Mitäs mieltä nyt parveketupakoinnista kun nämä helteet?
Jos taloyhtiö ei ole kieltänyt parveketupakointia niin saako tupakoivasta naapurista tehdä valituksen kun savu tulee väkisin sisälle avoimista ikkunoista? Pakko tuulettaa kuitenkin.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoita ja ovia ei kannata pitää helteellä auki. Joten älä vingu.
Entäs illalla myöhään kun viilenee? Sitä tahtoisi nukkua savuttomassa makuuhuoneessa? ap.
Osta ap. sellainen ilmastointilaite, josta putki ulos. Viilentää kummasti. Jos tupakointia ei ole kielletty niin et voi tehdä mitään valitusta.
Kyllä saa vinkua jos alakerta tai vierusasunto saastuttaa oman asunnon ilman yöllä, päivällä jotain 30 C koko ajan.
En usko...
Itse väliinputoaja eli muutin talvella taloon, jossa uudet asukkaat ei saa polttaa parvekkeella ja vanhat saa. Sattumoisin juuri parvekenaapurini käy parvekkeellaan polttelemassa useita kertoja päivän aikana. Välillä jopa tunnin välein. Minä laitan parvekkeeni ovea kiinni sen mukaan. Jos en laita kiinni, leijuu äkäinen tupakinlemu asuntooni ja vie aikaa että se leijuu poistoilman mukana pois. Jos olen parvekkeella tuolloin, laitan pyyhkeen nenän eteen. Kyllä v*tuttaa.
Tupakoitsijat ovat itsekkäimpiä ihmisiä, mitä olen tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs illalla myöhään kun viilenee? Sitä tahtoisi nukkua savuttomassa makuuhuoneessa? ap.
Kun nyt ei edes viilene illalla. Joten pidä ikkunat kiinni.
Kuka idiootti"tuulettaa" helteellä? Se helle tulee sisälle sitten.
Hyvällehän tupakka tuoksuu. En ymmärrä valittajia. Yhtä hyvälle kuin naapurista tulevan pullan tai maustetun ruuan tuoksu. Ei se tuoksu ketään tapa.
Jos taloyhtiössä ei parveketupakointia ole kielletty, et voi valittaa siitä että naapuri tupakoi parvekkeella. Minäkään en kolmivuorotyötä tekevänä voi valittaa siitä että pihan lapset leikkivät ja mekastavat vuoden ympäri makuuhuoneeni ikkunan alla aamupäivisin niin, että pakko on pitää ikkuna kiinni, jos haluaa yövuoron jälkeen nukkua. Tätä tämä kerrostaloelämä on. Yhteisesti sovittuihin sääntöihin on kaikkien sopeuduttava.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa vinkua jos alakerta tai vierusasunto saastuttaa oman asunnon ilman yöllä, päivällä jotain 30 C koko ajan.
Ei pitäis tuulettaa noin kuumalla. Et sä sillä kotia viilennä.
Muuttakaa omakotitaloon ihan joka iikka niin saatte itse päättää poltatteko sisällä vai ulkona vai onko koko tontti savutonta aluetta. Säästyy hermot ja viilennyksen saa ilmalämpöpumpulla jos on kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäis tuulettaa noin kuumalla. Et sä sillä kotia viilennä.
Varjon puolelta ja varsinkin jos on yhtään tuulta, niin auttaa aukipitäminen. Jos pitää kaikki "aukot" päivän kiinni, niin asunto on tukalampi.
Poltan sisällä liesituulttimen luona. Menee ulos katon kautta. En koskaan polta parvekkeella.
Juu kyllä se on niin, että jos ei ole kielletty tupakointia parvekkeella niin siitä kärsivän on itse keksittävä keinot, ettei tarvitse siitä kärsiä jos on niin herkkähipiäinen!
Suosittelen ilmastointilaitetta jos kuumuus haittaa. Ja toki tosiaan voi muuttaa vaikka sinne omakotitaloon tai savuttomaan taloon naapurien haukkumisen sijaan.
Jos pystyt muuttamaan, niin tee se. Tuo on aivan hirveää rääkkäystä, että savut tulee asuntoon sisään. Se on passiivista tupakointia, jonka olemassaolo on ilmeisesti jo unohdettu, kun kommentoidaan että ei siihen savuun kukaan kuole.
V*tun perseestä niinku jokaisena vuodenaikana.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt muuttamaan, niin tee se. Tuo on aivan hirveää rääkkäystä, että savut tulee asuntoon sisään. Se on passiivista tupakointia, jonka olemassaolo on ilmeisesti jo unohdettu, kun kommentoidaan että ei siihen savuun kukaan kuole.
Selvitä, mitä tarkoittaa passiivinen tupakointi.
Se savu on kyllä jo haihtunut ilmaan ja naapuriin tulee korkeintaan tuoksumolekyylejä. Tuoksu ei tapa.
Vierailija kirjoitti:
Poltan sisällä liesituulttimen luona. Menee ulos katon kautta. En koskaan polta parvekkeella.
Varmaan kätevää, jos on semmonen vekotin. Ei ole monissa asunnoissa enää nykyisin vaan semmoinen pelkkä kupu, joka ei vedä kyllä yhtään mitään ellei koneellinen ilmastointi ole just silloin päällä.