Miksei täällä saa keskustella yhteiskunnallisista huolista miesnäkökulmasta?
Miksei täällä saa keskustella yhteiskunnallisista huolista miesnäkökulmasta? Onko naisten itsetunto todella nöin heikko? Ettei pystytä ottamaan vastaan asiallista kritiikkiä esimerkiksi syntyvyydestä, alkoholin käytöstä jne.?
Kommentit (43)
Jos palstaa on uskominen, niin miehiä harmittaa enemmän lasten syntyminen kuin syntymättömyys. Joka viikko tulee uusi ketju, jossa miehille vaaditaan oikeutta päättää abortista.
Papakoeet ja kohdunkaulasyövät jäävät historiaan, jos ihan jokaiselle määrätään pakko ottaa HPV-rokote. Kun viruksen leviäminen saadaan ehkäistyä, voidaan lopettaa seulonnat.
Vierailija kirjoitti:
jospa ap ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja lopettaisit ruikuttamisen. Valittevasti oma kurja elämäsi ei johdu naisista tai naisen puutteesta vaan sinusta
Kerropas vähän itsestäsi. Millainen nainen siellä nälvii henkilökohtaisuuksia?
- ohis
Vierailija kirjoitti:
Kohdunvuokrauksen laillistaminen ja sinkkumiesten adoptiomahdollisuuksien parantaminen voisivat olla hyviä keinoja lisätä syntyvyyttä ja lasten määrää. Jostain syystä miehiä ei kauheasti tunnu kiinnostavan nämä asiat, vaikka ne nimenomaan olisivat miesten etuja. Alkoholinkäyttö on Suomessa ongelma, joten kannattaa äänestää sellaisia ehdokkaita, jotka kannattavat alkoholiveron nostamista. Toki osa ihmisistä hakee viinansa ulkomailta, mutta eivät kaikki. Alkoholin myynnin rajoittaminen voisi olla yksi keino. Aikoinaan baarit saivat myydä alkoholia vasta klo 12 lähtien, nykyään jo klo 9 lähtien. Ravintoloiden aukioloaikojakin voisi lyhentää eli valomerkki jo klo 01:30 kuten joskus aikoinaan. Kumma juttu, mutta miehet eivät tunnu olevan halukkaita edes näihin muutoksiin poislukien KD:n kannattajat.
Olen äänestänyt KD:ja vaaleissa, mutta se jossain vaiheessa överiksi mennyt hihhulointi ja kyvyttömyys ymmärtää muita (kristillisiä) kirkkokuntia karkoitti minut. Itse kannatan alkoholiveron lisäämistä ja baarien aukioloaikojen säännöstelyä. Vasemmistoa en voi omista arvoistani johtuen äänestää.
On huvittavaa perustella alkoholin saatavuuden helpottamista työllisyys- ja talousasioilla kun tälläkin hetkellä suomalaiset ovat ryyppäämässä itseään syvään suohon. Suomalaisten juominen on aina ollut humalahakuista ja tulee näillä näkymin sellaisena pysymään. Lisäksi Viro on jo joutunut nostamaan hintojaan selvästi eikä alkoholin hakeminen sieltä enää kannata muutenkaan, joten miksi laskea verotusta täällä.
Kannatan myös sinkkumiesten adoptio-oikeutta ja kohdunvuokrausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro asiasi, äläkä ruikuta.
Naiset ovat tällä hetkellä yhteiskunnan nettohyötyjiä eikä heidän panoksensa yhteiskunnan tasapuolisessa kehittämisessä vastaa lähellekään heidän saamiaan etuja. Hyvänä esimerkkinä naisten suosimisesta ovat naissukupuolikiintiöt, ei asevelvollisuutta, ei palvelusvelvoitetta, yksinäinen nainen saa helpommin vuokra-asunnon jne.
Asevelvollisuusasiasta: ole yhteydessä kansanedustajaasi ja puolueeseesi, tarpeen vaatiessa ryhdy perustamaan omaan puoluetta, jonka ohjelmaan naisten asevelvollisuus kuuluu (toki syytä olla myös muita, aidosti tasa-arvoa edistäviä asioita, kuten vaikkapa miesten aseman koentaminen perhevapaiden käytössä ja avioerotilanteissa, esimerkiksi viikko-viikko aasumisratkaisujen helpottaminen sekä miesten houkuttelu työhön kouluihin ja päiväkoteihin). Lisäksi voisit hyvin samanmielisten kanssa kehitellä miesten syrjäytymisen estoon parempia keinoja, jotka auttaisivat (yksinäisten) miesten elämänhallintaan liittyvissä kysymyksissä, kuten talouden hallinta, ruoan ja kodinhoito jne. heti toki myönnän että näissä asioissa suurella osalla miehiä ei ole ongelmia, mutta he kärsivät esimerkiksi tuossa asuntoasiassa sellaisten miesten tuomasta maineesta - vertaistukiverkostoja, joissa menestyvät miehet tukevat syrjäytymisvaarassa olevia, kenties?
Olen omalta osaltani jo tehnyt nämä asiat. Olen ollut yhteydessä kansanedustajaani sekä tukenut avoimesti erästä miesten asioiden yhteiskunnalliseen edistäämiseen keskittynyttä järjestöä. Mitä sinä olet tehnyt miesten hyväksi?
Minun hyväntekeväisyyskiintiöni menee eläinsuojelutyössä (toimin vapaaehtoisena ja lahjoitan säännöllisesti rahaa). Syrjäytyneet miehet jätän muille, sorppa.
Vierailija kirjoitti:
Jos palstaa on uskominen, niin miehiä harmittaa enemmän lasten syntyminen kuin syntymättömyys. Joka viikko tulee uusi ketju, jossa miehille vaaditaan oikeutta päättää abortista.
Papakoeet ja kohdunkaulasyövät jäävät historiaan, jos ihan jokaiselle määrätään pakko ottaa HPV-rokote. Kun viruksen leviäminen saadaan ehkäistyä, voidaan lopettaa seulonnat.
Kyllä valinnanvapauden pitäisi koskea miehiäkin. Turha alkaa puhumaan mitään että teki valinnan harrastaa seksiä jos silloin käytettiin ehkäisyä tai miehen annettiin olla siinä uskossa että ehkäisy on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tällä hetkellä yhteiskunnan nettohyötyjiä eikä heidän panoksensa yhteiskunnan tasapuolisessa kehittämisessä vastaa lähellekään heidän saamiaan etuja. Hyvänä esimerkkinä naisten suosimisesta ovat naissukupuolikiintiöt, ei asevelvollisuutta, ei palvelusvelvoitetta, yksinäinen nainen saa helpommin vuokra-asunnon jne.
Asevelvollisuusasiasta: ole yhteydessä kansanedustajaasi ja puolueeseesi, tarpeen vaatiessa ryhdy perustamaan omaan puoluetta, jonka ohjelmaan naisten asevelvollisuus kuuluu (toki syytä olla myös muita, aidosti tasa-arvoa edistäviä asioita, kuten vaikkapa miesten aseman koentaminen perhevapaiden käytössä ja avioerotilanteissa, esimerkiksi viikko-viikko aasumisratkaisujen helpottaminen sekä miesten houkuttelu työhön kouluihin ja päiväkoteihin). Lisäksi voisit hyvin samanmielisten kanssa kehitellä miesten syrjäytymisen estoon parempia keinoja, jotka auttaisivat (yksinäisten) miesten elämänhallintaan liittyvissä kysymyksissä, kuten talouden hallinta, ruoan ja kodinhoito jne. heti toki myönnän että näissä asioissa suurella osalla miehiä ei ole ongelmia, mutta he kärsivät esimerkiksi tuossa asuntoasiassa sellaisten miesten tuomasta maineesta - vertaistukiverkostoja, joissa menestyvät miehet tukevat syrjäytymisvaarassa olevia, kenties?
Olen omalta osaltani jo tehnyt nämä asiat. Olen ollut yhteydessä kansanedustajaani sekä tukenut avoimesti erästä miesten asioiden yhteiskunnalliseen edistäämiseen keskittynyttä järjestöä. Mitä sinä olet tehnyt miesten hyväksi?
Minä olen nainen, ja olen ymmärtänyt, että miehet eivät halua naisia mestaroimaan asioitaan ja selittämään heille kädestä pitäen mitä he tuntevat ja mitenkä heidän pitäisi elää, se on asia, josta pitäisi enemmän puhua samassa tilanteessa olevien miesten kanssa - enhän itsekän halua samanlaista toimintaa miesten suunnalta. Voin allekirjoittaa aloitteita (en toki sellaisia, joiden tarkoituksena on saavuttaa tämä naisten sorron palauttamisen keinoin), tukea tuntemiani miehiä heidä toiminnassaan perheissään, rohkaista heitä tekemään pokkeavia valintoja, ja taistelemaan esim. oikeuksistaan perheissä, mutta en tietenkään voi semmoista tehdä tuikituntemattomille, joiden tilanteesta en tiedä mitään.
Itse kannatan molemmille sukupuolille vapaaehtoista asepalvelua, miesten aseman kohentamista perheessä (tunnen myös naisia, jotka ihan railakkaasti pomottavat perheissään tavoilla, joita en ainakaan itse puolisona lainkaan sietäisi). Kun valitsen itselleni kansanedustajaehdokasta, kiinnitän myös näihin asioihin huomiota. Mitä muuten kansanedustajasi yhteenottoosia vastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sinusta miesnäkökulma yhteiskunnallisiin ongelmiin sitä että syytät naisia alhaisesta syntyvyydestä ja alkoholinkäytöstä, vai mitä tarkoitat?
Jos pitää tiivistää yhteen lauseeseen, niin periaatteessa joo.
Ongelma ei siis ole se,ettet saisi tuoda miesnäkökulmaa palstalle vaan haluat tuoda naisvihamielistä maailmankuvaa palstalle. Tälläiset tasa-arvoa loukkaavat mielipiteet eivät ole tervetulleita,sukupuolellasi ei ole merkitystä.
Naiset saavat lisääntyä tai olla lisääntymättä ja käyttää alkoholia miten haluavat, kuten miehetkin.Siinä tapauksessa naisilta pitäisi ottaa pois kaikki sukupuoleen (todellisuudessa) liittyvät edut ja maksuttomat palvelut, mm. naistentauteihin ja synnytykseen liittyvät ylimääräiset kontrollikäynnit. Valinnvapauden pitää aina tuoda myös vastuu.
Mitä sukupuoleen liittyviä etuja ja palveluja muka on? Raskauteen ja synnytykseen liittyvät seurannat ja palvelut tehdään sen lapsen vuoksi, jolla on myös isä ja joka saattaa olla myös poika. Toisekseen Suomi on hyvinvointiyhteiskunta, jossa kaikille suunnataan palveluja tarpeen mukaan. Jos sulla on joku vaiva niin saat (/et saa) siihen julkista terveydenhoitoa sukupuolesta riippumatta. Kolmanneksi on pragmaattisesti järkevää yhteiskunnalta varmistaa että jokainen lapsi saa hyvän alun elämäänsä. Se tulee paljon halvemmaksi kuin hoitaa heitä myöhemmin lastensuojelulla, erikoissairaanhoidolla tai vankeinhuollolla, tai hukkaamalla heidät kokonaan yhteiskunnalle.
Jos et pidä tästä järjestelmästä niin yritä toki muuttaa sitä tai muuta maahan jossa ei ole julkisia palveluja.
Koska vauva.fi on tarkoitettu vauvojen äideille, ei isille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jospa ap ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja lopettaisit ruikuttamisen. Valittevasti oma kurja elämäsi ei johdu naisista tai naisen puutteesta vaan sinusta
- ohis
Et ehkä usko, mutta olen aikuinen 40+ mies joka pystyy kantamaan vastuunsa omasta elämästään syyllistämättä muita tai tässä tapauksessa naisia. Lapsia löytyy ja vaimokin on pysynyt rinnalla 20 vuotta.
Mies eikä poika enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, ja olen ymmärtänyt, että miehet eivät halua naisia mestaroimaan asioitaan ja selittämään heille kädestä pitäen mitä he tuntevat ja mitenkä heidän pitäisi elää, se on asia, josta pitäisi enemmän puhua samassa tilanteessa olevien miesten kanssa - enhän itsekän halua samanlaista toimintaa miesten suunnalta. Voin allekirjoittaa aloitteita (en toki sellaisia, joiden tarkoituksena on saavuttaa tämä naisten sorron palauttamisen keinoin), tukea tuntemiani miehiä heidä toiminnassaan perheissään, rohkaista heitä tekemään pokkeavia valintoja, ja taistelemaan esim. oikeuksistaan perheissä, mutta en tietenkään voi semmoista tehdä tuikituntemattomille, joiden tilanteesta en tiedä mitään.
Itse kannatan molemmille sukupuolille vapaaehtoista asepalvelua, miesten aseman kohentamista perheessä (tunnen myös naisia, jotka ihan railakkaasti pomottavat perheissään tavoilla, joita en ainakaan itse puolisona lainkaan sietäisi). Kun valitsen itselleni kansanedustajaehdokasta, kiinnitän myös näihin asioihin huomiota. Mitä muuten kansanedustajasi yhteenottoosia vastasi?
En harmikseni saanut kansanedustajaltani mitään vastausta, joten hän ei saa ääntäni seuraavissa vaaleissa. Kuvaa osaltaan sitä miten suuri mahdollisuus yksittäisellä ihmisellä on vaikuttaa kansanedustajien kautta. Näitä teemoja pitäisi tuoda esiin puoluejärjestöissä jonkin puolueen jäseninä, jotta niillä olisi edellytyksiä menestyä.
Ap. joko sä katosit, sulle on tullut paljon kommentteja, mutta et sit haluakaan keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Ap. joko sä katosit, sulle on tullut paljon kommentteja, mutta et sit haluakaan keskustella.
Olen vastaillut kyllä, mutta unohtanut käyttää ap-kuittausta kun ei se mitään takaa täällä. Yhdessä keskustelussa joku alkoi ihan pokkana esiintymään ap:na.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohis
Et ehkä usko, mutta olen aikuinen 40+ mies joka pystyy kantamaan vastuunsa omasta elämästään syyllistämättä muita tai tässä tapauksessa naisia. Lapsia löytyy ja vaimokin on pysynyt rinnalla 20 vuotta.
Mies eikä poika enää
Pakko jatkaa että asialliset kommenttini on poistettu tästä ketjusta joten ap:n kaltaiset miehet ovat kaikenlisäksi vielä mielensäpahoittajia jotka eivät halua joko ymmärtää asioita tai sitten kyseessä on vain rasittava pyrkimys mielipidevaikuttamiseen mielikuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohis
Mies eikä poika enää
Pakko jatkaa että asialliset kommenttini on poistettu tästä ketjusta joten ap:n kaltaiset miehet ovat kaikenlisäksi vielä mielensäpahoittajia jotka eivät halua joko ymmärtää asioita tai sitten kyseessä on vain rasittava pyrkimys mielipidevaikuttamiseen mielikuvilla.
Sinä et ole miestä nähnytkään tai jos olet niin kuulut vanhempaan ikäluokkaan. Jokainen noin 40 -vuotias tai nuorempi mies tietää miten vaikea miehen asema nyky-yhteiskunnassa on. Helppoahan se on huudella eläkeiän kynnykseltä ja liitosta josta vaimo ei sosiaalisen stigman vuoksi aikanaan uskaltanut lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En harmikseni saanut kansanedustajaltani mitään vastausta, joten hän ei saa ääntäni seuraavissa vaaleissa. Kuvaa osaltaan sitä miten suuri mahdollisuus yksittäisellä ihmisellä on vaikuttaa kansanedustajien kautta. Näitä teemoja pitäisi tuoda esiin puoluejärjestöissä jonkin puolueen jäseninä, jotta niillä olisi edellytyksiä menestyä.
Tämä on aivan totta, ja masentavaa. Ehkä kannattaisi katsastaa vaalipiirisi muut kansanedustajat ja katsoa onko joku heistä puheissaan ja kirjoituksissaan myönteisempi asialle ja sitten adoptoida hänet - ei hän tiedä oletko oikeasti häntä äänestänyt, ja mielestäni hyvän asian vuoksi tällainen on ihan ok. Demokraattisessa vaikuttamisessa tietenkin menee aikaa ja joutuu turhautumaankin, mutta ainakaan siinä ei tulehduta tilannetta niin, että lopulta kaikki vain huutelevat äärimielipiteitä kädet omilla korvilla.
Olen yrittänyt myös kohentaa omaa toiminaani tuntemieni pienien poikien kanssa, jutella heille enemmän, leikkiä heidän kanssaan, lukea kirjoja, ihan yhtä paljon he kaipaavat aikuisten myönteistä huomiota ja omien huoliensa vakavasti ottamista kuin pienet tytötkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sinusta miesnäkökulma yhteiskunnallisiin ongelmiin sitä että syytät naisia alhaisesta syntyvyydestä ja alkoholinkäytöstä, vai mitä tarkoitat?
Jos pitää tiivistää yhteen lauseeseen, niin periaatteessa joo.
Ei tuo ole "miesnäkökulma", tuo on idioottinäkökulma. Se voi olla ongelmiesi syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohis
Mies eikä poika enää
Tiesin jo tuosta ekasta viestistäsi ettet ole mies.
Minun on miehenä vaikea löytää työpaikkaa. Oman alani työt on monesti siirretty vuokrafirmoihin ja pätkää saattaa löytyä toiselta puolelta suomea.
Kohdunvuokrauksen laillistaminen ja sinkkumiesten adoptiomahdollisuuksien parantaminen voisivat olla hyviä keinoja lisätä syntyvyyttä ja lasten määrää. Jostain syystä miehiä ei kauheasti tunnu kiinnostavan nämä asiat, vaikka ne nimenomaan olisivat miesten etuja. Alkoholinkäyttö on Suomessa ongelma, joten kannattaa äänestää sellaisia ehdokkaita, jotka kannattavat alkoholiveron nostamista. Toki osa ihmisistä hakee viinansa ulkomailta, mutta eivät kaikki. Alkoholin myynnin rajoittaminen voisi olla yksi keino. Aikoinaan baarit saivat myydä alkoholia vasta klo 12 lähtien, nykyään jo klo 9 lähtien. Ravintoloiden aukioloaikojakin voisi lyhentää eli valomerkki jo klo 01:30 kuten joskus aikoinaan. Kumma juttu, mutta miehet eivät tunnu olevan halukkaita edes näihin muutoksiin poislukien KD:n kannattajat.