Miksi et lajittele jätteitäsi ja kierrätä?
Olimme lomalla reissussa kotimaassa ja näimme monenlaisia kierrätyspisteitä, joihin ihmiset olivat tunkeneet sinne sopimattomia jätteitä, esimerkiksi biojätteet oli tungettu muovin sekaan ym.
Mikä siinä on niin vaikeaa että omia jätteitä ei osata lajitella?
Kommentit (25)
Meillä (minä & muksut) tulee niin vähän biojätettä että se menee surutta sekajätteisiin, olen ihan sujut asian kanssa. En ylipäätään ihannoi mitään ybervihreää maailmanhalausta, mun jätteisiin ei tämä pallo kuole.
Tämä sukupolvi ei säästele - seuraavalla ei ole mitä säästellä...
Minä lajittelen kyllä automaattisesti. Sekajäte, biojäte, paperi, pahvi, lasi, metalli... Onkohan muita vielä. Se tulee ihan automaattisesti.
Asun omakotitalossa. Meillä polttojae vain. Kierrättäisin jos siihen olisi parempi mahdollisuus. Osan toki vien, mutta ei oikein energiaa kuskata pitkin kyliä eri roskia. Meillä lähin muovinkierrätys 60 km päässä.
Kaverilla on omakotitaloalueella yhteinen kierrätyspiste muualla päin. Tälläisiä tännekkin tarvittaisiin, eikä jokaiselle yhtä pientä pönttöä.
Juuri näin ja sen maapallon tuhoaa tuo älytön ihmisten lisääntyminen, joten eipä nappaa mikään turha roskien pipertely ja lentokoneella nytkin tulin lappiin lomalle. Lopettakaa lisääntyminen niin minä harkitsen kierrätystä ja hiilijalanjälkeä.