Aikuisiän oikomishoidosta; onko hoitonne kestänyt
arvioitua vähemmän?
Itse olen aloittanut muutama kuukausi sitten ja hampaat on yllättävän suorat jo nyt.. Arvioitu hoitoaika 1,5-2vuotta.
Mietin, että voiko hampaat kuitenkin suoristua nopeammin?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että tulos ei luultavasti kestä. Itselläni oiottu lapsena ja aikuisena ja monen hammaslääkärin toimesta ja tulos ei ole ollut pysyvä
Tämä on tiedossa kyllä. Hampaissa ahtautta enemmän, kuin vinoutta. Hampaiden poisto tehty, ja nyt pysyvät kojeet.
Mulla näkyi muutoksia myös todella nopeasti, mutta koska hoito ei ollut pelkästään kosmeettista, arvio piti aikalailla kutinsa.
Näin mullekin tehtiin, lisäks kaikki maholliset jutut. Moni hammaslääkäri sanoi, ettei hampaat pysty mitenkään enää palautumaan ja aina on niin kuitenkin tapahtunut. Todella kyllästynyt itse tähän hammasrumbaan. Itse en enää lähde kiinteitä koneita käyttämään kun 10 vuotta elämästäni niin tehnyt ja ikääkin jo on . Jotain joudun kuitenkin taas tekemään piakkoin, kun hampaat siirtyvät ja hampaiden väliin tulee isoja rakoja, vaikka on retentiokaaret. Vittu.
Täällä olisi yhdellä kokemusta! Yleisilme muuttuu varsin nopeasti ja tosiaan hammasrivi suoristuu melkein silmissä, mutta tällaisella pienellä empiirisellä tutkimuksella on kaikilla tutuilla mennyt väh. se 1,5 vuotta oikomishoidossa. Toki kohdallasi voivat hampaat suoristua nopeamminkin, mutta hammaslääkärit tuppaavat pistämään ajat vähän yläkanttiin varmuuden vuoksi. Myöhemmin ilmoitetaan kyllä se, onko rautarumba nopeammin ohi kuin arvellaan. :) Onnea rautojen kanssa, toivottavasti alkukivut ovat jo ohi ja lopputulokesta tulee säihkyvä!
Terkuin se 1,5 vuotta oikomishoidossa ollut, alaleuan eteenpäinsiirrossa käväissyt ja parhaillaan retentiolevyn kanssa operoiva. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla näkyi muutoksia myös todella nopeasti, mutta koska hoito ei ollut pelkästään kosmeettista, arvio piti aikalailla kutinsa.
Mä luulen, että mulla on kosmeettista enemmänkin. Ainakin hoitosuunnitelmaan kirjattiin yhden hampaan ristipurenta (?) ja yhden hampaan kierto. Eli ne on ne pahimmat. Muuten hampaat on suht suorat, ainoastaan tilaa ei ollut ja yksi hammas kääntyi melkein ympäri :) AP
Vierailija kirjoitti:
Täällä olisi yhdellä kokemusta! Yleisilme muuttuu varsin nopeasti ja tosiaan hammasrivi suoristuu melkein silmissä, mutta tällaisella pienellä empiirisellä tutkimuksella on kaikilla tutuilla mennyt väh. se 1,5 vuotta oikomishoidossa. Toki kohdallasi voivat hampaat suoristua nopeamminkin, mutta hammaslääkärit tuppaavat pistämään ajat vähän yläkanttiin varmuuden vuoksi. Myöhemmin ilmoitetaan kyllä se, onko rautarumba nopeammin ohi kuin arvellaan. :) Onnea rautojen kanssa, toivottavasti alkukivut ovat jo ohi ja lopputulokesta tulee säihkyvä!
Terkuin se 1,5 vuotta oikomishoidossa ollut, alaleuan eteenpäinsiirrossa käväissyt ja parhaillaan retentiolevyn kanssa operoiva. :)
Kiitti! :) Mulla on onneksi leuka "oikeassa" asennossa, ja ainoastaan kosmeettista, mutta silti todella häiritsevää. Hampaiden väliin tuli helposti reikiä, kun sinne ei mahtunut edes hammaslankaa väliin + viisauden hampaat vetivät yhden hampaan 180 astetta ympäri, kun ei ollut tilaa suussa.. :) Nyt jo menee hammaslanka helposti väliin ja rivi alkaa olla jo nätin suora.
Huh, tsemppiä sulle myös! :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että mulla on kosmeettista enemmänkin. Ainakin hoitosuunnitelmaan kirjattiin yhden hampaan ristipurenta (?) ja yhden hampaan kierto. Eli ne on ne pahimmat. Muuten hampaat on suht suorat, ainoastaan tilaa ei ollut ja yksi hammas kääntyi melkein ympäri :) AP
Mulla oli sekä vinoutta että ahtautta ja yks takahammas kasvoi periaatteessa poikittain suussa. Lisäksi ihan purentavikaa, jota korjattiin alaleukaa siirtämällä leikkauksessa ja raudat molemmissa. Hoito kesti 3.5v ja oli kyllä kaiken sen arvoista. Se fiilis kun vihdoin kehtaat hymyillä vapautuneesti. :)
Ota huomioon, että tulos ei luultavasti kestä. Itselläni oiottu lapsena ja aikuisena ja monen hammaslääkärin toimesta ja tulos ei ole ollut pysyvä