Kuinka paljon juot alkoholia kesällä?
Kommentit (28)
En yhtään. En koskaan. Ei voi solunsalpaajien kanssa juoda, ei kyllä tekisi mielikään.
Mikäs ihmeen raittiusseura tänne on tuppautunut kommentoimaan
Aika samanverran kuin talvellakin, eli n. pari annosta viikossa kahtena eri iltana plus jos on juhlia niin muutama enempi. Ei ole ongelmaa onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ihmeen raittiusseura tänne on tuppautunut kommentoimaan
Me tullaan kun kysytään.
Liikaa. Kiinnitän siihen kyllä huomiota, enkä juo koskaan humaltuakseni.
Se vain maistuu lomalla ja kuumalla. Ei ikinä aamulla tai päivällä, mutta mökkihommien jälkeen neljän maissa maistuu kyllä lonkero tai joku aperolspritz, ja kun illalla grillataan, menee muutama lasi viiniä ihan huomaamatta. Myös matkoilla tulee käytettyä normaalia enemmän, silti väitän että alkoholi ei ole ongelma. On vain niin normaalia nykyisin ottaa drinkki tai lasi viiniä silloin tällöin. Voihan sittenkin olla, että se on pieni ongelma kun kuitenkin mietin, että vähän liikaa tulee kesäisin otettua.
Olen kesän aikana juonut alkoholia neljä kertaa. Kaksi kertaa olen juonut enemmän ja valvonut myöhempään, enkä ole silloin pysynyt ollenkaan laskuissa juoma-annoksien suhteen (mökkireissu kavereiden kanssa + juhlat). Muut kaksi kertaa olen juonut ehkä 4-6 annosta.
Muuten olen siirtynyt alkoholittomiin juomiin, joita olen nauttinut kesän mittaan litrakaupalla. On ollut ihana istua miehen tai kavereiden kanssa ulkona näillä helteillä melkein joka päivä. Lasissa on kuitenkin lähes aina alkoholitonta. Suosikkeja ovat esim. Jacob's Creekin Unvined -valkkari ja saman sarjan punaviini. Samoin esim. Fentiman's Ginger Beer on (pienissä määrin) mainio valinta, mikä pitää inkivääristä ja intensiivisestä mausta.
Keskimäärin 10 annosta päivässä. Vielä on viikko lomaa jäljellä.
Onneksi olkoon loistavasta valinnastasi! Kesästä kun suoriudut, niin suoriudut aina ja tulevaisuudessakin.
T: kuudes vuosi menossa