikkauksessa. Laseja en sen jälkeen ole tarvinnut.
minulle jäi vaivaksi halo-ilmiö valolähteidän ympärille, ja tämän huomaa lähinnä pimeässä ajaessa katuvaloista ja autojen valoista. Siihen tottuu ja en kadu yhtään. Eli vaikka tuo "jälkitauti" tulikin plussat reilusti suuremmat.
Kävin keväällä silmäasemalla. Smile-leikkaus tehtiin, maksoi noin 2900€.
Ei valittamista; näen hyvin, tarkasti eikä silmät ole edes kuivuneet parin ekan viikon jälkeen.
Vielä ei toki tiedä kuinka pysyvä tulos tämä on, jos näkö on huonontuakseen, se huononee leikkauksesta riippumatta. Olen kuitenkin toiveikas, koska oli mulla useemman vuoden pysynyt näkö melkoisen samoissa lukemissa.
Pari ekaa viikkoa oli vaikeaa katsoa tietokoneen näyttöä, kun oli vähän sumeaa ja ei tarkentunut katse kunnolla, mutta tosiaan muutaman viikon jälkeen ei enää ongelmia.
Itse leikkaus oli nopea ja kivuton, ja henkilökunta silmäsairaalassa todella mukavaa.
Tuttu kävi jokunen vuosi sitten jossain laserleikkauksessa (en tiedä tekniikkaa senkumemmin) ja jonkin aikaa meni ilman rillejä, mutta taas on alkanut pitämään eli vaikuttaisi olleen turha homma.