Listataan koulutuksia, joita voi käydä työn ohella..
Tekisi mieli kouluttautua mutta ainoa mahdollisuuteni on käydä koulua työn ohella.. missä oppilaitoksissa ja mitä aloja voi suorittaa työn ohella ja mitä se vaatii??
Kommentit (12)
Mikä on pohjakoulutuksesi ja millä koulutustasolla haluat opiskella?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pohjakoulutuksesi ja millä koulutustasolla haluat opiskella?
amis-ala.
Yliopistossa on paljon mahdollisuuksia tehdä työn ohessa tutkinto
Tai amk, monilla aloilla on monimuotokoulutusta eli opinnot sopivat hyvin työssäkäyvälle.
Vierailija kirjoitti:
kuinka vaikeaa yliopistoon on päästä amis pohjalla?
Itse opiskelin tietojenkäsittelyn tradenomiksi iltaopintoina. Moni AMK tarjoaa ilta- ja monimuoto-opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka vaikeaa yliopistoon on päästä amis pohjalla?
Riippuu alasta, sekä amis-tausta että siitä alasta, jota saattaisit haluta opiskella yliopistolla. Mutta ei amis -taustalta yliopistolla ole -yleistäen- yhtään sen vaikeampaa tai helpompaa opiskella kuin heikolla lukio ja ylioppilaskirjoitusmenestyksellä. - Sen jälkeen kun on paikan saanut, niin ei ole mitään väljä oletko käynyt lukion vai ammattikoulun vai kuka ties vaikka molemmat; itse ainakin jos olisin nyt 15-16 vuotias saattaisin lujasti harkita kaksoistutkinnon suorittamista.. Se mikä tietysti hieman huolettaa on se, että tulevaisuudessa yliopisto-opiskelupaikkoja täyttäessä on ollut pääpaino ylppäreiden -arvosanoilla kun taas viime vuodet on lähes poikkeuksetta ollut ratkaisevinta, että pärjää hyvin tai mieluummin erinomaisesti pääsykokeissa....
Riippuu myös työstä. Itse kävin AMK:ssa ihan päivälinjalla uuden koulutuksen ja se oli mahdollista koska silloista työtäni oli mahdllisuus painottaa viikonloppuihin ja öihin. Aika raskasta perheelliselle, mutta mahdollisuutta. Hieman huvitti vetelät nuoret sinkut, joilla meinasi tulla uupumusta pelkästä opistkelusta.
Pt, eli personal trainer, tosin vaatii tahtoa ja rahaa.