Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden elämään ei kuulu alkoholi?

Vierailija
30.07.2018 |

Miksi et juo alkoholia? Itse en halua opettaa lapsia siihen kulttuuriin laisinkaan joten alkoholi jää hyllyyn. Kuoharia silloin tällöin voin juoda jos sellainen tilaisuus on jossa sitä tarjoillaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo, koska alkoholi ei sovi mulle. Muutun eri persoonaksi. Mokailen aina jotain ja nolaan itseni. Saatan olla joko rasittavan ylisosiaalinen tai sitten alan ilkeäksi. Ehkä riehun. Olen kännissä mm. rikkonut toisten omaisuutta. Lisäksi krapulat ovat kauheita ja kestävät pitkään. Olen ollut kohta 8v juomatta.

Vierailija
22/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut alkoholista itseluottamusta ja sosiaalisuutta. Kuvittelin sen kuuluvan aikuisuuteen.

Se mitä siitä oikeasti saa on draamaa, morkkista, yhden päivän toiminta kyvyttömyyden ja rahat on juotu, ei jää rahaa tehdä muuta kivaa.

En myöskään enää suostu näihin muka hauskoihin mökki, ralli, festari, saunailtoihin joiden tarkoituksena ei ole ihmisten seura vaan humalan haku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäisivätkö nämä hienosti viininsiemailijat tapaansa?

Vierailija
24/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut alkoholista itseluottamusta ja sosiaalisuutta. Kuvittelin sen kuuluvan aikuisuuteen.

Se mitä siitä oikeasti saa on draamaa, morkkista, yhden päivän toiminta kyvyttömyyden ja rahat on juotu, ei jää rahaa tehdä muuta kivaa.

En myöskään enää suostu näihin muka hauskoihin mökki, ralli, festari, saunailtoihin joiden tarkoituksena ei ole ihmisten seura vaan humalan haku.

Tämä!

Vierailija
25/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on. Sun valinta on olla ilman, mun ehkä joku toinen. Kaikki kuollaan kumminkin :) Ei se alkoholi mitään kovin ihmeellistä edes ole. Päihdepolitiikkaa pitäisi kyllä Suomessa uudistaa, se on selvä. Euroopasta puhaltavat uudet tuulet.

Vierailija
26/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on. Sun valinta on olla ilman, mun ehkä joku toinen. Kaikki kuollaan kumminkin :) Ei se alkoholi mitään kovin ihmeellistä edes ole. Päihdepolitiikkaa pitäisi kyllä Suomessa uudistaa, se on selvä. Euroopasta puhaltavat uudet tuulet.

Sul on kyl asenne kohdillaan. Taitaa mennä annos jos toinenkin?

Vierailija
27/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu,

Vierailija
28/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mielummin pääni selvänä, koska silloin pystyn nauttimaan asioista kokonaisvaltaisemmin. Lisäksi juominen aiheuttaa krapulaa, alakuloa ja turhaa rahan menoa.

Käytän vapaa-aikani mielummin urheiluun, nukkumiseen tai musiikkiharrastukseen.

M25

Vierailija
29/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi selvinpäin! 😊 Olenkim tuurijuoppo, niin en voi ottaa ollenkaan.

Vierailija
30/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Kuuluisi jos olisi kavereita joiden kanssa käydä baareissa mutta ei ole. En ole koskaan ymmärtänyt yksin kotona dokaamista. Mun mielestä alkoholi kuuluu ystävien kanssa baariin.

Minä taas tykkään käyttää alkoholia kotona. En ymmärrä baareissa riekkumista,vastenmielisiä paikkoja. Mutta minä kuten varmasti moni muukaan kotona alkoa käyttävä ei DOKAA. On kiva ottaa vaikka 2 viinilasillista kun katsoo elokuvaa.

Vierailija
31/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäisivätkö nämä hienosti viininsiemailijat tapaansa?

Mitä selitettävää siinä on? Saatan ottaa lasillisen ruuan kanssa tai vaikka elokuvaa katsoessa. Pidän viinin mausta ja rentouden tunteesta minkä se tuo. En kuitenkaan pidä humalasta.

Vierailija
32/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo, koska miehenikään ei niin tee ja sai silmäni auki myös omalle ja lähipiirini alkoholin (liikakäytölle). Lapsuudesta jo muistan, kun äiti ja isä joi olutta lähes joka ilta ja varsinkin kesäviikonloppuisin oli bileitä, joihin kutsuttiin paljon kavereita ja jopa isän vanhemmat ryypiskelemään ja minä pikkutyttö siellä sitten seassa, ei todellakaan normaalia, mutta tuosta mallista minä niin luulin ja about 14-vuotiaana aloitin itse joka viikonloppuisen ryyppäyksen, joka loppui sitten nykyisen mieheni kanssa suhteen vakavoiduttua siinä 17-vuotiaana.

Nykyään voin sen onnittelumaljan ottaa tai jossain erityistilaisuudessa esim. ulkomailla tai häissä tmv ruuan kanssa lasin viiniä, mutta muuten en koe siihen enää laisinkaan tarvetta. En oppinut vanhemmilta normaalia alkoholin käyttöä ja vaikka nykyään tiedostan ongelman, en halua edes olla kohtuukäyttäjä tai ostaa kotiin alkoa.

Vierailija
33/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia silloin tällöin jos on joku erikoistapahtuma tai juhla, silloinkin kohtuudella. Muutaman kerran vuodessa tulee juotua. Kaveripiirissäni myös biletys ja baareissa notkuminen on jäänyt pois jo vuosia sitten. N23

Vierailija
34/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan absolutisteja.  Aina näin ei ole ollut, vaan nuorempana kyllä otettiin ja joskus reippaastikin.  Mutta sitten tultiin toisiin ajatuksiin, kun se alkoi hallita elämää liikaa.  Tehtiin täyskäännös.  Paljon positiivisia vaikutuksia.  Tietysti se, että ei tule niitä morkkiksia, kun ei tule mokailtua tai sanottua jotain typerää mikä kaduttaa jälkeenpäin, mutta iso ero entiseen on myös se, että kummasti jää rahaa kun sitä ei menekään siihen alkossa käymiseen enää yhtään.  Yllättävän paljon sitä meni täysin turhuuteen.

Ystävien kanssa sitten on jouduttu selittämään, kun tulevat meille vaikka kylään ja tuovat viinipullon tms. tullessaan, että meillä ei enää käytetäkään.  Ei ihan nikottelematta ole mennyt, mutta aika hyvin kuitenkin.  Se myös, että kun mies tekee jotain kavereilleen, palveluksen tms niin aina ollaan työntämässä sitä kossupulloa tai rommipulloa tai viskipulloa korvaukseksi, niin tuntuu kuin ne ei mitään muuta keksisi.  Ja samoin on jouduttu kieltäytymään yhteisistä etelänlomista jonkun ystäväparin kanssa, kun he kuitenkin haluaisivat niitä terassikaljoja ja paukkujen tekemisiä kaikkien kanssa eikä vaan keskenään.  Siis vähän semmosta säätöä tulee.  Me ollaankin hommattu matkailuauto ja reissataan kahdestaan. 

Tämä on parempaa elämää kuin entinen.  Ei se mitään penkin alle dokailemista ollut ennenkään, mutta sellaista turhaa tyhmäilemistä joskus kuitenkin. 

Vierailija
35/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle rupee hirveä oksennuskrapula jo 2 kaljasta. Siinä syy. Ei ole sen arvoista.

Vierailija
36/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olen käyttänyt alkoholia varmaan aika lailla keskivertonaisen tavoin. Nyt kuitenkin olen jo vuosia ollut lähes täysin raitis. Jossain juhlissa saatan kohteliaisuudesta maistaa onnittelumaljasta, jos alkoholitonta versiota ei ole tarjolla (useimmiten on), mutta muuten en käytä alkoholia. Mitään sen suurempaa ideologiaa tässä ei ole taustalla. En vain nauti alkoholista, sen mausta tai sen vaikutuksista. Ex-mieheni tissutteli olutta harva se päivä ja olihan se rasittavaa. Tyhjiä oluttölkkejä löytyi ties mistä jemmasta vielä vuosia eron jälkeenkin. Nykyiseni on raitis, enkä enää muunlaista miestä ottaisikaan.

Vierailija
37/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan alkoholi ei sovi. Menen jo parista kaljasta känniin, sitten alkaa oksettaa ja väsyttää. Ei mitään järkeä.

Nuorena join usein ja paljon, mies valitettavasti juo edelleen, nytkin baarissa koska loma. Joka ikinen viikonloppu juo 10-20 kaljaa ja lomalla tietty päivittäin. Muutama ei haittaa, mutta jos persoona muuttuu (ehkä kerran kuussa) niin mua alkaa ärsyttää.

En ole absolutisti eikä mua yleensä haittaa muiden juominen. Päin vastoin olisi joskus tosi kiva ottaa seurassa muutama lasi punkkua, mutta olo on sen jälkeen niin huono, että en vaan pysty.

Vierailija
38/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tultuani ensimmäisen kerran raskaaksi 10 vuotta sitten. Lapset pienellä ikäerolla niin ei ollut aikaa juhlia. Sitten kun olisi ehkä aikaa niin ei enää huvittanut. Nuorempana tuli mentyä paljon ja lapset tehtyä vanhemmalla iällä niin jotenkin se kuului siihen nuoruuteen ja juhlimiseen. Suvussa ei alkoholiongelmaisia eikä alkoholi kuulunut omaankaan lapsuuteen millään lailla.

Vierailija
39/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. kesä ilman alkoholia, olen ylpeä itsestäni. Alkoholi oli tuhota mut.

Vierailija
40/41 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia syitä, miksen juo alkoholia. Tässä niistä muutama:

1) Alkoholi maistuu mielestäni pahalta

2) Kännissä oleminen ei tunnu hyvältä

3) Alkoholi on epäterveellistä

4) Koen, etten saa alkoholista mitään hyötyä/iloa.

N24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan