Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän väkivaltaisuus mennyt vaan pahemmaksi, en uskalla erota väkivallan pelon vuoksi

Vierailija
28.07.2018 |

Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa kohta puolitoista vuotta. Olen 28v ja tyttöystävä on 24v. Aluksi se alkoi ihan viattomasta, ja hän läpsi ns. leikillään. Kerran olin ylitöissä ja puhelimestani oli akku loppu niin en voinut ilmoittaa. Kun tulin kotiin niin hän heitti minua kukkamaljakolla naamaan niin kovaa että hammas meni melkein huulesta läpi.

Tämän jälkeen pahoitteli kovasti ja vannoi ettei enää ikinä hermostu niin. Sitten olikin väkivallatonta aikaa melkein puoli vuotta. Nyt viime viikoilla vanha käytös on taas tehnyt paluuta. Tein koneella työjuttuja enkä heti kuullut mitä hän huusi keittiöstä joten menin kysymään. Haukkui minut kuuroksi ja pamautti keittiön oven tahallaan kiinni niin että sormeni olivat välissä. Kolme sormea on vieläkin sinisen mustana.

Nyt en tiedä tuliko viimeinen niitti tässä. Meillä oli ystäviä kylässä ja tyttöystävä oli aika humalassa. Puhui ystäviensä kanssa jotain miesjuttuja. Pyysi minua käymään ja puristi kaikkien nähden kovaa haaroista, kommentoi jotain (ilmeisesti jonkun ystävänsä mieheen viitaten) "No ei sillä ainakaan näin pientä ole" ja kaikki nauroivat. Heidän lähdettyään pyysin selitystä ja anteeksipyyntöä. Vastaukseksi sain paistinpannun varpailleni.

Olen jatkuvasti varpaillani ja stressitilassa ja pelossa, mitä hän seuraavaksi keksii. En nuku kunnolla. Pelkään että hän sekoaa vaikka keskellä yötä ja saan vaikka puukosta seuraavalla kertaa.

Kun olen puhunut erosta hän sanoo aina että muuttuu eikä enää koskaan hermostu. Nyt se on nähty ettei se sana pidä. Sitten on uhkaillut että jos jätän hänet niin hän kertoo isälleen ja veljelleen että olen pahoinpidellyt häntä. Siitä porukasta ja heidän maineestaan kuultuani en ihmettele vaikka pääsisin vielä hengestäni.

Kaverit vähättelevät asiaa "annatko sä akan lyödä, no mitä väliä, eihän se edes tunnu missään"

Miten pääsen tästä helvetistä pois?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa kohta puolitoista vuotta. Olen 28v ja tyttöystävä on 24v. Aluksi se alkoi ihan viattomasta, ja hän läpsi ns. leikillään. Kerran olin ylitöissä ja puhelimestani oli akku loppu niin en voinut ilmoittaa. Kun tulin kotiin niin hän heitti minua kukkamaljakolla naamaan niin kovaa että hammas meni melkein huulesta läpi.

Tämän jälkeen pahoitteli kovasti ja vannoi ettei enää ikinä hermostu niin. Sitten olikin väkivallatonta aikaa melkein puoli vuotta. Nyt viime viikoilla vanha käytös on taas tehnyt paluuta. Tein koneella työjuttuja enkä heti kuullut mitä hän huusi keittiöstä joten menin kysymään. Haukkui minut kuuroksi ja pamautti keittiön oven tahallaan kiinni niin että sormeni olivat välissä. Kolme sormea on vieläkin sinisen mustana.

Nyt en tiedä tuliko viimeinen niitti tässä. Meillä oli ystäviä kylässä ja tyttöystävä oli aika humalassa. Puhui ystäviensä kanssa jotain miesjuttuja. Pyysi minua käymään ja puristi kaikkien nähden kovaa haaroista, kommentoi jotain (ilmeisesti jonkun ystävänsä mieheen viitaten) "No ei sillä ainakaan näin pientä ole" ja kaikki nauroivat. Heidän lähdettyään pyysin selitystä ja anteeksipyyntöä. Vastaukseksi sain paistinpannun varpailleni.

Olen jatkuvasti varpaillani ja stressitilassa ja pelossa, mitä hän seuraavaksi keksii. En nuku kunnolla. Pelkään että hän sekoaa vaikka keskellä yötä ja saan vaikka puukosta seuraavalla kertaa.

Kun olen puhunut erosta hän sanoo aina että muuttuu eikä enää koskaan hermostu. Nyt se on nähty ettei se sana pidä. Sitten on uhkaillut että jos jätän hänet niin hän kertoo isälleen ja veljelleen että olen pahoinpidellyt häntä. Siitä porukasta ja heidän maineestaan kuultuani en ihmettele vaikka pääsisin vielä hengestäni.

Kaverit vähättelevät asiaa "annatko sä akan lyödä, no mitä väliä, eihän se edes tunnu missään"

Miten pääsen tästä helvetistä pois?

Täsäs ohjeet, tosin suosittelen näiden lisäksi  myös käyntiä terveyskeskuksessa vammojesi takia jotta ne rekistetöidään lähisuhdeväkivallaksi. Luultavasti tulet sitä tietoa tarvitsemaan.

1. Et puhu erosta mitään vaan alat valmistella sitä  hänen selkänsä  takana.

2. Laitat jo nyt kaikki tietosi luovutuskieltoon (operaattori, trafi, maistraatti, postin osoitepalvelu)  ja varmistat näin etteivät uudet tietosi ilmesty hakemistoihin.

3.Hommaat uuden asunnon hyvin kaukaa (mieti vaikka työpaikan vaihtoa samalla) ja uuden puhelinnumeron (salainen). Joudut mahdollisesti luopumaan työsuhdeluurista naisen takia. Vie kaikki  tärkeät paperit säilytykseen työpaikalle jo  etukäteen.

4. Varaat  muuttoauton ja muuttomiehet kun uusi kämppä tiedossa, irtisanot asunnon vuokrasopimuksen omalta osaltasi.

5.Lähetät raivottaren vaikka kylpylään muuttopäivänä.Mieluummin kauas.

6. Viet omat tavarasi asunnosta kun raivotar on kylpylässä, jätät viestin jossa ilmoitat että suhde on loppu syystä x (raivottaren käytös) etkä  halua olla häneen enää yhteydessä ja menet poliisille jos tarvis ja että  sulla on todisteet väkivallasta sua kohtaan. Asuntoon et voi palata.

7. Irtisanot nykyisen numerosi, laitat estot someen ja uuden simkortin luuriisi ja mietit hyvin tarkkaan keneltä se voisi  raivottarelle vuotaa  - ja jätät sen uuden numeron ilmoittamatta sellaisille ihmisille.

8. Käyt muutaman kerran mielenterveysseuran kriisikeskuksessa juttelemassa suhteesta. Ei tule merkintää omakantaan.

Vierailija
82/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.naistenlinja.fi/tietoa-vakivallasta/turvaohjeita/

Samat turvaohjeet pätevät mieheen kuin naiseenkin, kun yrittää lähteä väkivaltaisesta suhteesta tai ei ole vielä saanut lähdettyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap tule tekemään yhtään mitään. Soppaan kun tarvitaan aina kaksi..eikä nämä tyypit halua itseään uhrata

Vierailija
84/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla nainen joka kokenut samanlaista miehen taholta. Neuvon eroamaan, mene esim. Turvakotiin tai sukulaisille tai vanhemmille asumaan. Jos asunto on sinun, kaske naisen lahtea. Pyyda sukulaisilta tai ystavilta tukea.

Nainen, 27 v

Vierailija
85/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä yksi tyyppi täällä yrittää vähätellä ap:ta jatkuvasti? Mikä on ongelmasi?

Vierailija
86/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittää kukkaruukun..paiskoo ovia...

Sori mutta kuulostaa ihan vain tavalliselta naiselta😂

Ota mies itteäs niskasta kiinni ja kato peiliin

Tuossa ei ole mitään tavallista.

Ei siinä kuule peiliin katsominen auta jos toinen heittää varoittamatta kukkaruukun tai vaikka kiehuvaa vettä kasvoihin.

Eivät nämä mihinkään tappeluun ala sillä eivät siinä pärjäisi. Siksi käyttävät kättä pidempää ja yllätysmomenttia apunaan.

Ei sellaista vastaan voi puolustautua muuten kuin lähtemällä suhteesta.

Vierailija
87/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaa vammat nyt ainakin ja käy näyttämässä lääkärissä. Turvakoteihin ei miehillä taida olla mitään mahdollisuuksia päästä :/ Saisikohan poliisilta mitään apua?

Miten niin ei ole mahdollista päästä?

Turvakodeista on pulaa ja siellä nauretaan mies pihalle!

Vierailija
88/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät se väkivaltaisin naisen ja jos alkaa vainoamaan niin soitat poliisin 🙂

Vierailija
89/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaa vammat nyt ainakin ja käy näyttämässä lääkärissä. Turvakoteihin ei miehillä taida olla mitään mahdollisuuksia päästä :/ Saisikohan poliisilta mitään apua?

Miten niin ei ole mahdollista päästä?

Turvakodeista on pulaa ja siellä nauretaan mies pihalle!

Niinhän sinä toivot että siellä nauretaan mies pihalle. Koska itsesäälissä vellominen on sinusta niin kivaa (tämä ei ap:lle).

Vierailija
90/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin ei ainakaan pk - seudulla ylipäätään pääse useimmiten kuin lasten kanssa. Lapsettomia naisia kehoitetaan menemään ystävien tai perheen tms luokse.

Vierailija
91/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
92/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on oikea naisnarsisti, väkivaltainen ja uhkailee. Ei se sinua rakasta vaan käyttää hyväksi.

Normaali ihminen ei halua satuttaa tai nöyryyttää toista toisten edessä.

Vierailija
93/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa on oikea naisnarsisti, väkivaltainen ja uhkailee. Ei se sinua rakasta vaan käyttää hyväksi.

Normaali ihminen ei halua satuttaa tai nöyryyttää toista toisten edessä.

Jaa, olikin vanha ketju, joka jostain syystä nostettu.

Vierailija
94/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei muka turvakoteihin miehet pääse? Älä levitä valheellista luuloa täällä. Turvakotiin vaan, ei se sukupuolta katso. Olen itse ollut turvakodissa ja siellä oli samaan aikaan miehiäkin.

Vierailija
95/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää sen naisen luokse, vaan lähde. Turvakotiin pääsee myös miehet.

Pakkaa vaivihkaa välttämättömät tavarasi ja lähdet.

Jos sulla on mahdollisuus, hommaa kämppä, pääasia että pääset pois sen luota.

Ulkosia vammoja voit käy dä näyttämässä lääkärille ja  tarvittaesa ilmoitus poliisille.

Vierailija
96/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vuodelta 2018, eiköhän ap ole jo ratkaissut asian. Voihan aiheesta keskustella, mutta älkää turhaan antako ap:lle ohjeita tyyliin jss. Ei ole lukemassa niitä.

Vierailija
97/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran töihin pääset kuitenkin lähtemään, niin hanki itsellesi asunto kaikessa hiljaisuudessa ja muuta sinne.

Jos tyttöystävä käy töissä tai koulussa niin voit hakea tavaroitasi kun hän ei ole kotona. Paljon et ehkä mukaan saa otettua, mutta ainakin saat pitää mielenterveytesi.

Samalla tavalla jotkut naisetkin joutuvat eroamaan.

Vierailija
98/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniläisten arkea, ketä kiinnostaa

Vierailija
99/99 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluketju alkanut vuonna 2018 eli ongelma on ratkennut vuosia sitten. Vanhannostattaja asialla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi