Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokavaliosi laihdutuksen aikana?

Vierailija
28.07.2018 |

Vinkkejä otetaan vastaan! Itse olen löytänyt aika toimivan alle 1000 kalorin dieetin, eikä nälkä juurikaan tule kun on niin täyttävää:

Aamupalaksi:
300g maustamatonta rahkaa
1/2 banaani
10g chiansiemeniä
Vettä
Makeutusainetta (nestemäinen paras)

kcal: 275

Lounaaksi sama kuin aamupalaksi

Illallinen:
250g ohuita vihreitä papuja (tai jopa enemmän ja uunissa rapsakoiksi)
125g härkispyöryköitä
40g kevytmajoneesia

kcal: 432

Eli yhteensä 982 kaloria, ja on muuten täyttäviä nuo annokset. Ja vettä suosittelen laittamaan smoothien sekaan paljon. Ei muuten menisi aamulla alas vaikka ihan hyvän makuista se onkin. Myös mustikat sopii tosi hyvin, mutta mulla loppu ne ja oon itseasiassa unohtanut ostaa niitä lisää kun oon niin tottunut.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä tarkempi kuvaus päivän ruokien makroista:

https://imgur.com/a/SWsV0MG

Vierailija
2/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aivan liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kaikkea niinkun lihavampanakin paitsi pienemmät annokset. 5kuukaudes putos 18kg.nälkä ei ole. Kaloreit varmaankin väh. 1500 päiväs.

Vierailija
4/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin ja syönnin huomattavasti enemmän kasviksia. Tuo kuulostaa hyvin yksipuoliselta ruokavaliolta ja siinä tosiaan melko vähän syötävää.

Vierailija
5/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt aivan liian vähän.

Millä perusteilla? Jos olo on hyvä eikä nälkä vaivaa, niin miksi syödä enemmän? Toki jokainen päivä ei ole tällainen, mutta tämä on perusrunko. Välillä herkuttelen. Proteiiniakin tulee suositusten mukaan vaikka kalorit ovat alhaiset.

Vierailija
6/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kaikkea niinkun lihavampanakin paitsi pienemmät annokset. 5kuukaudes putos 18kg.nälkä ei ole. Kaloreit varmaankin väh. 1500 päiväs.

Aika kova tahti. Mikä oli lähtöpaino?

Vierailija
7/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä toki tämäkin, mutta luulen että mulla alkaisi yökkimisrefleksi jossain vaiheessa toimia, jos kaksi kertaa päivässä söisin noin paljon kerralla aina samaa smoothieta. Sama käy kaurapuuron kanssa, jos sitä alan joka aamu väkisin syömään.

Vierailija
8/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söisin ja syönnin huomattavasti enemmän kasviksia. Tuo kuulostaa hyvin yksipuoliselta ruokavaliolta ja siinä tosiaan melko vähän syötävää.

Chian siemenissä on paljon ravintokuitua, omega-3-rasvahappoja, proteiinia ja hivenaineita: etenkin kalsiumia, rautaa, kaliumia, sinkkiä, kuparia ja folaattia. Tämän vuoksi lisään niitä smoothieen. Myöskin kuitua tulee tuosta ruokavaliosta suositusten mukaan. Ei kukaan kiellä lisäämästä vielä enemmän kasviksia, ja esim. vihreitä papuja voisikin syödä tuplasti enemmän. Tätä ruokavaliota en ole esittynyt absoluuttisena totuutena ja ainoana oikeana vaihtoehtona, jaoin vain kokemukseni tämän ruokavalion toimivuudesta. Täytyy myös muistaa, että laihtuakseen niitä kaloreita täytyy laskea, eikä voi olettaa että kaikkea ravintoainetta saisi yhtä paljon kuin ylläpitovaiheessa. Tässä ruokavaliossa on poikkeuksellisen hyvät ravintoarvot.

Vierailija
9/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole tappavampaa kuin syödä samaa ruokaa...

Rahka täyttää hyvin, samoin tonnikala-raejuusto. Ja minä syön paljon kanasalaattia, kolme leikettä täyttää vatsan.

Muita täyttäviä en ole oikein keksinyt.

Vierailija
10/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilöllistä toki tämäkin, mutta luulen että mulla alkaisi yökkimisrefleksi jossain vaiheessa toimia, jos kaksi kertaa päivässä söisin noin paljon kerralla aina samaa smoothieta. Sama käy kaurapuuron kanssa, jos sitä alan joka aamu väkisin syömään.

Heh, jos en olisi kokeillut ajattelisin varmasti samoin! Itse aloitin pienemmällä määrällä rahkaa, mutta tajusin että sen saa vedettyä alas ihan käsittämättömän helposti kun lisää vettä tarpeeksi. Mulla sama, että kiinteää ruokaa vaikea saada aamuisin alas, mutta tää on ollut pelastus. Ja kestän ilman nälkää lounaaseen asti, mikä ei kaurapuurolla koskaan onnistunut...

Vierailija
11/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala:

Kaurapuuro 1 dl hiutaleita

100g raejuustoa

Marjoja 1 dl

Auringonkukansiemeniä 1 rkl

Lounas:

150 g kanaa (raakapaino)

250 g kasviksia

0,5 dl riisiä (raakapaino)

1 tl oliiviöljyä

Välipala:

250 g maitorahkaa

Omena

15 g pähkinöitä

Kahvia mustana

Päivällinen:

Muuten sama kuin lounas mutta ilman riisiä

Iltapala:

2 ruispalaa

50 g kalkkunaleikkelettä

50 g raejuustoa

Kasviksia

10 g pähkinöitä

Vierailija
12/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte syödä samaa ruokaa koko ajan?

Vierailija
13/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahka täyttää hyvin, samoin tonnikala-raejuusto. Ja minä syön paljon kanasalaattia, kolme leikettä täyttää vatsan.

Ei kai kukaan sanonut, että laihdutusruokavaliolla ollaan loppuelämä. Ihmiset kyllä muutenkin ylipäätään syö aika paljon samoja ruokia. Laihdutuksen jälkeen kalorit tietenkin nostetaan kulutuksen tasolle. 

Tonnikalaa ja kanaa en pysty käyttää, sillä olen kasvissyöjä. Välillä laitan Risentan pavuista tehtyä spagettia, sillä se sisältää todella paljon proteiinia (44g/100g) verrattuna normaaliin täysjyväpastaan (13g/100g).

Vierailija
14/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haluta hyväksi havaittua vaihtaa. Aamiainen kun vaan kertakaikkiaan toimii niin hyvin, niin ei edes tee mieli ruveta vetämään puuroa tms. Lisäksi se on hyvänmakuista ja raikasta. Illallista kyllä välillä vaihtelen.

Vierailija
15/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan sanonut, että laihdutusruokavaliolla ollaan loppuelämä. Ihmiset kyllä muutenkin ylipäätään syö aika paljon samoja ruokia. Laihdutuksen jälkeen kalorit tietenkin nostetaan kulutuksen tasolle. 

Tonnikalaa ja kanaa en pysty käyttää, sillä olen kasvissyöjä. Välillä laitan Risentan pavuista tehtyä spagettia, sillä se sisältää todella paljon proteiinia (44g/100g) verrattuna normaaliin täysjyväpastaan (13g/100g).

En minä pysty syömään samaa ruokaa kuin kolme kertaa peräkkäin. Toki syön samoja ruokia, mutta teen samaa ruokaa aikasintaan kolmen viikon päästä.

Minua tympii rahka jo tosi pahasti, vaikka syön sitä joka toinen päivä.

Vierailija
16/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Lapsille pitää tosin tehdä vaihtelevampaa ruokaa joten mä kokkaan usein kahdet sapuskat.

-11

Vierailija
17/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä pysty syömään samaa ruokaa kuin kolme kertaa peräkkäin. Toki syön samoja ruokia, mutta teen samaa ruokaa aikasintaan kolmen viikon päästä.

Rahkankin voi tehdä eritavalla. Joko smoothien sekaan tai sitten hedeläsalaattiin sekoitettuna. Tänään ajattelin vielä syödä iltapalaksi rahkaa mustikoilla ja makeutusaineella. Se nestemäinen kartionmuotoinen on paras kaikista kokeilemistani. Maistuu ihan jälkkärille.

Vierailija
18/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmajoneesia? ,😂😂😂 Ok

Vierailija
19/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahkankin voi tehdä eritavalla. Joko smoothien sekaan tai sitten hedeläsalaattiin sekoitettuna. Tänään ajattelin vielä syödä iltapalaksi rahkaa mustikoilla ja makeutusaineella. Se nestemäinen kartionmuotoinen on paras kaikista kokeilemistani. Maistuu ihan jälkkärille.

Olen laittanut vadelmia ja mustikoita ja ananasta, makeuttanut hermesetaksella. Hedelmiä en itse asiassa ole syönyt. Laihdutusta on siis takana kohta kaksi viikkoa.

Rahkan mössö rakenne lähinnä ällöttää.

Vierailija
20/22 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytmajoneesia? ,😂😂😂 Ok

Sopii aika hyvin, kandee maistaa. :) Kaloreitakin alle puolet normaalimajoneesista. Tää on aika uus juttu mulle, mut maistuu kyllä paljon paremmalta kun ei ole niin kuivaa ruokaa vaan voi dipata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi