Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole tällä hetkellä ollenkaan hoitoapua lasten kanssa

Vierailija
30.07.2018 |

Ei huvita tehdä lasten kanssa mitään. Oon aina tykännyt lukea lapsille, nyt ei edes se huvita. Joku voi tulla nyt tähän viisastelemaan, että kyllä mekin pärjätään, vaikka meillä ei ole ikinä ollut yhtään hoitoapua. Ja niin mekin pärjätään. Itse asiassa en edes tällä hetkellä tiedä, mitä mä sitten tekisin, jos sitä olisi. Siis tavallaan en kaipaa lainkaan. Mutta väsynyttä menoa tämä on silti.

Ja hei, ei tarvitse kirjoittaa, että lasten hankkiminen on vapaaehtoista, oon lukenut tältä palstalta niin monta sellaista viestiä, että pointtinne on tullut perille. Myös lapsiperheiden asioista lukeminen on ihan vapaaehtoista. Jos ei kiinnosta keskustella lapsiperhearjesta, niin onhan täällä varaa valita joku muu keskustelu.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo.

Meillä ei ole isovanhempia apuna. Eikä ketään muutakaan.

Meillä on sen sijaan vakavasti sairastunut isovanhempi ja sitten se toinen mummo on muistisairas. Molemmista ihan jäätävä suru ja huoli. Toinen syyllistää ja haukkuu koko perheen ja soittaa joisin päivinä yli 20 kertaa.

Että kumpa vaan oliskin ne lapset.

Mäkin halusin sanoa tämän.

Vierailija
42/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis vanhusten hyväksikäyttäjä.

Ehkä ne vanhemmat ymmärrä muuttaa Malagaan. Siinähän sitten vingutte.

Sä taas oot draamanhimoinen no-life, joka kyttää AV:lla ja odottaa tilaisuutta, että pääsee suurentelemaan ja keksimään mahdollisimman tunnepitoisia käänteitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just joo.

Meillä ei ole isovanhempia apuna. Eikä ketään muutakaan.

Meillä on sen sijaan vakavasti sairastunut isovanhempi ja sitten se toinen mummo on muistisairas. Molemmista ihan jäätävä suru ja huoli. Toinen syyllistää ja haukkuu koko perheen ja soittaa joisin päivinä yli 20 kertaa.

Että kumpa vaan oliskin ne lapset.

Mäkin halusin sanoa tämän.

Ymmärrän, että halusit sanoa, mutta jokainen ihminen tuntee vain sen oman subjektiivisen tuskansa. Voin heti lonkalta heittää monta "paljon pahempaa" tilannetta ja kohtaloa kuin sulla, mutta ei niiden kuuleminen sun ahdinkoasi kiitollisuudeksi jalosta, joten jätän väliin (ellet nyt välttämättä halua kuulla).

Ap

Vierailija
44/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole lastenhoitoapua. Siksi meillä on yksi lapsi. Tässä on neljä vuotta tahkottu ilman muuta hoitoa kun päiväkoti ja päiväkodissa lapsi on vain sen ajan kun ollaan töissä.

Tietenkin se verottaa jaksamista, kun ei ole koskaan mahdollisuutta lähteä miehen kanssa kahdestaan mihinkään tai vaikka molempien nukkua pitkään.

Jaksamme sillä ajatuksella, että joskus lapsi on niin iso, ettei se vaadi meidän läsnäoloa koko ajan ja sitten meillä on aikaa.

Vierailija
45/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään ole lastenhoitoapua. Siksi meillä on yksi lapsi. Tässä on neljä vuotta tahkottu ilman muuta hoitoa kun päiväkoti ja päiväkodissa lapsi on vain sen ajan kun ollaan töissä.

Tietenkin se verottaa jaksamista, kun ei ole koskaan mahdollisuutta lähteä miehen kanssa kahdestaan mihinkään tai vaikka molempien nukkua pitkään.

Jaksamme sillä ajatuksella, että joskus lapsi on niin iso, ettei se vaadi meidän läsnäoloa koko ajan ja sitten meillä on aikaa.

Ok!

Ap

Vierailija
46/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia? Meillä on 9v ja 4v, joista 4v on aika tarvitseva ja olen välillä uupunut. Meillä on kyllä periaatteessa hoitoapua mutta emme käytä sitä kovin usein. Sen sijaan mies oli juuri 5 päivää yhdistetyllä työ/huvimatkalla ja minä olin pitkän viikonlopun mökillä/bilettämässä. Miksi ette voi vuorotella miehesi kanssa lasten hoidossa kuin pari tuntia?

Vierailija
47/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia? Meillä on 9v ja 4v, joista 4v on aika tarvitseva ja olen välillä uupunut. Meillä on kyllä periaatteessa hoitoapua mutta emme käytä sitä kovin usein. Sen sijaan mies oli juuri 5 päivää yhdistetyllä työ/huvimatkalla ja minä olin pitkän viikonlopun mökillä/bilettämässä. Miksi ette voi vuorotella miehesi kanssa lasten hoidossa kuin pari tuntia?

Semmoiset, että tarvitsevat vielä perään katsomista, toinen enemmän ja toinen vähemmän. 

Kyllä me aina joskus käydään jossain erikseen, mutta nyt on ollut lähinnä sellaisia menoja, joihin ollaan menty perheellä. 

Ap

Vierailija
48/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissa,oletko se sinä? Selvästi ainakin päässä viiraa. Koko ketjun tarkoitus oli ilmeisesti vain sekopäisesti hyökkäillä kaikkia kirjoittajia vastaan ja raivota.

Vierailija
49/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissa,oletko se sinä? Selvästi ainakin päässä viiraa. Koko ketjun tarkoitus oli ilmeisesti vain sekopäisesti hyökkäillä kaikkia kirjoittajia vastaan ja raivota.

Mä olen huomannut, että AV:lla pätee tällainen laki: ketjun aloittajalle saa sanoa mitä tahansa, mutta ketjun aloittaja ei saa vastata samalla mitalla. Se ei kerta kaikkiaan käy. Myöskään omista rajoista ei saa pitää kiinni: esim. jos sanoo, ettei halua neuvoja, se ei käy, koska se loukkaa ajatuksen tasolla kaikkia kärkkäitä neuvojia – minun hyvät neuvoni eivät kelpaakaan, mitäs helvettiä! Sitten on olemassa vielä solvaajia ilman asiaa, joihin luen esim. sinun viestisi. Näiden pelkkien solvaajien tarkoituksena on ainoastaan saada aloittajaa tai muita ketjuun kommentoineita lisäämään kierroksia. 

Ap

Vierailija
50/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ne lapset pois.

Ja muita realistisia ehdotuksia. Ymmärrän, ettei välttämättä käsityskyky riitä, mutta luuletko ihan oikeasti, että lapset voi vain tuosta vain "antaa pois".

Ap

Voi pikkunen. Ilmoitat, että et kykene huolehtimaan kakaroistasi, niin yhteiskunta ottaa ne huostaan.

Heh, ei ota. Jos olet yhtään seurannut sitä keskustelua, jota lastensuojelusta tällä hetkellä käydään, tietäisit, että lastensuojelulla ei meinaa olla resursseja sijoittaa lapsia, joilla on moniongelmaiset perheet eikä lapsista pidetä huolta. TÄssä ei nyt ihan "voi pikkuiset" auta.

Ap

Jätä ne heitteille, niin kyllä lähtee huostaa. Ei siihen resurssipulat vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme