Mitä järkeä on raahata 5 litran vesikanistereita kaupasta?
... ja vielä maksaa niistä, kun samaa ainetta saa kotoa hanasta? Kyllä on järki nykyää kallista ihmisillä. Vaikka kanisterissa lukee "lähdevettä", se tarkoittaa samaa hanavettä, koska lähteistähän sekin vesi on peräisin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vesi tulee taloon pumpun nostamana ja se tietysti vaatii sähköä. Jos on siis sähkökatko, ei tule hanasta vettä. Tästä syystä vesitonkka on hyvä olla varalta.
Niin meilläkin, mutta ei sen tarvitse olla kaupasta ostettua.
Ja montakos päivää se säilyy juomakelpoisena lämpimässä säilytettynä?
Kyllä meillä on kaupan tonkat aina kotivarana, sähkökatkon tullessa ei tule vettä, itselle sulattelee vaikka pakastimesta mehuja, mutta eläimille pitää olla jotain ensihätään. Isommat määrät haetaan sitten toki täyttökanistereihin, jos pidempään jatkuu.
Siinä saa hyvää kuntoilua kun kantaa vedet kotiin automarketista!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ostanut Etolasta 10-litraisia kanistereita, jotka täytän hanavedellä Cittarin tai Prisman eteisen hanasta aina kauppareissulla, kun ollaan möksällä. Mökillä ei ole porakaivoa ja perheessä kaikki eivät tykkää juoda järvivettä, joka kyllä meillä on puhdasta kanssa
Mistä noin hirvee alanuolien määrä? Lomapaikkakunnilla kaupat ihan itse tarjoaa mökkiläisille vesipisteet.
Te jotka valitatte pulloveden kemikaaleista: millä veisitte vettä kesämökille sitten? Suurissa lasipurkeissa vai ostaisitte maitotonkan siihen tarkoitukseen? Ämpärit ym. ovat sitä samaa kemikaalimuovia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ostanut Etolasta 10-litraisia kanistereita, jotka täytän hanavedellä Cittarin tai Prisman eteisen hanasta aina kauppareissulla, kun ollaan möksällä. Mökillä ei ole porakaivoa ja perheessä kaikki eivät tykkää juoda järvivettä, joka kyllä meillä on puhdasta kanssa
Mistä noin hirvee alanuolien määrä? Lomapaikkakunnilla kaupat ihan itse tarjoaa mökkiläisille vesipisteet.
No sitten perun alanuolen ☺ Ajattelin sinun varastavan vettä litrakaupalla.
Me raahataan vain ja ainoastaan vettä (juuri noita viiden litran pöniköitä LIDL:istä) mökille, kun muuta juomiskelpoista vettä siellä ei ole. Mökkimme sijaitsee vain tunnin ajomatkan päästä Helsingistä, joten voi näyttää paikallisten silmään sille, että ostaisimme sieltä lähikaupasta vettä johonkin lähikotiimme, vaikka olemmekin mökkiläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lähdevettä hanasta? Heh heh.
No meidän läheltä saa kyllä lähdevettä ”hanasta”.
https://2.bp.blogspot.com/-bdYu1WlC43I/Vu7ljHf8gRI/AAAAAAAABY8/17baDCuT…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten perun alanuolen ☺ Ajattelin sinun varastavan vettä litrakaupalla.
Ai :D Et taida olla mökkeilijäporukkaa. Toki me tuodaan ensimmäinen satsi vettä kotoa, mutta kanisterit täytetään ostosreissun yhteydessä. Mökkikunnilla kaupat oikein kyltein varustavat vesipisteet niin, että ne löytää helposti. Hyvää palvelua, joka ei heille paljon maksa ja asiakas taas maksaa ostoksissaan sen moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri pari viikkoa sitten töihin juomavedeksi, koska en krapulapäissäni muistanut ottaa kotoa mukaan.
5l kannun. Kova oli krapula. Toiv. et ajanut autolla töihin:)
8h auringossa töissä, päälle neljä litraa juomavettä menee heittämällä.
Pitkillä autoreissuilla meillä on aina 5L vesitönikkä autossa. Siitä on helppo täyttää juomapullot ja tulee huomattavasti halvemmaksi kuin ostaa yksittäisiä pulloja. 0.75l juomupullo ei riitä koko päiväksi, jos käy vaikka jossain vähän vaeltamassa tai jotain muuta aktiivisempaa.... tai sitten niitä pitäisi olla useita pulloja per henkilö mukana. Kaikkialla ei myöskään ole juomakelpoista hanavettä. Kansallispuistoissakin jotkut urpot on esim. pessyt tiskejä kaivon päälla ja kaivo mennyt pilalle.
Ei olla ostettu vesikanisteria autoon, koska reissataan myös muualla kuin omalla autolla ja kuka nyt vesikanisterin pakkaisi lennolle matkalaukkuun.
- Linda
BPA:t siis 👆