Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt loppui ja en saanut edes kiitosta

Vierailija
31.07.2018 |

Onko teitä pomo muistanut millään tavalla viimeisenä työpäivänä? Edes kiittänyt näistä vuosista tai toivottanut hyviä jatkoja? Useampi vuosi tuli kuitenkin tehtyä töitä tuolla paikassa ja en tunne itseäni kovin tärkeäksi työntekijäksi, kun en saanut edes kiitosta. Työkavereiden kesken kyllä juhlistettiin lähtöäni, mutta pomo on viime ajat luikkinut pakoon ja vältellyt minua.

En tiedä, miten nämä tilanteet yleensä hoidetaan, mutta jäi vähän surkea olo. Luulin kai, että yleensä kiitetään työpanoksesta ja vaikka jutellaan jotain tilanteesta kahden kesken. En lähtenyt töistä omasta tahdostani ja sen takia varsinkin jäi huono mieli. Olisi ollut kivaa saada joku selitys. Yritin muutaman kerran kysyä tästä, mutta pomo luikki pakoon tai alkoi puhua muusta.

Miten teillä muilla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään loppu mullakin työt. Pomo kiitti viemällä loppuaikana laittomasti osan palkasta, mutta liiton lakimies tuli hätiin ja asia saatiin ratkaistua. Joten enpä odottanut pomolta tämän tempun jälkeen yhtään mitään. Työkavereilta tuli kiitokset ja laitoin heille samoin. Uutta kohti.

Vierailija
22/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tämä tilanne oli kuin tuossa linkissä. Määräaikaisuuksia toistensa perään ja yhtäkkiä ilmoitettiin, että ei enää jatketa. Olen tottunut, että töitä on aina riittänyt. Shokkina tämä ilmoitus tuli viikko ennen loppumista. En osannut varautua millään tavalla.

Olen ihan tyhjän päällä. Mitään uutta työtä ei ole eikä varmaan tule. En ole vielä edes ilmoittautunut työkkäriin. Olen aivan pihalla. En tiedä, mitä tässä tilanteessa tehdään. Saanko esim. jotain liiton rahoja tai missä työkkäriin ilmoittaudutaan.

Ja miten on työterveyden kanssa. Minun pitäisi uusia resepti, jonka määräsi työterveyslääkäri ja jota olen uusinut omassakannassa työterveyden kautta. Pitääkö nyt varata normaaliin terveyskeskukseen aika vai mitä ihmettä teen. Samaten olen yhden sairauteni kanssa käynyt omalla työterveyslääkärillä ja mitäs nyt sitten. Varmaan pitää perua tulossa oleva aika. Olen aivan pihalla kaikkien käytännön asioiden kanssa.

Mitään työtodistustakaan en ole saanut. Ilmeisesti sekin pitää käydä kerjäämässä itse.

Olen aivan masentunut ja lamaantunut. Tänään olen maannut sängyssä aamusta asti ja vollottanut tätä elämääni. En kehtaa kertoa työttömyydestäni kenellekään.

Ikävää kuulla, että muillakin on samoja kokemuksia. Ymmärrän, miltä teistä tuntuu. En tiedä, miten tästä selviää. Jospa täältä pohjalta jotenkin noustaan. Minulla ainakin on ihan kamala olo.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten on jollekin muulle käynyt samalla tavalla. Tämä on ensimmäinen aloitukseni aiheesta.

Ap.

Höpö höpö, samoin sanoin kysyit.

Vierailija
24/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä syytä. Määräaikainen työsuhteeni päättyi. Ymmärrän kyllä olleeni vain pelkkä määräaikainen, mutta useamman vuoden näitä pätkiä tehneenä olisin odottanut edes kiitosta.

Ap.

Eli ei sua ole irtisanottu, vaan määräaikainen työsuhde päättyi.

Vierailija
25/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shokkina tämä ilmoitus tuli viikko ennen loppumista. 

Miten ihmeessä määräaikaisen työn päättyminen voi tulla shokkina viikko ennen työsuhteen päättymistä? Et kai tosissasi kuvitellut että työt jatkuu vaikka työsopimus päättyy?

Vierailija
26/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli se shokkina siinä mielessä, että olen tehnyt määräaikaisuuksia useita vuosia ja aina on lupailtu jatkoa.

Ap.

Vierailija
27/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtodistus sun olisi pitänyt saada.  Soita sille esimiehelle ja pyydä toimittamaan se sinulle, jos et pääse itse hakemaan.  Se nimenomaan sun kuuluu saada.

Ja ne lääkereseptit siellä omakannassa säilyy ennallaan, ei siinä katsota, onko se työterveyslääkärin vai kenen  lääkärin kirjoittama.  Pyydä apteekissa, että uusivat reseptisi, sen voi uusia kuka lääkäri tahansa.  Jos sulla on aika varattuna vielä työterveyslääkärille, niin minä ainakin sinun sijassasi menisin ihan pokkana sinne vastaanotolle, koska aika on annettu sun vielä työssä ollessasi.  Jos sun tarvii vielä sen jälkeen  mennä samasta asiasta lääkäriin, niin sitten varaat ajan terveyskeskuksesta normaaliin tapaan.  Voithan sanoa sille lääkärillekin siellä vastaanotolla, että et voi enää jatkaa työterveyshuollossa, sitten kun olet asiasi saanut hoidetuksi.  Hän kyllä neuvoo, miten siitä eteenpäin.

Ja Kelaan nyt sitten vaan ilmoittautumaan työnhakijaksi, että saat työttömyyskorvaukset juoksemaan, saatat saada ansiosidonnaistakin, jos olet liitossa.  Kelassa tietävät.   Älä lannistu.

Vierailija
28/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo luettelemasi asiat niin vaikeita ole. Nykyään on helppo selvittää kaikki asiat internetissä. Lamaantunut varmasti olekin, mutta kannattaa silti alkaa selvitellä työttömyystukiasioita. 

Vierailija
29/29 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille neuvoista. Kaikki vaan tuntuu niin hirveän vaikealta. Vihaan tällaista asioiden hoitamista ja olen varmaan jotenkin tyhmä, kun hermoni eivät riitä kaiken maailman lomakkeiden ymmärtämiseen. Muutenkin häpeän olla työtön. En ole edes vilkaissut työpaikkailmoituksia. Jos en kelvannut entiseen työhöni, tuskin kelpaan mihinkään muuhunkaan. En näe itselläni enää mitään tulevaisuutta. Pitää varmaan hypätä jostain sillalta.

Mitenhän edes saan työterveyden tiedot näkymään muualla terveydenhoidossa? Kävin lääkärissä yksi päivä ja he eivät siellä nähneet työterveyden tietoja.

Anteeksi, että avaudun tänne. Varmaan häpeän tätäkin myöhemmin, mutta ei ole ketään, kenelle puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän