Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole tällä hetkellä ollenkaan hoitoapua lasten kanssa

Vierailija
30.07.2018 |

Ei huvita tehdä lasten kanssa mitään. Oon aina tykännyt lukea lapsille, nyt ei edes se huvita. Joku voi tulla nyt tähän viisastelemaan, että kyllä mekin pärjätään, vaikka meillä ei ole ikinä ollut yhtään hoitoapua. Ja niin mekin pärjätään. Itse asiassa en edes tällä hetkellä tiedä, mitä mä sitten tekisin, jos sitä olisi. Siis tavallaan en kaipaa lainkaan. Mutta väsynyttä menoa tämä on silti.

Ja hei, ei tarvitse kirjoittaa, että lasten hankkiminen on vapaaehtoista, oon lukenut tältä palstalta niin monta sellaista viestiä, että pointtinne on tullut perille. Myös lapsiperheiden asioista lukeminen on ihan vapaaehtoista. Jos ei kiinnosta keskustella lapsiperhearjesta, niin onhan täällä varaa valita joku muu keskustelu.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koskaan hoitoapua paitsi tarha.

Nyt nuorin 14 ja vanhin täyttää 17 vuotta,

Se on vaan pakko pärjätä.

Vierailija
22/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel, kyllä sulla on rankkaa ja ikävää.

Sulla varmasti taas on aivan mahtavaa siellä.

Ap

Joo, suunnittelen tässä itsemurhaa.

En usko. Yleensä itsetuhoinen ihminen ei ole kiinnostunut latistamaan muita.

Ap

Haluatko tulla todistamaan toteutusta?

En halua, mutta edelleenkään en usko.

Ap

No eipä sinun uskomisellasi tai uskomattomuudellasi ole onneksi asian kanssa mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut koskaan hoitoapua paitsi tarha.

Nyt nuorin 14 ja vanhin täyttää 17 vuotta,

Se on vaan pakko pärjätä.

Niin, ihan hyvinhän tässä on pärjätty! 

Ap

Vierailija
24/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ne lapset pois.

Vierailija
25/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ne lapset pois.

Ja muita realistisia ehdotuksia. Ymmärrän, ettei välttämättä käsityskyky riitä, mutta luuletko ihan oikeasti, että lapset voi vain tuosta vain "antaa pois".

Ap

Vierailija
26/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua neuvoja täältä, niin miksi ihmeessä avauduit tänne? Soita äidillesi tai ihan mihin vaan ja säästä meidät tuolta rutinaltasi.

Voi siisus, että saat kyllä valituksellasi ja marttyyriasenteellasi ainakin minut kiehumaan! Sääliksi käy sun miestä ja lapsia!

Vierailija
27/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä ja äiti minäkin. Ja ihan omasta tahdosta vielä! kirjoitti:

Jos et halua neuvoja täältä, niin miksi ihmeessä avauduit tänne? Soita äidillesi tai ihan mihin vaan ja säästä meidät tuolta rutinaltasi.

Voi siisus, että saat kyllä valituksellasi ja marttyyriasenteellasi ainakin minut kiehumaan! Sääliksi käy sun miestä ja lapsia!

Kiitos, tämä viesti vähän piristi. Ajatus ihmisestä, joka savu korvissa nousten vetää pultit siitä, että keskustelupalstalla on aloitus, joka ei miellytä häntä, mutta joka hänen on pakko lukea ja vielä kommentoidakin – kerrassaan huvittavaa!

Ap

Vierailija
28/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ne lapset pois.

Ja muita realistisia ehdotuksia. Ymmärrän, ettei välttämättä käsityskyky riitä, mutta luuletko ihan oikeasti, että lapset voi vain tuosta vain "antaa pois".

Ap

Voi pikkunen. Ilmoitat, että et kykene huolehtimaan kakaroistasi, niin yhteiskunta ottaa ne huostaan.

Vierailija
29/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ne lapset pois.

Ap

Voi pikkunen. Ilmoitat, että et kykene huolehtimaan kakaroistasi, niin yhteiskunta ottaa ne huostaan.

Heh, ei ota. Jos olet yhtään seurannut sitä keskustelua, jota lastensuojelusta tällä hetkellä käydään, tietäisit, että lastensuojelulla ei meinaa olla resursseja sijoittaa lapsia, joilla on moniongelmaiset perheet eikä lapsista pidetä huolta. TÄssä ei nyt ihan "voi pikkuiset" auta.

Ap

Vierailija
30/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet outo :D

Vierailija
31/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet outo :D

En tiedä siitä, mutta sanon nyt yhden asian näin yleisesti: mä oon aina ollut ihmisille suosittu kuuntelija ja uskottu (toisinaan se on musta ihan ok, toisinaan en haluaisi tätä roolia ollenkaan), ja näin vanhemmiten olen tajunnut, että johtuu ehkä osittain siitä, että mä en tuputa neuvoja. Opin tämän joskus nuorena ja olen pitänyt siitä kiinni. Voin kyllä kertoa mielipiteeni, jos kysytään, mutta usein neuvoja ei todellakaan tarvita. Ihmiset haluavat tulla kuulluksi. Käytännön asiat ovat sitten eri juttu.

Ap

Vierailija
32/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ap asenteessasi korjaamisen varaa?

Ei saanut neuvoa, mutta pakko nyt kysyä kuitenkin, että minkä ikäiset lapset teillä on? Ovatko päivähoidossa tai koulussa? Voisitteko saada kunnan perhetyötä tai tukiperheen? Tai olisiko teillä varaa maksaa lapsenvahdille, jos joku teinityttö tulisi välillä hoitamaan lapsia? Ei saanut tosiaan neuvoa, mutta pakko todeta, että itse voi vaikuttaa aika moniin asioihin. Kokemusta on.

Vierailija
33/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saanut neuvoa, mutta pakko nyt kysyä kuitenkin, että minkä ikäiset lapset teillä on? Ovatko päivähoidossa tai koulussa? Voisitteko saada kunnan perhetyötä tai tukiperheen? Tai olisiko teillä varaa maksaa lapsenvahdille, jos joku teinityttö tulisi välillä hoitamaan lapsia? Ei saanut tosiaan neuvoa, mutta pakko todeta, että itse voi vaikuttaa aika moniin asioihin. Kokemusta on.

Millä tavalla korjaisit asennettani ja miten se sinusta vaikuttaisi johonkin asiaan?

Olen miettinyt tuota tukiperhettä. Toisaalta sen saaminen voi kestää niin kauan, että meidän hoitoapumme muuttaa takaisin tänne lähemmäs ja apua on taas aina joskus saatavilla.

Ap

Vierailija
34/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä kalat.

Vierailija
35/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla korjaisit asennettani ja miten se sinusta vaikuttaisi johonkin asiaan?

Olen miettinyt tuota tukiperhettä. Toisaalta sen saaminen voi kestää niin kauan, että meidän hoitoapumme muuttaa takaisin tänne lähemmäs ja apua on taas aina joskus saatavilla.

Mietin, että jos olet läheisillesi samanlainen, kun asenteesi tässä ketjussa vaikuttaa, voi heidän olla vaikea kanssasi tekemisissä ja näin myös hoitoapuna.

Ap

Vierailija
36/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Körö körö kirkkoon.

Vierailija
37/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että jos olet läheisillesi samanlainen, kun asenteesi tässä ketjussa vaikuttaa, voi heidän olla vaikea kanssasi tekemisissä ja näin myös hoitoapuna.

Ap

Hienosti mietitty! Tässä nyt taitaa kuitenkin vaikuttaa se, että vanhempani muuttivat tilapäisesti erään työjutun takia 500 km päähän, joten siksi meidän on hieman vaikea olla tekemisissä kovin usein.

Ap

Vierailija
38/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sosiaalihuoltolakiin tullut v.2015 lisäys, että jokaisella lapsiperheellä on subjektiivinen oikeus välttämättömään kotiapuun.

Vierailija
39/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis vanhusten hyväksikäyttäjä.

Ehkä ne vanhemmat ymmärrä muuttaa Malagaan. Siinähän sitten vingutte.

Vierailija
40/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sosiaalihuoltolakiin tullut v.2015 lisäys, että jokaisella lapsiperheellä on subjektiivinen oikeus välttämättömään kotiapuun.

Joo, mutta tässähän se ongelma on: me pärjätään ihan hyvin, kuten jo taisin avauksessa sanoa. En edes keksi, mihin mä sitä hoitoapua oikeastaan tarvitsisin. Ei tule millään konkreettisella hetkellä sellainen tunne, että olispa hoitoapua. Meillä tehdään ihan oikeaa ruokaa joka päivä, pyykit pestään, siivotaankin sen verran, että meillä on enimmäkseen suht siistiä, nurmikko ajetaan eivätkä lapsetkaan kulje ympäriinsä naamat likaisina ja vaatteissa viime viikon ruokalista. Mutta maistuu vain paskalta kaikki kotihomma ja lasten kanssa oleminen. Siitä on ilo kaukana. Ja onpa tullut siitä lapsillekin huomautettua.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan