Lapsen peppu paloi kunnan leikkipuiston liukumäessä, kuka korvaa?
Peppu ja yläreisi punottaa selvästi ihan vaan yhden laskun jälken. Lapsi itki ja kertoi sen olleen tulikuuma. Miksi ihmeessä noita porottavan auringon kuumentamia leikkivälineitä ei suljeta tällaisilla helteillä joillakin ketjuilla tms. tai aseteta ainakin selkeitä varoituskylttejä liukumäkien portaisiin!
Kommentit (49)
Pliis sano että olet vain pas*ka trolli ja palauta mun usko ihmisiin.
Miksi ihmeessä vanhemmat tai lastenvahdit eivät huolehdi lapsista eivätkä päästä niitä kuumiin leikkivälineisiin?
Miksi ihmeessä lapsesta huolehtijan mieleen ei tule, että metalli kuumenee auringossa ja täten voi olla polttavankin kuuma?
Miksi ihmeessä aina huudetaan "kuka korvaa" kun ei itse osata ajatella yhtään mitään?
Vanhemmat saavat ihan itse kieltää lastaan.
Montako kuvaa somessa on jo levinnyt näistä peppunsa polttamista lapsista??? Vanhemmat ovat itse omista lapsista kuitenkin vastuussa, myös sen verran, että koittaa ensin itse kädellään sen liukumäen pintaa, ja päättelee sitten onko siihen järkevää lasta edes päästää....
Korvaa mitä? Menikö taaperon bikinikuvaukset uusiksi, kun peppu punoittaa?
Kuka korvaa minulle nämä henkiset kärsimykset siitä, että idiootit lisääntyvät?
Kelalta saa palaneelle pepulle korvausta. PaPe lomake, asiakirjakohta 4.1 ja 4.5 kohta yh-korotuksella.
Metalllinen liukumäki polttaa paljaan ihon ihan ilman kuumuuttakin.
Kukako korvaa? Jep, jonkun pitäisi kyllä korvata lapselle se, että vanhempi ei osaa huolehtia hänestä.
Eivät nykyajan liukumäet mitään, mutta jestas miten monesti paloivatkin reidet (sorteissa) tai reidet JA peppu (mekossa) 80-luvulla kun oli niitä peltisiä liukumäkiä ! Tai sitten puisia, joista irtosi tikkuja..
Eikä silti tullut vanhemmille mieleen tehdä asiasta julkista, olihan tuolloin kuitenkin jo lehtimedia olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo varmaan olisi hyvä käydä terkkarissa lääkärin katsottavana. Hän varmaan osaa neuvoa tarvittavan hoidonja voiteet lieviin palovammoihin.
Valtio korvaa ja kustantaa teidän perheen elämän maailman loppuun saakka kun olette niin joutuneet kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Montako kuvaa somessa on jo levinnyt näistä peppunsa polttamista lapsista??? Vanhemmat ovat itse omista lapsista kuitenkin vastuussa, myös sen verran, että koittaa ensin itse kädellään sen liukumäen pintaa, ja päättelee sitten onko siihen järkevää lasta edes päästää....
Mtv 3:n sivulla oli kuva jenkkiläisestä pikkutytöstä, jolla toisen asteen palovamma . Äiti oli koettanut kädellä onko liukumäki kuuma . mutta oli koettanut väärää kohtaa.
Sitä peppua ei korvaa kukaan, mutta kuka vanhempi ei tajua liukumäkien olevan kuuma.
Ja sitten joku dille yrittäisi laskea sen ketjun ali ja kuolisi siihen. Kenenköhän syytä se olisi?
Jotain vastuuta sentään on jätetty huoltajillekin.
Ikävä juttu, mutta tuskin vammat ovat vakavat.
Vai pitäisikö mielestäsi metalliset likumäet poistaa niistä kymmenistä tuhansista leikkipaikoista ympäri Suomenmaan, jos helle?
Tai laittaa varoituskylttejä kymmenellä kielellä, että jokainen ymmärtäisi, että tulikuuma metalli yhdistettynä ihoon on polttava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mtv 3:n sivulla oli kuva jenkkiläisestä pikkutytöstä, jolla toisen asteen palovamma . Äiti oli koettanut kädellä onko liukumäki kuuma . mutta oli koettanut väärää kohtaa.
Parasta poistaa kaikki leikkivälineet, kun joku aina satuttaa itsensä ja tietysti se on aina valtion/kunnan/viranomaisten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo varmaan olisi hyvä käydä terkkarissa lääkärin katsottavana. Hän varmaan osaa neuvoa tarvittavan hoidonja voiteet lieviin palovammoihin.
Tai sitten voi vaan mennä apoteekettiin ja kysyä sieltä neuvoa mitä voidetta kannattaa laittaa. Yhdestä liukumäen laskusta ei voi saada niin pahoja palovammoja, että lääkäriä tarvittaisiin. Ellei liukumäki sitten ollut suunnilleen ilmiliekeissä.
Millaisia taloudellisia menetyksiä teille tapahtumasta tuli?