Mitä ajattelet ihmisestä joka kulkee helteellä musta huppari päällä?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä piilotellaan päihde ongelmaa. Ne saattavat harhoissaan olla vaarallisia niin että olen aina varautunut jos sellainen tulee lähettyville ja bussiinkin.
Sinä olet se vainoharhainen ja täten vaarallinen. Tuollaisia ne hullut juuri on.
Mitä vaarallista sitä on varoa ihmisiä jotka piilottelevat jotain. Sehän on normaalia itsesuojeluvaistoa. Niin pahaa sakkia kulkee tuolla että tyhmähän se jolla ei itsesuojelu vaistoa ole. Lenkkipolullakin voi tulla puukosta selkään. Ei ole yhtään vainoharhaisuutta suojella itseään ja hullu on sellainen joka luottaa ettei pahoja ihmisiä voi kohdata missään.
Minulla on arkivaatteena juuri nyt toukokuun lopulla toppatakki. Sateella vedän hupun päälle. Olen ehkä hieman köyhänoloinen vaatetukseltani.
Itse kuljen helteellä musta huppari päällä. Voi olla joku muukin musta, esim. farkkupusakka. Miksikö? Siksi, että tykkään mustasta ja en tykkää esitellä paljasta pintaa. Haluan myöskin olla kalpea, en tykkää rusketuksesta. Naama nyt ruskettuu pakostikin, koska olen ulkoilmafani. Sen olen kyllä huomannut, että junteilta tulee outoja katseita ja joskus jopa sanallisiakin huomatuksia pukeutumisestani. Mitä v*ttua se niille kuuluu miten minä pukeudun.
Mitenköhän nykyihmiset olisi pärjänneet 1800 luvulla, kun oli tavallista, että miehillä oli kesäkuumallakin kolmiosainen musta puku ja naisillakin ties mitkä turnyyrit. Peltotyöläiset olivat toki paitahihasillaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kovin muusta habituksesta.
Mielisairailla on usein täysin säähän sopimaton pukeutuminen. Se on ihan tiettyjen psyyken sairauksien oireissakin lueteltu.
Jos on aivan tavallisen näköinen muuten, niin tuskin kiinnittäisin mitään huomiota.
Naapurin mt-ongelmainen nuori mies kulkee takki päällä näinäkin päivinä.
Herrasmies ei kulje koskaan paitahihasillaan. Tämä ilman takkia-kulkemismuoti on syntynyt joskus 1990-luvulla. Itse en voisi kuvitellakaan pukeutuani shortseihin, ja t-ppaitaan, olla ilman hattua ja mennä vielä ihmisten ilmoille. Kun en pukeudu niin yksin kotona ollessakaan. Aina on pitkät housut ja t-paitahihasillaan voi toki kotona olla. Mielellään en ole ilman paitaa sisällä kotonakaan, vaikka joskus on niin kuuma että pitää heittää paita pois. Mutta ei koskaan jos on muita inehmoja paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä voi olla vaikka kilpirauhasongelmia. Vajaatoimintainen palelee herkästi.
Vaikka olisi mikä vajaatoiminta, niin ei palele kolmessakymmenessä asteessa :D
Mitä se pakkasella pukisi päälleen? Kolme untuvamakuupussia päällekkäin?
Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava palelee topissa 30 asteessa ja juurikin talvella joutuu pitämään untuvatakkia ja sen alla villapaitaa.
Rusketus tai auringon ottaminen ei ole enää muotia. Jokainen tuntee jonkun ihosyövän saaneen. Suomalaiset = maailman vaaleaihoisin kansa.
Helteillä erottaa, kenellä on kotona ilmastointi tai tekevät toimistotöitä ilmastoiduissa tiloissa.
Lihavilla on myös kuumempi kuin hoikilla.
Mitä ajattelette ihmistä, joka kadulla kävellessään murehtii jatkuvasti muiden pukeutumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä voi olla vaikka kilpirauhasongelmia. Vajaatoimintainen palelee herkästi.
Vaikka olisi mikä vajaatoiminta, niin ei palele kolmessakymmenessä asteessa :D
Mitä se pakkasella pukisi päälleen? Kolme untuvamakuupussia päällekkäin?
Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava palelee topissa 30 asteessa ja juurikin talvella joutuu pitämään untuvatakkia ja sen alla villapaitaa.
Mulla on vajaatoiminta (en omista enää koko kilppareita) ja ei, en palele kesällä yhtään. Viime talven menin kokonaan kesätakilla ja t-paidalla, ei palellut. Mulla on se toinen ääripää, hikoilen ihan hirveästi ja tämä tuli kilpparin poiston jälkeen. Ja kilppariarvot siis vajaatoiminnan puoleisilla rajoilla.
Et on asunut muuallakin kuin Suomessa? Itse 7 vuotta Espanjassa, ja Suomen helteillä hupparilla ei tuu hiki. Suomalaiset ei tätä tietysti ymmärrä..
Joko asuu erittäin hyvin ilmastoidussa asunnossa tai sitten on sellainen lääkitys mielenterveysongelmiin, ettei edes huomaa kuinka lämmintä on. Moni psyykelääke aiheuttaa sellaisen sivuvaikutuksen. Hyvä esimerkki on jokunen vuosi sitten näkemäni mummo, jolla oli kesän kuumimpana hellepäivänä topattu takki, villabaskeri sekä kuulosuojaimet raitiovaunussa matkustaessa.
Eikä kuumuutta edes huomaa jos on jotain 20 tuntia vuorokaudesta ilmastoidussa kuivassa huonetilassa. Muutamassa tunnissa ulkona ei silloin ehdi tulla kunnolla kuuma.
Lähinnä että ehkä kehitysvammainen tai syrjäytynyt reppana.
Kannattaa ottaa selvää miksi väljä mustavaate on kesällä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Et on asunut muuallakin kuin Suomessa? Itse 7 vuotta Espanjassa, ja Suomen helteillä hupparilla ei tuu hiki. Suomalaiset ei tätä tietysti ymmärrä..
No ei varmaan, kun Espanjassa pidetään vappunakin vielä tiukasti toppatakkia kun turistit kulkee jo shortseissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa selvää miksi väljä mustavaate on kesällä hyvä.
Juu, ohut. Ei huppari.
Svartborg 669 kirjoitti:
Itse kuljen helteellä musta huppari päällä. Voi olla joku muukin musta, esim. farkkupusakka. Miksikö? Siksi, että tykkään mustasta ja en tykkää esitellä paljasta pintaa. Haluan myöskin olla kalpea, en tykkää rusketuksesta. Naama nyt ruskettuu pakostikin, koska olen ulkoilmafani. Sen olen kyllä huomannut, että junteilta tulee outoja katseita ja joskus jopa sanallisiakin huomatuksia pukeutumisestani. Mitä v*ttua se niille kuuluu miten minä pukeudun.
Koska haiset hieltä.
Arvostan. Ihon suojaaminen auringolta on vain järkevää.
Ihme että saatte tästäkin ongelman, musta huppari on vaate. Itsekin käytän joskus mustia vaatteita ja farkkuja.
Jos hän ei ole lihava niin ihan normaalia. On lihavallakin kyllä mielestäni normaalia joka värinen huppari! Tarkoitan siis, että hoikka ihminen ei pakahdu ja läkähdy Suomen pikku helteissä! Jotkut ehkä. Suurin osa ei, ei siis samalla tavoin kuin lihavampi ja hiki valuu suoraa ja sileää ihoa pois. Ei varmaan kaikki lihavatkaan.
Outoa, että joku ajattelee musta-hupparisesta jotain outoa. Turistit Suomessa lämpimistä maista pitää toppatakkia 20 asteen lämmössä. Ja niin pidän itsekin 15 asteen lämmössä tai tuulisella säällä. Opin sen vasta aikuisena.
Miksi pitäisi palella Suomen kesässä vaikka onkin suomalainen?