Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt loppui ja en saanut edes kiitosta

Vierailija
31.07.2018 |

Onko teitä pomo muistanut millään tavalla viimeisenä työpäivänä? Edes kiittänyt näistä vuosista tai toivottanut hyviä jatkoja? Useampi vuosi tuli kuitenkin tehtyä töitä tuolla paikassa ja en tunne itseäni kovin tärkeäksi työntekijäksi, kun en saanut edes kiitosta. Työkavereiden kesken kyllä juhlistettiin lähtöäni, mutta pomo on viime ajat luikkinut pakoon ja vältellyt minua.

En tiedä, miten nämä tilanteet yleensä hoidetaan, mutta jäi vähän surkea olo. Luulin kai, että yleensä kiitetään työpanoksesta ja vaikka jutellaan jotain tilanteesta kahden kesken. En lähtenyt töistä omasta tahdostani ja sen takia varsinkin jäi huono mieli. Olisi ollut kivaa saada joku selitys. Yritin muutaman kerran kysyä tästä, mutta pomo luikki pakoon tai alkoi puhua muusta.

Miten teillä muilla?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait kuitenkin moneksi vuodeksi töitä. Itse en oo ollut töissä moneen 3. kesään (opiskelija) ja sitä ennen töissäkin sillee täyspäiväsesti ympäri vuoden viimeeksi 2013

Vierailija
2/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ansiosidonnaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo välttelee koska on syyllinen siihen että sinulta loppuu työt?

Vierailija
4/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lähtenyt omasta tahdosta?

Jos pomosi kärsii huonosta omastatunnosta, niin eipä ihme että luikkii pakoon.

Vierailija
5/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin omalla tahdolla siis sitä, että en itse irtisanonut itseäni.

Ap.

Vierailija
6/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei kantanut vastuutaan.

Tässä nähdään, että Suomen ongelma on huono johtajuus. Edes perusasioita ei osata hoitaa.

Vierailija
7/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta jäädä työttömäksi muutenkin ja ottaa vaan päähän, että tämä hoidettiin näin p*maisesti. Olen kai sitten niin hyödytön ja turha ihminen, että mitäpä tällaiselle selittämään.

Ap.

Vierailija
8/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt tätä uudestaan, tämä oli täällä jo muutama viikko sitten?

Vierailija
9/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten on jollekin muulle käynyt samalla tavalla. Tämä on ensimmäinen aloitukseni aiheesta.

Ap.

Vierailija
10/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laillinen irtisanominen?

Vierailija
11/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli varmaan laillinen. En kyllä ole perillä lakiasioista.

Ap.

Vierailija
12/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli irtisanomisesi syy?

Vierailija
13/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä syytä. Määräaikainen työsuhteeni päättyi. Ymmärrän kyllä olleeni vain pelkkä määräaikainen, mutta useamman vuoden näitä pätkiä tehneenä olisin odottanut edes kiitosta.

Ap.

Vierailija
14/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt.

Olin siis itsekin ihan tyytyväisenä vaihtamassa työkerrosta mutta koska olin ollut töissä siinä entisessä kerroksessa lähemmäs 2 vuotta niin olisin odottanut jotain sanottavan. Pomo ei sanonut muiden kuullen mitään että "henkilö x lopettaa meillä".

Ei mitään hyvästelykorttia missä olisi kaikkien nimet, ei yhtikäs mitään.

Vierailija
15/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollaista juhlita? Aina joku tulee ja menee. Vain eläkkeelle jääviä juhlistetaan

Vierailija
16/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työporukalla kyllä syötiin tuomaani kakkua ja toivoteltiin hyvät jatkot, mutta odotin pomoltakin jotain kiitosta. En todellakaan odottanut mitään kukkakimppuja tai lahjoja, mutta joku sanallinen kiitos työvuosista olisi ollut ihan kivaa saada. Ehdin olla siellä useita vuosia.

Yhdessä entisessä työpaikassa olin vain puoli vuotta ja siellä pomo toi kakun kahvitunnille viimeisenä työpäivänäni ja sain kortin. Kouluaikoina sain pienen lahjan jopa työharjoittelun päätteeksi. Ja siis nyt en todellakaan jäänyt kaipaamaan mitään lahjaa vaan ollut mukavaa, jos pomo olisi sanonut, että kiitos sinulle näistä vuosista.

Ap.

Vierailija
17/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu pahalta jäädä työttömäksi muutenkin ja ottaa vaan päähän, että tämä hoidettiin näin p*maisesti. Olen kai sitten niin hyödytön ja turha ihminen, että mitäpä tällaiselle selittämään.

Ap.

Et tietenkään ole hyödytön tai turha. Sinulla oli esimies, joka häpeilee tekemäänsä päätöstä. Ehkä hänet pakotettiin johdon tasolta irtisanomaa joku?

Esimies pyysi minulta useita kertoja anteeksi, kun hän yt-neuvotteluissa päätti työsuhteeni sairastaessani syöpää. 

Vierailija
18/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen itseni todella turhaksi ja hyödyttömäksi. Ihan kuin olisin viettänyt kaikki vuodet turhaan siellä. En edes ymmärrä, miten tällainen surkimus on siellä saanut olla nämä kaikki vuodet. Mielestäni esimiehen tehtävä on hoitaa nämä asiat sillä tavalla, ettei kenellekään jää mitään epäselvyyksiä. Minustakaan ei varmaan tuntuisi näin pahalta, jos töideni loppuminen olisi käyty yhdessä keskustellen läpi. Mutta nyt pomo luikki aina pakoon ja itse lähinnä inhoan itseäni ja mietin, mitä kaikkea vikaa minussa on.

Minulla on ollut töissä useita opiskelijoita ja harjoittelijoita ja aina olen lyhyenkin jakson jälkeen kiittänyt, kun hän oli meillä töissä ja kysellyt jatkosta ja toivotellut hyviä opintoja jne. Ei ollut iso homma kiittää.

Ehkä olen liian herkkä ja tunteellinen, kun jään miettimään tällaisia.

Ap.

Vierailija
19/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä keskustelu jos sinullakin on laiton irtisanominen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3224628/lahtopassit-pitkaaikaisesta-maa…

Vierailija
20/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Kiittämättömyys on maailman palkka. Kissa elää kiitoksella. Jos sulla kuitenkin on nyt asiat hyvin ja uusi duunikin niin älä valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme