Mies puhuu aina epäystävällisesti
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Avaa vähän. Minkä ikäinen, kauanko olette olleet yhdessä, onko lapsia?
Meillä sama. Mies on vihainen kaikesta ja kaikille. Luulen, että kyse on miesten menopaussista. Meillä on pieniä lapsia, ja tällä hetkellä en voi lähteä. Lähde sinä, jos voit.
En jaksa lähteä. Ei ole lapsia. Vanhoja ollaan. Väsyttää.
Uskon, että väsyttää. Olisiko sinulla ihmistä,jonka kanssa puhua tästä asiasta? Siskoa, veljeä, ystävää? Kertoisit asian juuri niin kuin se on. Kaikessa masentavuudessaan. Kun saat asian ulos itsestäsi, toisen ihmisen kuultavaksi, voi olla, että väsymyksesi vaihtuu aiheelliseen kiukkuun miestä kohtaan. Se kiukku antaa sinulle voimaa, ettet vain alistu ja masennu.
Toivottavasti löydät kiukkusi ja myös vihantunteesi. Ilmaise ne. Parasta jos pystyisit ilmaisemaan olosi miehelle. Kerro, miltä sinusta tuntuu hänen käytöksensä. Kysy häneltä, onko seoikein sinua kohtaan.
Jos mies ei kuuntele ja jos käytös jatkuu samanlaisena, mieti eroa. Onhan se suuri ponnistus ja taloudellisesti ehkä vaikea, mutta mieti vaihtoehtoja. Haluatko elää loput elämästäsi alistuneena, väsyneenä, aiheettoman vihamielisyyden kohteena? Vaikka saisit vain pienen kunnan/kaupungin vuokra-asunnon, oman rauhan ja vapauden, olisiko sekin parempi, kuin päivittäinen paha mieli? Vähälläkin rahalla tulee toimeen, itse tehty hernekeitto on hyvää ja halpaa ruokaa. Ja enhän toki tiedä, vaikka tulisit oikeinkin hyvin toimeen, jos eroaisit. Tahdon vain tuoda sen vaihtoehdon esille, että oma rauha, vapaus, itsekunnioitus on uhrausten arvoinen, jos ne ovat edessä.
Jos puoliso on aina epäystävällinen, ole sinä ystävällinen itsellesi. Katso peiliin ja sano itsellesi, että olet arvokas ihminen. Etsi apua voimattomuuteen ystävältä, sukulaiselta tai ammatti-ihmiseltä, esim. kriisikeskuksesta. Toivon sinulle parasta. Halaus!
Avaa vähän. Minkä ikäinen, kauanko olette olleet yhdessä, onko lapsia?
Meillä sama. Mies on vihainen kaikesta ja kaikille. Luulen, että kyse on miesten menopaussista. Meillä on pieniä lapsia, ja tällä hetkellä en voi lähteä. Lähde sinä, jos voit.