Meksikoon yksin lasten kanssa?? Uskaltaisiko lähteä?
Lapset 9 ja 12 v. Uskaltaisiko lähteä Meksikoon ihan johonkin lomakohteeseen (Playa del Carmen, Cancun tms.) lasten kanssa yksin? Onko se millainen maana, onko turvallinen matkakohde? Entä rannat, mikä olisi turvallinen ranta?
Olen pari kertaa yksin ollut lapsen tai lasten kanssa noissa Espanjan saarten lomakohteissa, mutta eroaako Meksiko niistä mainittavasti esim. siinä, uskallanko liikkua hotellialueen ulkopuolella vaaleana naisena vaaleiden lasteni kanssa siellä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin talvella aurinkomatkojen matkalla Meksikossa. Meillä vielä pienemmät lapset kuin ap:lla. Suosittelen.
Juu, siis jos olisikin kaksi aikuista lähdössä lasten kanssa, en epäröisi sekuntiakaan :).
Mutta tietysti kun olen ainoana yksin vastuussa lapsista, niin pitää vähän miettiä mihin lähtee ja mitä tekee... ja siksi jonkinlainen pakettimatka tms. jotta lapsilla joku kontakti johon hätätilanteessa voi olla yhteydessä paikan päällä. Tokihan jo hotellikin tietty auttaa, 12v osaa jo aika hyvin englantiakin.
ap
Yksi huono asia Meksikossa on se, että korruptio on maan tapa. Yhteenkään viranomaiseen ei voi luottaa pätkän vertaa. Jos jotain sattuu, kaikki on herran hallussa. En lähtisi Meksikoon vaikka joku sinne matkan tarjoaisi ja antaisi ostosrahat kaupan päälle,
Cancunia suosittelen. Sinne mekin lähdemme syksyllä kahdeksi viikoksi 3v lapsemme kanssa. 😊
Indonesia, bali on kans hyvä vaihtoehto :)
Vierailija kirjoitti:
Kerro Ap tästä elämäsi kamalimmasta lomareissusta uuden miehen kanssa? Mikä meni pieleen? Meksikossa tuskin löytyy mitään niin hirveää kuin lomamatka riidelleet ja mökötellen miehen kanssa --- tunnistan tilanteen ...
Hahahaaa... just näin :D.
Ekasta illasta lähtien riitelyä mökötystä vittuilua mulle, halveksuntaa, syytöksiä että käyttäydyn huonosti vaikka itse käyttäytyy, mykkäkoulua, torjuntaa, seksittömyyttä, kysymyksiä miksi olen hänen kanssa ja menee aikaa elämässä hukkaan ja ettei kemiat kohtaa ja etten osaa kommunikoida ym. aika järkyttävää, itse sotkee aikataulut ja asiat ja ei luota kun olen selvittänyt miten ehditään tehdä ja nähdä silti halutut jutut, ylemmyydentuntoista käytöstä, turhanpäiväistä haukkumista turistimestoista, kännykän käyttöni kyttäämistä niin etten uskalla edes lapsille viestejä laittaa saati kavereille, valitusta miten meressä ei ole kiva uida, arvostelua jos syön salaattia ja ylipäänsä dissausta siitä mitä minä tykkään tehdä., halua lähteä omille teilleen kesken loman, muistelua kun exänsä kanssa oli hyvä matkustaa, lirkuttelua hotelliemännän kanssa, yksinjättämistä selviämään kävelystä pimeässä illalla vieraassa paikassa, kivienheittelyä eläinten perään, täysin perätöntä syyttämistä että olisin koskenut hänen puhelimeen kun sai sen itse puk-koodia vaativaan lukkoon kännipäissään. ym. ym. vaikka mitä, ai kun kauheeta kun alan taas muistelemaankaan. :D
(Joo, joudun nyt ihan oikeasti tästä terapiaan ja vähän kyllä muustakin... ja pariterapiaan kans. Ei tuollaista tarvitse kestää. Koko kesäloma oli niin paska että työkykynikin on jo ihan nolla.)
ap :D *loman tarpeessa*
Lue tää:
thesun.co.uk/travel/cancun mexico travel advice murders playa del carmen.
Yli sata murhattua pienessä ajassa..
Jos otsikkoon olisi Meksikon sijaan kirjoittanut Ruotsi, niin tätä keskustelua ei sallittaisi. Mitä mieltä olette siitä?
Miksette mene vaikka Australiaan?
Enpä kyllä lähtisi yhteen maailman vaarallisimmista maista.
Vierailija kirjoitti:
Miksette mene vaikka Australiaan?
Ehkä mennäänkin - joskus. Mutta ei varmaankaan nyt (raha, aika, ja se vasta olisi omatoimimatka...).
Joku suht helppo pakettimatka nyt vaan talvilomaksi.
ap
Cancunissa ja Playa del Carmenissa turvallisuustilanne huonontunut todella paljon viimeaikoina. Cancunissa on turvallista jos menet resortteihin zona hoteleralle, keskustaan ei kannata menna.
Playa del Carmenissa on suht turvallista kun et ole sekaantunut mihinkään laittomaan. Viimeksi eilen joku ammuttiin Reina Roja hotellin edessä keskustassa ja ampumiset lisääntynyt niin että melkein joka päivä joku tapetaan, mutta ei ne turisteihin koske ne on niiden omia sotkujaan, toki voit vahingossa sattua paikalle. Itse kannattaa asiaa punnita, mutta kyllä täällä käy paljon turisteja ja suurimmalle osalle ei mitään satu.
Kuitenkin teille suosittelisin Tulumia, se on paljon rauhallisempi ja ranta on upeampi. Siellä ei myöskään ole ollut näitä väkivaltaisia yhteenottoja vielä.
T. Täällä asuva
Hei! Täälläpäin asuvana on pakko kommentoida, ettei riskit mikään erityisen suuret ole. Jo neljä vuotta takana, ja edelleen hengissä ollaan ;) Täällähän on myös lapsille aivan äärettömän paljon tekemistä kaikkine teemapuistoineen, hurjasti kulttuuria! Alueella koettu väkivalta on lähinnä alamaailman välistä, eli ellei sellaiseen ole tarkoitus sotkeutua, niin olette varmaankin erittäin fine.
Playaan vain! kirjoitti:
Hei! Täälläpäin asuvana on pakko kommentoida, ettei riskit mikään erityisen suuret ole. Jo neljä vuotta takana, ja edelleen hengissä ollaan ;) Täällähän on myös lapsille aivan äärettömän paljon tekemistä kaikkine teemapuistoineen, hurjasti kulttuuria! Alueella koettu väkivalta on lähinnä alamaailman välistä, eli ellei sellaiseen ole tarkoitus sotkeutua, niin olette varmaankin erittäin fine.
Samaa mieltä olen, olen siis tuo edellinen täällä asuva. Kyllä tänne voi ihan rauhassa turistina tulla. Kaikki väkivaltaisuudet on juurikin alamaailman omia juttuja, ei ne halua turisteihin koskea, heillä menisi oma elinkeino siinä :)
Kerro Ap tästä elämäsi kamalimmasta lomareissusta uuden miehen kanssa? Mikä meni pieleen? Meksikossa tuskin löytyy mitään niin hirveää kuin lomamatka riidelleet ja mökötellen miehen kanssa --- tunnistan tilanteen ...