Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko kohta 15v tytön olla 4yötä yksin kotona?

Vierailija
29.07.2018 |

On kunnollinen ja harrastus vie monta iltaa viikossa. Pärjää ruoanlaiton yms kanssa. Onko mielestänne liian nuori?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin itse vieraalle paikkakunnalle yksin asumaan kun olin 16, joten siihen verrattuna tuntuu oudolta että joku ei uskaltaisi jättää 15-vuotiasta muutamaksi yöksi yksin. Jos nyt on normaalilla älykkyysosamäärällä ja toimintakyvyllä varustettu tapaus.

Samoin minä muutin 15-vuotiaana lukioon eri paikkakunnalle pois kotoa. Siskoni muutti vuotta myöhemmin samoin ja asuimme sitten kahdestaan lukioajan. Olemme molemmat joulukuun lopulla syntyneitä. Ei mitään hämminkiä. Viikonloppuisin kävimme kotona pyykkiä pesemässä, kun asunnossamme ei voinut. Järkinuoret pärjää.

Vierailija
62/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 15-vuotiaana kolme viikkoa yksin kotona, kun vanhemmat olivat mökillä neljän sadan kilometrin päässä. Luin, olin kavereiden kanssa, kastelin kukat, poljin mummoa hoitamaan 10 km päähän ja nautin itsenäisyydestä. Ruuanlaittoa harjoittelin. Soitin kyllä äidille joka ilta tai äiti soitti minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Korkeasti koulutettujen vanhempien teini- ikäiset lapset kuolevat harvemmin kuin alemmin koulutettujen. Ylihuolehtivia? Onneksi.

Mistä päättelet, että korkeasti koulutettu vanhempi on ylihuolehtiva? Tilastosta ei tällaista tietoa löydy. On selvää, että vanhempien sosio-ekonominen asema korreloi lasten ja nuorten kuolleisuuden kanssa, mutta kokonaisuus on huomattavasti monimutkaisempi kuin kysymys siitä, kenen lapset ovat yksin kotona minkäkin ikäisenä. Jos lähdetään tekemään omia tulkintoja, voidaan yhtä hyvin sanoa, että korkeasti koulutetuilla juuri on pitkiä työpäiviä ja työmatkoja, jolloin heidän lapsensa joutuvat olemaan yksin, ja vastaavasti joku työtön on aina kotona.

Vierailija
64/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Korkeasti koulutettujen vanhempien teini- ikäiset lapset kuolevat harvemmin kuin alemmin koulutettujen. Ylihuolehtivia? Onneksi.

Alkoholistit, huumeidenkäyttäjät, mielenterveysongelmaiset harvemmin opiskelee yliopistoissa. Veikkaisin tämä olevan paljon suurempi syy suurempaan kuolleisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi