Mitä ammattia kadehdit?
Kommentit (73)
Poliisikoiranosturinkuljettajan ammattia.
Snooker-pelaajia. Ei mitään loukkantumisriskiä, pelinä hieno ja ansiot miljoonia parhailla. Ympäri maailmaa turnauksesta turnaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävittäjälentäjiä. Olen jopa päässyt koskettamaan hornettia. Se on miesten duunia.
Ja pelastislaitoksella tet harjoittelussa kun sai kokeilla palomiehen kuteita se koko kokemus oli kyllä sellainen nuoren pojan mielessä että tää on se mun juttu.
Mutta loppujenlopuksi mikä minulle olisi ollut hyvä ammatti joku rikostutkija koska minulla on sellainen lahja että kykenen näkemään ihmisten läpi aika hyvin ja analysoimaan äärimmäisen tarkasti ihmisen käyttäytymiseen liittyviä piirteitä. Suomessa uskon että on varmaan aika paljonkin sellaista koska täällä ihminen jotenkin paatuu niin helposti.
Ei se oikein riitä, että näkee jonkun motiivien taa, pitäis olla todisteitakin jutun ratkaisemiseksi. Syytön kunnes toisin todistetaan ja kuudes aisti ei (valitettavasti) todisteesta käy :)
Siis eniten sellasille, jotka saa tehä sellasta joka niitä inspiroi. Eli siis saa käyttää luovuutta ammatissaan jne. Ehkä siks just varmaan joku puvustaja just tyylii, sellanen olisin mieluiten itse. :) Tanssia voisin harrastaa vapaa-ajat, mut jos työkseen olis joku puvustaja joka sais esim . kehittää ulkonäön roolihahmoille nii se ois varmaan mun unelma. Niin ja sit siihen sisältyis se et saa käydä työpaikan rahoilla hakemassa kaikki rekvisiitat yms niin tollases työssä varmaan viihtyisin. :) enkä ny tiedä kuinka kateellinen oon, koska ne jotka sitäki tekee on varmaan hakenu sitä työtä ihan itse. :'''DDDD
Vierailija kirjoitti:
Joo kaikki noi joissa kasvatetaan ihmiskunnan tietämyksen rajoja ja löydetään uutta. Lojui se tieto sitten missä tahansa. Vaikka maasta kaivetussa ruukunpalassa tai jossakin kohteessa avaruudessa. Ne ovat itseisarvoisesti merkityksellisiä. Sitten on hedonistisia unelma-ammatteja, en kyllä tähän hätään keksi yhtään. Ja sitten on vähän noiden tieteilijöiden ja tutkijoiden kaltaisia jotka luovat maailmaan uutta taidetta. Esimerkiksi pop-musiikin säveltäjä ja tuottaja. Tai arkkitehti. Tai sitten ammatti jossa saa elää aivan nykyhetken pulssilla eli jonkin laatumedian toimittaja tai joku data-analyytikko. Tai sitten ammatti jossa pääsee sinänsä arkisen tiedon lähteille joita vain harvat pääsevät tutkimaan esimerkiksi rikostutkija.
Olipas sinulla♥ syvät pohtielmat.
Ivan Vostlojevitsk
Luontokartoittaja. Saa liikkua ulkona ja pystyy ainakin kuvittelemaan tehneensä jotain konkreettista ympäristöarvojen säilyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kaikki noi joissa kasvatetaan ihmiskunnan tietämyksen rajoja ja löydetään uutta. Lojui se tieto sitten missä tahansa. Vaikka maasta kaivetussa ruukunpalassa tai jossakin kohteessa avaruudessa. Ne ovat itseisarvoisesti merkityksellisiä. Sitten on hedonistisia unelma-ammatteja, en kyllä tähän hätään keksi yhtään. Ja sitten on vähän noiden tieteilijöiden ja tutkijoiden kaltaisia jotka luovat maailmaan uutta taidetta. Esimerkiksi pop-musiikin säveltäjä ja tuottaja. Tai arkkitehti. Tai sitten ammatti jossa saa elää aivan nykyhetken pulssilla eli jonkin laatumedian toimittaja tai joku data-analyytikko. Tai sitten ammatti jossa pääsee sinänsä arkisen tiedon lähteille joita vain harvat pääsevät tutkimaan esimerkiksi rikostutkija.
Olipas sinulla♥ syvät pohtielmat.
Ivan Vostlojevitsk
Kiitos ja myös teidän,
L. Tolstoi
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään lähdin kaikkia niitä ihmisiä, jotka uskaltavat toteuttaa rohkeasti omia unelmiaan. Niitäkin, joilla se on johtanut konkurssiin. En haluaisi olla näin turvallisuushakuinen.
Sama täällä.
Hemmetti, kun pitää olla niin mukavuudenhaluinen, että just ja just saa peruselintoiminnot hoidettua :D
Kadehtiminen on elämän tuhlausta, tee sitä mistä pidät. Kukaan ei pääse helpolla, jos haluaa päästä korkeammalle. Jos sinua ei kiinnosta yrittää ja nähdä vaivaa niin ole edes tyytyväinen, mitä järkeä on kadehtia mutta ei tavoitella.
Kaikkia ammatteja jossa oikeasti tehdään jotain mistä on oikeasti hyötyä yhteiskunnalle. En kadehdi ketään palkan takia vaan jos on sellainen työ että ilman sitä yhteiskunta romahtaisi niin on kova ihminen.
Jos mietitään vaikka maanviljelijää, aika nopeasti oltaisiin kyllä syvällä ilman heitä.
Kadehdin kaikista eniten näitä instatyrkkyjä, joille rahaa suorastaan sataa päälle, kun he muikistelevat täytettyjä huuliaan ja napsivat kuvia tarakastaan.
Medihelien pilotteja. He saavat lentää kopteria ja he omalta osaltaan auttavat äärimmäisessä hädässä olevia ihmisiä.
Toimittajan ammattia.
En kyllä kadehdi mitää Seiskan toimittajan työtä, vaan sellaisen joka kertoo tarinoita toisten ihmisten näkökulmista ja avaa uusia ovia erilaisiin maailmoihin.