Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runsas valkovuoto - mistä apu?

Vierailija
30.07.2018 |

En aiemmin käyttänyt lainkaan pikkuhousunsuojia, nykyään käytän pakon edessä, jos jonnekin lähden, kun en halua märissä pikkuhousuissa oleilla tai käydä aina vaihtamassa. Silloinkin pyrin käyttämään puuvillaisia kestoja. Käytän muutenkin puuvillaisia alushousuja, kotona oleilen usein löysissä housuissa ilman alushousuja ja yöt nukun alasti. Karvoja on ajele kokonaan pois. Kuukautissuojana kuukuppi. Alapään pitäisi siis saada tuulettua, mitään tulehdusta ei myöskään ole, haju ei poikkea normaalista (ei haise siis juuri miltään, jos nyt ei erikseen haistele). Vuodon rakenne vaihtelee kierron mukaan, mutta on gynen mukaan ihan normaalia. Määrä vain on häiritsevä. Usein liikkeelle lähtiessä housuun jossain vaiheessa oikein hulahtaa, ja jonkun kerran on tullut päällihousuistakin läpi, kun ei ole ollut suojaa. Suojien kanssa siis pärjää, mutta silloinkin joutuu sietämään sitä märkää tunnetta, jos ei pääse vessaan vaihtamaan. :/

Neuvoja? Kohtalotovereita? Onko kukaan todennut esim. ruokavalion tms. vaikuttavan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o ollut ongelmia.

Sinkkumies

Vierailija
2/6 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni auttoi minulla, en tiedä miksi.

Olen aina vuotanut paljon, vaikka olen huolehtinut hygienian ja ollut gynella tutkitusti terve yms, kokeillut kaiken maailman maitohappokapselit jne. Sitten aloitin yhdistelmäehkäisypillerit ja niiden aikana valkovuoto väheni mitättömiin määriin. Kun lopetin pillerit, ongelma palasi. Kokemukseni perusteella keksin ostaa apteekista estrogeenivoidetta (jokin vaihdevuosivoidetuubi :D) ja kas kummaa, se auttoi - vuodan taas minimaalisesti.

En tiedä, mikä juttu tämä on, mutta minulla toimi. En myöskään tiedä, miten terveellistä itseä on hoitaa näin, mutta ainakin toistaiseksi kaikki on tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kuukuppia myös ovulaation aikaan, koska silloin minusta lurahtelee kirkasta, venyvää limaa sen verran isoja määriä että tulee ikävästi housuihin tahroja muuten. Muulloin teen niin, että vessassa käynnin yhteydessä "kaivan" sormella pois kaikki valkovuodot emättimen seinämistä, niin ei todennäköisesti ehdi valahtaa housuun asti ennen seuraavaa vessakäyntiä. Kun ei ole niin juoksevaa se erite muuten kuin oviksen aikaan.

Vierailija
4/6 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina vuotanut paljon, vaikka olen huolehtinut hygienian ja ollut gynella tutkitusti terve yms, kokeillut kaiken maailman maitohappokapselit jne. Sitten aloitin yhdistelmäehkäisypillerit ja niiden aikana valkovuoto väheni mitättömiin määriin. Kun lopetin pillerit, ongelma palasi. Kokemukseni perusteella keksin ostaa apteekista estrogeenivoidetta (jokin vaihdevuosivoidetuubi :D) ja kas kummaa, se auttoi - vuodan taas minimaalisesti.

En tiedä, mikä juttu tämä on, mutta minulla toimi. En myöskään tiedä, miten terveellistä itseä on hoitaa näin, mutta ainakin toistaiseksi kaikki on tosi hyvin.

Yhdistelmäehkäisy auttaa käytännössä aina tuohon, sehän tukahduttaa sen normaalin kierron kokonaan mihin nuo vuodot liittyy. Yhdistelmäehkäisyn aikana kehon hormonitasot on tasaiset ja varsin alhaiset, esim. estrogeenia on paljon vähemmän kuin useimmissa vaiheessa luonnollista kiertoa.

Tuo on kyllä jännä että nuo estradiolia sisältävät emätinvoiteet auttaisivat tuohon.

Vierailija
5/6 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelmäehkäisy auttaa käytännössä aina tuohon, sehän tukahduttaa sen normaalin kierron kokonaan mihin nuo vuodot liittyy. Yhdistelmäehkäisyn aikana kehon hormonitasot on tasaiset ja varsin alhaiset, esim. estrogeenia on paljon vähemmän kuin useimmissa vaiheessa luonnollista kiertoa.

Tuo on kyllä jännä että nuo estradiolia sisältävät emätinvoiteet auttaisivat tuohon.

Yhdistelmäehkäisy ei vain sovi yhteen aurallisen migreenin kanssa, joka myös kiusaa. Hmh. :/ Näinköhän tämä on vain hormonaalinen ominaisuus, jota ei voi korjata kuin hormoneilla, jotka eivät sitten tuon migreenin kanssa neuvottele... -ap

Vierailija
6/6 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme