Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Chian siemenet

Vierailija
30.07.2018 |

Miten käytätte?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on myrkkyä

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005233589.html

Yrittäkää päästä ummetuksesta eroon muilla tavoilla. Lisätkää vaikka kasvisten syöntiä.

Vierailija
22/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitääkö ne ensin turvottaa nesteessä? Ei voi vain hulauttaa 1rkl smoothiekoneeseen muiden aineksien sekaan ja surauttaa smoothieksi?

Minä en yleensä erikseen turvota. Imeytyyhän ne siellä smoothiessa sitten. Laitan yleensä 1-2 rkl per smoothiekannu. Siellä seassa sitten vesi/kasvimaito, marjat ja hedelmät.

Kyllä kannattaisi malttaa tehdä geeli ensin. Koska chiat sitten imee elimistöstä sen nestemääränsä ja siinä saattaa käydä köpelösti. Tukoksia suolistossa yms. vähemmän mukavaa.

Mä laitan sunnuntai-iltaisin chiageeliä tulemaan seuraavaksi viikoksi. Hillopurkkiin desi chia, noin kolme desiä kylmää vettä. Aamusta on valmis käytettäväksi. Siitä on hyvä sitten kaikkien kuopsahtaa lusikallinen pari: puuroihin, smoothiehin, hedelmäsalaattiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi turpoamaan mantelimaitoon, sitten perään banaani, mansikoita tmv. ja smoothieksi. Joka aamu.

Vierailija
24/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuuroon. 2 dl kaurajuomaa, 1 dl kaurahiutaleita, n. 1,75 rkl chian siemeniä, ehkä kanelia ja kardemummaa, yöksi jääkaappiin. Todella hyvää, ja ihan herkkua jos on vielä vaikkapa banaania, mansikoita, mustikoita tai vadelmia sen kanssa.

Vierailija
25/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotan ja heitän puolen litran mukiin, päälle pari desiä vettä, banaani ja avokado ja sauvasekoittimella sekaisin. Aluksi yritin sellaisenaan, mutta maku oli liian hirveä.

Vierailija
26/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi mielummin miettiä oma ruokavalio uusiksi, ennen kuin lähtee poppamiehenä syömään näitä chia tai pellavasiemeniä.

Onhan se ihan tyhmää!

Vierailija
27/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi mielummin miettiä oma ruokavalio uusiksi, ennen kuin lähtee poppamiehenä syömään näitä chia tai pellavasiemeniä.

Onhan se ihan tyhmää!

Mä ainakin syön noita siemeniä myös niiden sisältämien omega 3-rasvojen vuoksi, kun en muuten niitä ruokavaliosta saa tarpeeksi. (Syödään kasvispainotteisesti.) 

Vierailija
28/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liotan yön yli . N 2 dl hyytelöä käytän viikon aikana,kerralla ruokalusikallisen.

Muutamia keroja olen näi käyttänyt ollen viikkoja välillä.Kielen reunoihin tuli hieman ns kipeitä kohtia minim.Lopetinpa siihen.Ei varmaan minun geeneilleni turvallsia.

Vierailija
29/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chian siemenet ovat muuten todella haitallisia suoliston suolinukalle. Itse lopetin niiden syömisen kun sain tietää tästä.

Vierailija
30/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kannattaa liottamisen jälkeen soseuttaa sauvasekoittimella. Tein joskus sillä lailla että maustoin soseutetun 'vanukkaan' kaakaojauheella ja nokareella maapähkinävoita - maustui näiltä suklaapähkinälevitteiltä

Vierailija
31/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omegoja saa myös tyrni(öljystä), sille kasvistyypille sivulla 2! 

Vierailija
32/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mistään kasvilähteestä ei toisaalta saa niin runsaasti hyviä rasvahappoja kuin tuoreesta kalasta ja hyvälaatuisista kalaöljyvalmisteista.

Vierailija
33/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saatanassa te ostatte kalliita siemeniä, ellette tiedä kuinka niitä käytetään?

Ja miksi ollenkaan, noista valmistettu "vanukas" näyttää ja tuntuu suussa sammakonkudulta.

(Mielikuva, sammakonkutu on rauhoitettua)

Vierailija
34/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mistään kasvilähteestä ei toisaalta saa niin runsaasti hyviä rasvahappoja kuin tuoreesta kalasta ja hyvälaatuisista kalaöljyvalmisteista.

Onko kukaan kertonut, mitä verellesi tapahtuu kalaöljyä syötyäsi? Se ei hyydy kunnolla. Pikku haava ja vuodat kuiviin.

Vierailija
35/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kertonut, mitä verellesi tapahtuu kalaöljyä syötyäsi? Se ei hyydy kunnolla. Pikku haava ja vuodat kuiviin.

Juu kyllä, vuosin kuiviin tuossa yksi päivä kun sain haavan sormeeni vihanneksia pilkkoessani. Kirjoitan tätä haudan takaa. PÖÖ!

Vierailija
36/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kikkelin kuorintaan

Vierailija
37/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n suositus on, että chia-siemeniä käytetään korkeintaan ruokalusikallinen päivässä. Tutkimustietoa ei juuri ole, joten siksi tällainen suositus.

Musta se on ihan hyvä. Kukaan ei varmaan tarvitsemalla tarvitse siemeniä tuon enempää. Muutenkin kaikkinainen liioittelu ruokavaliossa on yleensä haitaksi.

Mä liotan chia-siemeniä ainakin noin vartin, yleensä menee puolituntia tai enemmänkin. Syön jogurtin kanssa, marja- tai hedelmärahkassa, smoothien aineosana. Joskus jäi vähälle liotukselle ja tuli vatsanväänteitä.

Vierailija
38/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata omega kolmosten takia syödä niitä koska ne muuttuu kehssa todella huonosti epa/dha muotoon eli siihen muotoon mikä on ihmiselle hyväksi.

Kannattaa vaan suosiolla popsia päivittäin ne omega3 kalapillerit, mieluiten 4 pilleriä päivässä. Suomalaiset kun ovat niin tyhmiä että käyttävät rypsi ja muita huonolaatuisia öljyjä. Edes kalansyönti monta kertaa viikossa ei tasoita tuota.

Vierailija
39/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chian siemenet ovat muuten todella haitallisia suoliston suolinukalle. Itse lopetin niiden syömisen kun sain tietää tästä.

link

Vierailija
40/124 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisittepä vain millaisissa oloissa Chian siemenet kasvavat Kiinassa. Vaikka kuinka pakkauksessa ilmoitettaisiin luomutuotteesta, luomu käsite on hiukka erillainen nimenomaan Kiinassa.

Olen nähnyt, ja senjälkeen ei todella tee mieli syödä näitä raskasmetalleja, jotka piipuista laskeutuu pelloille. Bon apetit vain.

Menkää mustikkaan ja syökää niitä, varmasti terveellisempiä.