Sekstailu tarkoittaa seuraavaa:
Elikkäs mitä AV-mammojen mielestä sekstailu tarkoittaa?
Kommentit (12)
Kyllä se perinteisesti on tarkoittanut suutelua ja ehkä vähän esileikin makua mukana.
Mutta kieli elää ja merkitys on ilmeisesti muuttunut.
Mulla häiritsee se, että sexting ja sekstailu ei tarkoita samaa asiaa
70-luvulla se tarkoitti suutelemista ym vehtaamista. Onko merkitys muuttunut?
Semmoista kähmimistä ja intohimoista suutelua, ei (vielä) seksiä. Näin olen sen itse käsittänyt.
Sekstailu = sexting = kuumia (teksti-, ym)viestejä
Me ainakin sekstaillaan jos ollaan eri paikoissa
Miksi on käytetty seksiin viittaavaa sanaa, jos kyse on ollut pelkästä suutelusta? En ihmettelekään, että tuolle on tullut useampia merkityksiä.
Tiedän että sana on alun perin tarkoittanut suutelua, mutta koska se ei koskaan ole kuulunut sanavarastooni siinä merkityksessä, hyväksyn nykyään käytetyn merkityksen "seksin harrastaminen".
Kielitoimiston sanakirjan mukaan sekstailla tarkoittaa samaa kuin sekstata, josta mainitaan näin:
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/sekstata
"sekstata [ark.] suudella, pussailla; harrastaa seksiä; sekstailla. Sekstata julkisella paikalla."
dfsgsdfgsdg kirjoitti:
Miksi on käytetty seksiin viittaavaa sanaa, jos kyse on ollut pelkästä suutelusta? En ihmettelekään, että tuolle on tullut useampia merkityksiä.
Alunperin(?) sekstailu ei tarkoittanut pelkkää (viatonta) suutelua, vaan siihen liittyi myös pettingiä eli sukupuolielinten koskettelua, vaikka sitten vaatteiden läpi, nännin imemistä yms.
Eli kaikkea mahdollista seksiin ja esileikkiin liittyvää, mutta ei kuitenkaan (välttämättä) itse panemista.
Aiemmin sext käännettiin seksiviestiksi. Sekstailu on kyllä luonteva viesti-ilmaisu, kun riittää yhden kirjaimen muuttaminen tekstailu->sekstailu.
Palstan mukaan tarkoittaa panemista.