Minkä ikäinen olet ja kuinka monta kännykkää sinulla on ollut elämäsi aikana?
Kommentit (90)
Olen 36. Kännyköitä ollut 8. Tosin näiden lisäksi olen ostanut kymmenkunta puhelinta,lapsilleni.
28 ja nopeasti laskettuna 16 puhelinta. Varmaan joku pari unohtunut.
30v ja nyt on 12 tai 13 puhelin. Silloin kun pystyi käytettyjä puhelimia ostaa/vaihtaa edullisesti, tuli useammin vaihdettua "uuteen" puhelimeen.
Arviolta n 6800 kpl ja ikää 43.
Hmm ,pitäisiköhän kertoa myös jotain muuta...
Ehkä, olen myynyt ostanut vaihtanut työkseni kännyköitä, se saattaa selittää määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eettistä vaihtaa puhelinta joka kolmas vuosi. Saatana teidät pitäis hukuttaa mereen sinne mikromuovin sekaan!
Tuskin kukaan huvin vuoksi kännykkää vaihtaa. Ite ainakin vaan joutunut hommaamaan uuden aina kun vanha lopettaa toimintansa, loogista mielestäni.
T. Se 23.v jolla kuudes puhelin kierroksessa.
Minusta moni kyllä vaihtaa ihan huvikseenkin, toisten on pakko vaan saada just se uusin malli -eri
Olen 41 ja kännyköitä, hmm...ekan ostin 1997. Sen jälkeen ollut, olisko 5 ja kaksi työpuhelinta, ekan älypuhelimeni ostin vasta hiljattain, en kestä että koko ajan pitäs ladata.
39 v. ja viides kännykkä nyt käytössä. Vaihdan noin 5 vuoden välein eli vasta kun puhelin alkaa ihan todella hajota tai jumittaa pahasti. En ymmärrä miksi edes vaihtaa mistään vähäisemmästä syystä? Myöskin sama ipad menossa jo 8. vuotta ja ihan hyvin toimii edelleen.
43v ja oisko nyt 9. puhelin menossa. Ensimmäisen kännykkäni hankin 23 vuotta sitten.
35 vuotta, taitaa olla 7. puhelin, ensimmäisen sain 15-vuotiaana. Yksi puhelin tosin hankittu varapuhelimeksi, ei tullut käytettyä kuin siinä vaiheessa, kun puhelin hajosi.
45-vuotias. Kännyköitä ollut noin 15 kpl.
Ensimmäinen vuonna 1995, pieni sievä Panasonic. Akku kesti viikon ja hieno 4 rivin näyttö. Maksoi muuten 3300 markkaa. Minulla myös sama puhelinnumero edelleen, jonka tuon Panasonicin oston yhteydessä valitsin. Radiolinja oli operaattori.
Mieleen jäänyt puhelin on myös Benefon Io vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen tullut työn puolesta puhelimet. Kolme kommunikaattoriakin mahtuu matkan varrelle, viimeinen punainen on vielä tallessa.
Nyt Honor8, joka kohta kolme vuotta vanha ja alkaa olla vaihtokunnossa akkunsa puolesta.
Ekan kannettavan / raahattavan muistan, oli 70 luvulla, tuli työn puolesta. Oma eka kännykkä oli Motorola vuonna 1995. Sen jälkeen monta Nokiaa, mutta pilasivat sen käyttöliittymän. Sen jälkeen vaihtelevasti eri merkkejä. Lukumäärää en muista. Olen 60v.
Vierailija kirjoitti:
39 v. ja viides kännykkä nyt käytössä. Vaihdan noin 5 vuoden välein eli vasta kun puhelin alkaa ihan todella hajota tai jumittaa pahasti. En ymmärrä miksi edes vaihtaa mistään vähäisemmästä syystä? Myöskin sama ipad menossa jo 8. vuotta ja ihan hyvin toimii edelleen.
Tuskin kuitenkaan samalla akulla?
Ikää 63 ja 2 kännykkää. Ensimmäinen Nokia, uudempi Samsung. Pidän edelleen Nokialaista varakännykkänä, vaikka seillä onkin ikää uskomattoman paljon, mutta toimii edelleen.
En näe tarpeelliseksi hankkia älykännykkää, koska en halua kuluttaa aikaa kännykän kanssa vaan mukavan puuhastelun tai hyvien ystävien kanssa.
38. Mulla on ollut 7 puhelinta, ensimmäisen sain 19-vuotiaana. Kaksi ensimmäistä puhelintani olivat Ericssoneita, seuraavaksi tuli neljä Nokiaa ja nyt on Sonyn puhelin, joka on ensimmäinen älypuhelimeni.
Yli 60 ja nyt toinen kännykkä menossa. Eka oli/on Nokia ja nykypuhelin Beafon, simpukkamalli. Nokia toimii edelleen, mutta ostin uuden varalle sekä sekä simpukkamallin ja isokokoisen näytön. Vanhuus kun tulee ja näkö heikkenee. Pidän Nokian käyttöjärjestelmästä enemmän ja nokia on edelleen välillä käytössä.
24v, minulla on ollut 5 kännykkää. Ensimmäisen sain 10-vuotiaana.