Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko kohta 15v tytön olla 4yötä yksin kotona?

Vierailija
29.07.2018 |

On kunnollinen ja harrastus vie monta iltaa viikossa. Pärjää ruoanlaiton yms kanssa. Onko mielestänne liian nuori?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sillä varauksella että tosiaan on "kunnollinen", ettekä vain usko niin. Vaikkei tytölle itselleen tulisi mieleen järkätä mitään rymybileitä, niin jos juttu kulkee, että jossain on kämppä tyhjillään vanhemmista, sakkia voi tuppautua sinne kuitenkin. Onko kotipaikkakunnalla tuttuja aikuisia, joihin tyttö voi tarvittaessa ottaa yhteyttä, jos menee sormi suuhun jossain asiassa?

Vierailija
2/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian nuori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuon yksin saman ikäisenä. Jos lapsi oikeasti on luotettava ja osaa käydä kaupassa ja tehdä ruokaa niin ei ongelmaa. Sovitte vain jonkun joka on lähistöllä kenen puoleen kääntyä jos tulee hätä ja jätätte hätävararahaa johonkin.

Vierailija
4/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä mä antaisin. Itekkin ollu tossa iässä kotona yksin, eikä mitään ihmeellistä tapahtunu. Silloin ei ollu ees kännyköitä, vaan vanhemmat soitti sitten ulkomailta, että mites menee. Ruokarahaa jätettiin ja isovanhemmat soitteli joka päivä. Parhaan kaverin kanssa notkuttiin meillä, välillä se oli yötäkin,

Vierailija
5/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on muista että aivot kehittyvät vielä 25 ikään saakka, tuollainen 14 on koiran tasolla

Vierailija
6/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaana kesätöissä, joten ei tarvinnut lähteä vanhempien kanssa reissuun. Sain syödä työpaikalla lämpimän aterian, joten ei tarvinnut edes ruuasta huolehtia.

Vierailija
7/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian nuori. Paitsi jos ei ole joku pikkuaikuinen.

Vierailija
8/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tietenkin ja olen antanutkin oman pojan olla yksin viikon. Ei ongelmaa jos kasvatus kohdillaan ja on perustaidot opetettu pienestä pitäen. Sellaista hemmoteltua wannabe pissistä, joka aina saanut kaiken valmiina, en jättäisi.

Vierailija
9/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin itse vieraalle paikkakunnalle yksin asumaan kun olin 16, joten siihen verrattuna tuntuu oudolta että joku ei uskaltaisi jättää 15-vuotiasta muutamaksi yöksi yksin. Jos nyt on normaalilla älykkyysosamäärällä ja toimintakyvyllä varustettu tapaus.

Vierailija
10/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille pitää saada joku tatskajanne lastenvahdiksi.

Vierailija
11/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattasko harkita jo ehkä hiukan että voisiko sen napanuoran jo katkaista.

Vierailija
12/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä "on liian nuori" -vastauksia. Tuo nuori on kuitenkin alle neljän vuoden päästä täysi-ikäinen, eli eiköhän olisi aika hellittää liekaa. Maalaiskunnissa nuori saattaa muuttaa 16 -vuotiaana omilleen asuakseen lähempänä opiskelupaikkaansa.

Kunhan kotona on ruokaa (sekä valmista että aineksia jos haluaa itse tehdä) ja soitellaan muutamia kertoja päivässä, että kaikki on ok. Sekä tietty käydään läpi etukäteen, mitä tehdään missäkin hätätapauksessa.

Ja tärkeää tietty myös painottaa, ettei mainosta tätä "kämppä tyhjänä" -asiaa.

Vierailija
13/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin itse vieraalle paikkakunnalle yksin asumaan kun olin 16, joten siihen verrattuna tuntuu oudolta että joku ei uskaltaisi jättää 15-vuotiasta muutamaksi yöksi yksin. Jos nyt on normaalilla älykkyysosamäärällä ja toimintakyvyllä varustettu tapaus.

15-vuotiaan normaali älykkyys tai toimintakyky on vielä erilainen kuin aikuisen. Sinulla saattoi kaikki sujua ongelmitta, kun muutit nuorena omillesi, mutta kyllä tuo monille on liian varhain.

Vierailija
14/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä "on liian nuori" -vastauksia. Tuo nuori on kuitenkin alle neljän vuoden päästä täysi-ikäinen, eli eiköhän olisi aika hellittää liekaa. Maalaiskunnissa nuori saattaa muuttaa 16 -vuotiaana omilleen asuakseen lähempänä opiskelupaikkaansa.

Kunhan kotona on ruokaa (sekä valmista että aineksia jos haluaa itse tehdä) ja soitellaan muutamia kertoja päivässä, että kaikki on ok. Sekä tietty käydään läpi etukäteen, mitä tehdään missäkin hätätapauksessa.

Ja tärkeää tietty myös painottaa, ettei mainosta tätä "kämppä tyhjänä" -asiaa.

Eiköhän nämä olisi pitänyt käydä 6-10 vuotta sitten jo.

Vierailija
15/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen ikäinen tyttö. Ihan normifiksu, asioista huolehtiva, ruoanlaittotaitoinen jne. En jätä edes yhdeksi yöksi. Olen yläkoulun ope ja usein hämmästelen, miten paljon vanhemmat jättävät teinejään yksin. Lapsi voi sairastua, voi tulla joku ongelma, johon tarvitaan aikuista. En jätä keskenkasvuista ihmistä selviämään yksin. Olen varmasti ylihuolehtivainen monen mielestä, mutta jos laki määrittelee täysi-ikäisyydeksi 18, on siihenkin syynsä.

Vierailija
16/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli omakotitalo en jättäisi yksin ja kerrostaloon kyllä varsinkin jos on ovikoodi. Edrllyttäen että on kunnollinen.

Vierailija
17/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaan normaali älykkyys tai toimintakyky on vielä erilainen kuin aikuisen. Sinulla saattoi kaikki sujua ongelmitta, kun muutit nuorena omillesi, mutta kyllä tuo monille on liian varhain.

Aika moni on vielä 15-v kun on pakko muuttaa pois kotoa esim sadan kilometrin päähän kotoa jos aikoo kouluun ysiluokan jälkeen. Etkö tiennyt tätä? Kaikki ei asu kaupungeissa eikä niiden naapurikunnissa.

Vierailija
18/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sen ikäinen tyttö. Ihan normifiksu, asioista huolehtiva, ruoanlaittotaitoinen jne. En jätä edes yhdeksi yöksi. Olen yläkoulun ope ja usein hämmästelen, miten paljon vanhemmat jättävät teinejään yksin. Lapsi voi sairastua, voi tulla joku ongelma, johon tarvitaan aikuista. En jätä keskenkasvuista ihmistä selviämään yksin. Olen varmasti ylihuolehtivainen monen mielestä, mutta jos laki määrittelee täysi-ikäisyydeksi 18, on siihenkin syynsä.

Ja sitten ihmetellään mistä näitä uusavuttomia ihmisiä putkahtaa. Kun ei kasvateta ja opeteta lasta elämään vaan paapotaan ja säilötään pumpulissa kunnes täyttävät 18 niin ompa ihme että elämän hallinnan taidot ovat täysin hukassa. Sitä vastuuta pitää opettaa ja lisätä kokoajan lapsen kypsyessä ja kasvaessa.

Vierailija
19/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoituksesi, että nuori ei ennen 18 ikävuotta vietä yhtään yötä yksin? Nuori oletettavasti muuttaa toisen asteen opintojen päätyttyä omilleen, ehkä jopa toiselle puolelle Suomea tai ulkomaille. Miten arvelet hänen tuolloin pärjäävän, jos siihen asti äiti on ollut koko ajan ratkomassa kaikki ongelmat ja hoitamassa flunssat?

Vierailija
20/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän