Sisarvaimot - uusimmat tiedot perhe tilanteesta
Onko kenelläkään tietoa onko viides vaimo jo tullut, onko Robyn lähtenyt ja miten heillä menee. Netistä en löydä mitään jaksoja joita katsoa jälkikäteen.
Katso lähetysajat : Sisarvaimot - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4886)
Vierailija kirjoitti:
Riita varmaan liittyi aikapitkälti Kodyn koronasääntöihin. Koronan varjolla Kody ei käynyt niin paljon Janellen luona, tuskin lainkaan. Olisi kuulemma käynyt, jos lapset olisivat sitoutuneet sääntöihin ja kunnioittaneet häntä: kaksi viikkoa eristäytymistä ennen kuin hän tulee, ei saa tavata tyttökavereita, ei mielellään töihin yms yms. Eikös postit ja ostoksetkin pitänyt desinfioida. Kun pojat eivät lähteneet tähän mukaan, niin Kodyn mukaan eivät ole lojaaleja ja kunnioita häntä. Mutta en ymmärrä, eikö Kody olis voinut tavata ulkona, videopuhelut yms. Tuntui että se oli joko tai poikien kohdalla.
Kyllä, ja Kody halusi heittää pojat ulos Janellen talosta, mutta onneksi Janellen nimi oli ainoa nimi vuokrasopimuksessa eikä Janelle sitä tehnyt. Toinen pojista yritti säästää rahaa omaan vuokratakuuseensa, mutta Kody olisi siis heittänyt heidät ulos samantien. Jompi kumpi pojista valitti, että viimeksi kun hän eristäytyi 2 viikoksi niin isä ei sitten tullut käymään kuitenkaan.
Ne kuuluisat paperille tulostetut säännöthän esiteltiin vasta sen jälkeen kun lapset ja muut vaimot valittivat, että Kody viettää koko aikansa Robynin luona eikä käy kuin korkeintaan piipahtamassa muiden luona, tyyliin tulee illalla ennen nukkumaan menoa ja aamulla on häipynyt. Pojat epäilivät Robynin olevan kaiken takana ja tämä kantautui Robynin korviin. Sitten paljastui sen lapsenvahdin olemassa olo. Tämän jälkeen tulivat ne viralliset säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite sisarvaimo on aika harhaan johtava. Eiväthän nuo naiset ole oikeasti mitään siskoksia keskenään. Kyllä tuo on ihan haaremi touhua, yksi mies kerää ympärilleen naislauman ja hänellä on jakamaton valta paritella ja lisääntyä haaremilauman naisten kanssa.
Ideaalitilanteessa vaimot kai olisivatkin kuin läheisiä perheenjäseniä keskenään. Että heillä olisi hyvä ja lämmin suhde toisiinsa ja tuki toinen toisistaan tavallaan sen miehen ulkopuolellakin. Jos näin todella olisi Brownin perheessä ollut, se olisikin ollut mielenkiintoista nähdä. Mutta heidän perheensä on vain vahvistanut sitä mielikuvaa suuren yleisön silmissä, ettei tuo voi toimia.
Toiveajattelua. Monet naiset ovat luonnostaan todella mustasukkaisia miehistään ja päinvastoin. Eivät ihmiset yleensä halua parisuhteisiinsa kolmansia pyöriä.
Ja kyllä, minusta on kiva että minulla on läheisiä naisystäviä, mutta en tykkäisi jos joku heistä kävisi panemassa miestäni...
Luonnostaan mustasuisuus tulee epävarmuudesta. Ne naiset, jotka ovat itse syntyneet moniavioiseen perheeseen ja silti haluavat sellaisen itsekin, luonnostaan kokevat sen oikeaksi. Jos siinä tilanteessa kaikki osapuolet osaavat hoitaa hommansa oikein, ei ole syytä olla mustasukkainen. Sehän riippuu ihan siitä, miten he toimivat ja saavat välinsä hoidettua. Ei voi verrata siihen, että nyt sun tai mun perheeseen tulisi uusi vaimo. Ihan eri tilanne.
Nuo naiset on pienestä pitäen aivopesty ajattelemaan, että on jotenkin hienoa jakaa aviomies monen naisen kesken. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä nuoret ajattelevat isäsuhteestaan. Miten voi edes muistaa kaikki lapsensa, jos niistä on 20? Ja kuinka paljon ihan oikeasti on läsnä jokaisen lapsen elämässä. Tuo on miesnäkökulmasta pelkkää jälkeläisten siittämistä ja tuotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite sisarvaimo on aika harhaan johtava. Eiväthän nuo naiset ole oikeasti mitään siskoksia keskenään. Kyllä tuo on ihan haaremi touhua, yksi mies kerää ympärilleen naislauman ja hänellä on jakamaton valta paritella ja lisääntyä haaremilauman naisten kanssa.
Ideaalitilanteessa vaimot kai olisivatkin kuin läheisiä perheenjäseniä keskenään. Että heillä olisi hyvä ja lämmin suhde toisiinsa ja tuki toinen toisistaan tavallaan sen miehen ulkopuolellakin. Jos näin todella olisi Brownin perheessä ollut, se olisikin ollut mielenkiintoista nähdä. Mutta heidän perheensä on vain vahvistanut sitä mielikuvaa suuren yleisön silmissä, ettei tuo voi toimia.
Toiveajattelua. Monet naiset ovat luonnostaan todella mustasukkaisia miehistään ja päinvastoin. Eivät ihmiset yleensä halua parisuhteisiinsa kolmansia pyöriä.
Ja kyllä, minusta on kiva että minulla on läheisiä naisystäviä, mutta en tykkäisi jos joku heistä kävisi panemassa miestäni...
Luonnostaan mustasuisuus tulee epävarmuudesta. Ne naiset, jotka ovat itse syntyneet moniavioiseen perheeseen ja silti haluavat sellaisen itsekin, luonnostaan kokevat sen oikeaksi. Jos siinä tilanteessa kaikki osapuolet osaavat hoitaa hommansa oikein, ei ole syytä olla mustasukkainen. Sehän riippuu ihan siitä, miten he toimivat ja saavat välinsä hoidettua. Ei voi verrata siihen, että nyt sun tai mun perheeseen tulisi uusi vaimo. Ihan eri tilanne.
Nuo naiset on pienestä pitäen aivopesty ajattelemaan, että on jotenkin hienoa jakaa aviomies monen naisen kesken. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä nuoret ajattelevat isäsuhteestaan. Miten voi edes muistaa kaikki lapsensa, jos niistä on 20? Ja kuinka paljon ihan oikeasti on läsnä jokaisen lapsen elämässä. Tuo on miesnäkökulmasta pelkkää jälkeläisten siittämistä ja tuotantoa.
Itse asiassa eivät kaikki Brownit ole polygamisista perheistä lähtöisin ja lisäksi esim. Robynin ensimmäinen avioliitto oli ihan tavallinen yksiavioinen liitto.
Selasin noita yhdysvaltalaisia sivustoja. Niissä oli kahta linjaa tuosta Daytonista. Toinen oli, että Dayton ei suostunut Kodyn tiukkoihin sääntöihin ja siksi Robyn hommasi asuntovaunun pihalle. Toisen kannan mukaan Dayton aspergerin vuoksi asuu ns.lähellä ja opettelee itsenäistä elämää samalla. Ei ole näkynyt viime kaudella, koska asuntovaunusta ei ole tehty numeroa, ja koska D opiskelee useampaa tutkintoa, niin haluaa keskittyä opintoihin sarjassa esiintymisen sijaan.
Janelle ja Christine ovat vissiin keskustelleet (ja jo kuvanneet mahdollisesti?) omaa spin off-sarjaa, jossa myös molempien lapset esiintyisivät. Aivan mahtavaa jos tällainen tulisi, ja näytettäisiin myös täällä Suomessa😀
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vieläkö Kodyllä on se irtohiuslisäke ? Eikö se pari vuotta sitten lentänyt tuulessa pois vai mitä tapahtui ?
Tämä sitten piirtyikin loppupäiväksi verkkokalvoille 🤣
Uskonnon varjolla toi kodykin haluaa vaan haaremin ympärilleen, mitä vanhempi itse on sitä nuorempia jahtaa, kohta varmaan jahtaa omia tyttäriään, en ihmettelisi on toi kody aika viekas äijä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden moniavioisten suhteiden miehet on aivopesty ajattelemaan että taivaaseen pääsee mitä enemmän jälkeläisiä siittää ja naiset aivopesty ajattelemaan että mitä enemmän vaimoja sitä parempi ja enemmän lapsia. Naiset palvelee ja passaa, huolehtii miehestä ja mies seikkailee useiden "vaimojensa" luona,ei tarvitse katsoa yhtä pärstää jos toinen pärstä miellyttävämpi.
Se kodyn juoksentelu talojen välillä oli niiiin feikkiä:D varsinkin kun ei ollut käynyt christinenkään luona viikkoihin:D
Vierailija kirjoitti:
Riita varmaan liittyi aikapitkälti Kodyn koronasääntöihin. Koronan varjolla Kody ei käynyt niin paljon Janellen luona, tuskin lainkaan. Olisi kuulemma käynyt, jos lapset olisivat sitoutuneet sääntöihin ja kunnioittaneet häntä: kaksi viikkoa eristäytymistä ennen kuin hän tulee, ei saa tavata tyttökavereita, ei mielellään töihin yms yms. Eikös postit ja ostoksetkin pitänyt desinfioida. Kun pojat eivät lähteneet tähän mukaan, niin Kodyn mukaan eivät ole lojaaleja ja kunnioita häntä. Mutta en ymmärrä, eikö Kody olis voinut tavata ulkona, videopuhelut yms. Tuntui että se oli joko tai poikien kohdalla.
Tuo oli hyvin tiivistett. Lisäisin vielä sen, että Janelle ja ilm. myös pojat noudattivat kuitenkin koko ajan paikallisten viranomaisten koronaohjeita ja säädöksiä. Eli eivät eläneet huolettomasti vaan käyttivät esim. maskia kun siitä ohjeistus oli jne.
Nuo postin desinfioimiset ja muut säännöt oli ihan huuhaata, ja olen 100% ettei Kody todellakaan itse Savet-liinoilla postiaan pyyhkinyt...
Käytännössä kaikki näkivät sen teatterin läpi, että säännöt eivät olleet tarkoitettu suojaamaan koronalta, van eristämään Kody muista pl. Robyn perheineen. Sitä on vaikeampi sanoa kumman vai molempien aloitteesta noin toimittiin. Robynhan koko ajan korosti että ne on Kodyn sääntöjä, mutta korostiko ehkä jopa liikaakin, ehkä itse taustalla.
Janellen pojat sitten ilmeisen suoraan nostivat kissan pöydälle ja sanoivat asiasta Kodylle ja Robynille. Jonka jälkeen Kody suuttui, ja koitti saada Janellen "hylkäämään" poikansa ja olemaan Kodyn puolella. Janelle ei tuohon tietenkään lähtenyt, koska Kodyn säännöt olivat alkujaankin älyttömät, +jokainen äiti varmasti valitseee lapsensa ennen Kodya.
Vierailija kirjoitti:
Nuo postin desinfioimiset ja muut säännöt oli ihan huuhaata, ja olen 100% ettei Kody todellakaan itse Savet-liinoilla postiaan pyyhkinyt...
Muistatteko kun Janelle antoi Robynille syntymäpäivälahjaksi pyyhkeenlämmittimen ja se oli vielä alkuperäisessä postituspahvilaatikossa? Robyn ja Kody eivät olleet kiinnostuneita mistään desinfiointitoimenpiteistä lainkaan. 🤭
Eikö torstaina tullut uudet jaksot?
Katson nyt uusintaa ja sama kun viime sunnuntaina.
Viimeisimmässä jaksossa Kody, ja Janelle kertovat kyllä hyvin suoraan minkälaista heillä oli alkuaikoina, toki nämä on kerrottu ennemminkin, mutta mun mielestä hyvin rehellisesti nyt ruotivat sen läpi. Varmaankin sen takia kun ovat asumuserossa.
Merihän ilmoitti vasta pari viikkoa sitten että ovat eronneet, varmaan ovat olleet pidempään jo sitten myös "asumuserossa" jotain 12 vuotta.
Täällä ei huomioida sitä miten rehellinenkin Kody on puheissaan, kun täällä kiinnitetään huomio vain johonkin outoihin sanomisiin, mutta välillä hän kyllä onnistuu analysoimaan jopa itseäänkin todella hyvin.
Merikin on oppinut viime vuosina sen, kuten itse tuossa sanoo. Christine ei ehkä niinkään, hän on löytänyt vaan oman vahvan naiseutensa vaihdevuosien pyörteissä ja elää uutta nuoruutta joka jäi elämättä uskonnon varjossa. Ja Robyn puhuu omaa totuuttaan. Täällä häntä on haukuttu että sanoi muita läskeiksi ja raskausarpisiksi että sen takia Kody ei heitä enää huoli, mutta eihän hän niin edes sanonut.
Mitä enemmän Robyn jotain hokee niin silloin valehtelee. Kun jotain tarpeeksi kauan jankuttaa niin se muuttuu melkein todeksi 😉
Höh ja sitten ei tullut kun toi sama eka jakso uusiksi.
Torstaina ei tule enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daytonin asuntovaunukomennus on ilmeisesti jonkinlainen myönnytys Robynilta, pieni askel itsenäisyyteen. Paedonin mukaan (joka voi toki myös värittää puheitaan) Robyn ei anna Daytonin itsenäistyä. Siitä se muutto Flagstaffiinkin tuli kun Robyn ei halunnut päästää poikaa yksin opiskelemaan.
Daytonilla on kyllä Asperger mutta Paedonin käsityksen mukaan voisi pärjätä omillaan. Sehän on varsin lievä autismin muoto ja jos siihen ei liity mitään liitännäisiä kehitysvammoja niin AS-ihmiset pärjäävät ihan hyvin, vakavampia ja usein hankalampaa esim. ihmissuhteissa kuin neurotyypillisillä, mutta ei mitään älyllisiä ongelmia.
Pliis älkää tehkää yleistyksiä autismikirjon ihmisistä. En pidä Robynistä minäkään mutta ärsyttää nämä assi- yleistykset. Todella monella as-nuorella on itsenäistyminen todella haastavaa ja hitaampaa kuin tavisnuorella ja itsenäinen arki lukuisine vaatimuksineen voi kuormittaa aivan mielettömästi. Lisäksi kirjon sisälle mahtuu yhtä monta variaatiota kuin on ihmistäkin. Ei ole mitään yhtä tyypillistä muottia. Trust me, ei mene yhtään tavanomaista polkua tämä omankaan as-nuoren matka kohti itsenäisyyttä. Tulee tarvitsemaan paljon tukea vielä 18 v rajapyykin jälkeen.
Tämä oli Paedonin näkemys, että Dayton pystyisi kokeilemaan siipiään, siitä johtunee että tätä Daytonin asiaa pohditaan täällä niin usein. Muutahan emme tiedä ellei Robyn tai Dayton itse meille kerro. Omassa lähipiirissäni on itsenäinen as-nuori. Kirjon sisälle mahtuu kyllä monta variaatiota kuten toteat.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen jaksatte jauhaa tästä? :D Olette aivan raivona silloin harvoin kun naisella on kaksi miestä, miehillä niitä voi olla vaikka satoja ja ketään ei haittaa. Niin noloa miten te naiset omistatte miehille kehonne, nimenne, koko elämänkaarenne, tavoitteenne, päivärytminne, vaginanne ja sitten ette saa miehiä sitoutumaan edes yksin teihin? Te olette huutamassa maailman vallankumousta jos naisella on enemmän kuin yksi mies, ette te silloin lässytä mitään vapaita valintoja ja perheen yksityisyyttä <3
Heteroilla saa valita vain miehen nimen, miehen vallan, miehen perheen pääksi. Jos valitset naisen vallan, on naiset ITSEKIN sitä vastaan. Kertokaapa yksikin maa joka sallii naisen moniavioisuuden? Kertokaa yksikin JULKISUUDEN HENKILÖ joka olisi ottanut naisen sukunimen? Miten selitätte että miehet eivät vaihda nimeä? :D Eikö tapa olekaan ihanan romanttinen, yhteisen perheen oodi? Miksei miehet sitten halua vaihtaa nimeä? ;)
Ihan järkyttävän nolossa roolissa te akat olette. En ikinä kehtaisi olla heterosuhteessa, pilaatte kaikkien naisten maineen.
Jaahas, mikähän se sinun ongelma on? Tulikohan nyt vähän väärään ketjuun, kun täällä keskustellaan tuosta ohjelmasta, mut sinä oksentelet ihan muita juttuja! Onneks et oo nolo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa eivät kaikki Brownit ole polygamisista perheistä lähtöisin ja lisäksi esim. Robynin ensimmäinen avioliitto oli ihan tavallinen yksiavioinen liitto.
Robyn oli kuitenkin itse kotoisin moniavioisesta perheestä ja samoin hänen entisen miehensä suku Jessopit on pitkän linjan tunnettu moniavioissuku, vaikka heidän liitossaan ei sisarvaimoja ollut.
Christine ja Robyn siis vaimoista ovat moniavioisista suvuista. Meri on kertonut että hänen perheensä liittyi moniavioiseen kirkkoon kun hän oli "nuori". Kody on ollut kai jo aikuinen mutta nuori aikuinen liittyessään. Janelle ilmeisesti samoin liittynyt samoihin aikoihin. Hän oli mainstream-mormoni ennen tätä, Kodysta ja Meristä en tiedä. Merin isoisovanhemmat ovat kuitenkin olleet moniavioisia 1800-luvun lopulla, mikä kerrottiin sen suvun rakentaman majatalon oston yhteydessä.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vieläkö Kodyllä on se irtohiuslisäke ? Eikö se pari vuotta sitten lentänyt tuulessa pois vai mitä tapahtui ?
Löytyyköhän tuo pätkä jostain? Kuulostaa niin uskomattomalle, että olis kiva nähdä 😃