Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ripuli ja e-pillerit

Vierailija
30.07.2018 |

Syön siis Zoely - merkkisiä pillereitä, ja nyt parina päivänä on ollut hirveät vatsakivut ja vatsa sekaisin. En löytänyt tarkkaa ohjetta siitä, miten toimia, kun pillerit ei pysy sisällä.

En siis ole harrastanut seksiä kolmeen päivään, eli pitääkö ylimääräistä pilleriä ottaa? Onko raskauden mahdollisuus? Ja kondomin käyttö varmasti tästä eteenpäin lopun liuskan ajan?

Auttakaa tietämätöntä :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntelee persiiseen, niin ei tuu raskaax, eikä lennä ripuli kun on tulppa siellä.

Vierailija
2/5 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho - mä en ole tullut ajatelleeksi että pillereiden teho voisi lieventyä jos on ripuli... o_0 Oksentelusta kyllä tiesin.

Googletin:

If you continue to be sick for more than 24 hours or you have severe diarrhoea for more than 24 hours, count each day with sickness or diarrhoea as a day that you've missed your pill. Missing pills or starting a new pack late can make your pill less effective at preventing pregnancy. You may need to use extra contraception, such as condoms.

Eli loppulaatta kondomin kanssa...

Nyt rupesi vähän itseä jännittämään kun oltiin etelässä ja mulla oli ns. turistiripuli 3 päivää.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut tuonmerkkisiä pillereitä, mutta kun viimeksi oli sellaiset, missä on joka pillerissä samanverran hormoneja, niissä oli sellainen ohje että jos oksentaa tai ripuloi 1-2 tunnin kuluessa pillerin ottamisesta, se on sama kuin olisi unohtanut pillerin. Aivan laatan keskellä tällä ei ollut mitään väliä. Alussa ja lopussa oli. Toimintaohje oli, että laatan alkupäässä pitää kåyttää kondomia vähintään seuraavan viikon ajan, laatan loppupäässä joko käyttää kondomia pilleritaukoon asti TAI syö seuraavankin laatan aivan suoraan perään ilman taukoa. Jos on ollut yhdynnässä enintään viikkoa ennen oksu/ripuli/unohdusivää, pitää ottaa yhteyttä lääkäriin, koska raskaus on mahdollinen, (siittiöthän voi säilyä viikon toimintakykyisinä).

Vierailija
4/5 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut tuonmerkkisiä pillereitä, mutta kun viimeksi oli sellaiset, missä on joka pillerissä samanverran hormoneja, niissä oli sellainen ohje että jos oksentaa tai ripuloi 1-2 tunnin kuluessa pillerin ottamisesta, se on sama kuin olisi unohtanut pillerin. Aivan laatan keskellä tällä ei ollut mitään väliä. Alussa ja lopussa oli. Toimintaohje oli, että laatan alkupäässä pitää kåyttää kondomia vähintään seuraavan viikon ajan, laatan loppupäässä joko käyttää kondomia pilleritaukoon asti TAI syö seuraavankin laatan aivan suoraan perään ilman taukoa. Jos on ollut yhdynnässä enintään viikkoa ennen oksu/ripuli/unohdusivää, pitää ottaa yhteyttä lääkäriin, koska raskaus on mahdollinen, (siittiöthän voi säilyä viikon toimintakykyisinä).

Kiitos paljon vastauksestasi! Mulla on siis 24 normipilleriä + 4 lumetablettia. Liuskan keskellä oon tällä hetkellä menossa ja viime yhdynnästä on alle viikko.

Eli raskauden mahdollisuus on olemassa?

AP

Vierailija
5/5 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksestasi! Mulla on siis 24 normipilleriä + 4 lumetablettia. Liuskan keskellä oon tällä hetkellä menossa ja viime yhdynnästä on alle viikko.

Eli raskauden mahdollisuus on olemassa?

AP

Ehkä. Googlaa tai katso pakkauksesta ohjeet siitä, miten toimia jos pilleri on unohtunut. Tämä on käytännössä vaikutuksiltaan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi