Syövätkö lapsenne sushia?
Syövätkö päiväkoti- tai kouluikäiset lapsenne sushia? Pitävätkö siitä. Ovatko koskaan maistaneet?
Kommentit (29)
Oikeastiko noin monen lapsi syö sushia? Missä asutte? Teettekö itse sushia kotona vai missä pienetkin lapset ovat sitä maistaneet? Pitäisikö sitä lähteä oikein Helsinkiin sushibaariin ettei ihan junteilta vaikuteta?
Ruotsinlaivalla buffetissa kerran maistoin, en tykännyt, mutta en varmaan osannut syödä oikein. Oli kauhean mautonta. Suolaa ainakin olisi kaivannut.
T. Keskisuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko noin monen lapsi syö sushia? Missä asutte? Teettekö itse sushia kotona vai missä pienetkin lapset ovat sitä maistaneet? Pitäisikö sitä lähteä oikein Helsinkiin sushibaariin ettei ihan junteilta vaikuteta?
Ruotsinlaivalla buffetissa kerran maistoin, en tykännyt, mutta en varmaan osannut syödä oikein. Oli kauhean mautonta. Suolaa ainakin olisi kaivannut.T. Keskisuomalainen
No kyllä ainakin tampereelta saa sushia ettei tarvi helsinkiin asti. Teen myös itse sushia välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivalla buffetissa kerran maistoin, en tykännyt, mutta en varmaan osannut syödä oikein. Oli kauhean mautonta. Suolaa ainakin olisi kaivannut.T. Keskisuomalainen
Dippasitko susheja soijakastikkeeseen? Siitä sitä suolaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi söisi. kun en minäkään syö. Enkä aio koskaan syödäkään.
Rakastan kalaa, mutta vain kypsänä. En syö edes kraavilohta tai silliä enää. Lapsena tykkäsin niistäkin.
Jos kävisit joskus ulkona, tietäisit, että vain pienessä osassa esimerkiksi buffetien susheja on täytteenä raakaa kalaa tai edes kalaa. Sushissa on kyse riisistä, raa'asta kalasta. Monien lasten lempisushitäytteitä ovat esimerkiksi japanilainen munakas, tonnikalamajoneesi, kurkku, katkarapu jne.
Vierailija kirjoitti:
Sushi maustetaan itse syödessä soijakastikkeella ja wasabilla. Ruotsinlaivan sushit ovat kehnoja.
Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla sushit ovat ihan tavallista ruokaa ja monen lapsen lempparia. Sushibuffetit ovat täynnä lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi söisi. kun en minäkään syö. Enkä aio koskaan syödäkään.
Rakastan kalaa, mutta vain kypsänä. En syö edes kraavilohta tai silliä enää. Lapsena tykkäsin niistäkin.Jos kävisit joskus ulkona, tietäisit, että vain pienessä osassa esimerkiksi buffetien susheja on täytteenä raakaa kalaa tai edes kalaa. Sushissa on kyse riisistä, raa'asta kalasta. Monien lasten lempisushitäytteitä ovat esimerkiksi japanilainen munakas, tonnikalamajoneesi, kurkku, katkarapu jne.
Siis EI raa'asta kalasta. Vaikka sitäkin toki on.
Minusta aika hölmö kysymys vuonna 2018. Sushi on ollut perusmättöä jo pitkään. Ei ole mitenkään omituista, jos lapsi tykkää sushista. Sehän on miedon makuistaja kaikille löytyy sopivat täytteet. Kuka nyt riisiä inhoaa?
Nämä sushin vierojat ovat yleensä syöneet sitä korkeintaan kerran ja kohdalle on sattunut heikkoa laatua. Tai sitten kuvitellaan, että sushi on sama kuin raaka kala.
Kaikki minun tuntemani lapset syövät sushia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dippasitko susheja soijakastikkeeseen? Siitä sitä suolaa tulee.
En dipannut mihinkään. Pitäisi varmaan olla joku opas, että osaisi syödä ja tietäisi mitä tilata. En tunne ketään, joka osaisi susheja syödä. Onko noissa ravintoloissa haarukka ja veitsi vai pitääkö tökkiä puikoilla?
Taapero syö perkule minunkin sushit jos en suojele lautastani. Täällä Japanissa suht tavallista koko perheen ruokaa.