Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän väkivaltaisuus mennyt vaan pahemmaksi, en uskalla erota väkivallan pelon vuoksi

Vierailija
28.07.2018 |

Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa kohta puolitoista vuotta. Olen 28v ja tyttöystävä on 24v. Aluksi se alkoi ihan viattomasta, ja hän läpsi ns. leikillään. Kerran olin ylitöissä ja puhelimestani oli akku loppu niin en voinut ilmoittaa. Kun tulin kotiin niin hän heitti minua kukkamaljakolla naamaan niin kovaa että hammas meni melkein huulesta läpi.

Tämän jälkeen pahoitteli kovasti ja vannoi ettei enää ikinä hermostu niin. Sitten olikin väkivallatonta aikaa melkein puoli vuotta. Nyt viime viikoilla vanha käytös on taas tehnyt paluuta. Tein koneella työjuttuja enkä heti kuullut mitä hän huusi keittiöstä joten menin kysymään. Haukkui minut kuuroksi ja pamautti keittiön oven tahallaan kiinni niin että sormeni olivat välissä. Kolme sormea on vieläkin sinisen mustana.

Nyt en tiedä tuliko viimeinen niitti tässä. Meillä oli ystäviä kylässä ja tyttöystävä oli aika humalassa. Puhui ystäviensä kanssa jotain miesjuttuja. Pyysi minua käymään ja puristi kaikkien nähden kovaa haaroista, kommentoi jotain (ilmeisesti jonkun ystävänsä mieheen viitaten) "No ei sillä ainakaan näin pientä ole" ja kaikki nauroivat. Heidän lähdettyään pyysin selitystä ja anteeksipyyntöä. Vastaukseksi sain paistinpannun varpailleni.

Olen jatkuvasti varpaillani ja stressitilassa ja pelossa, mitä hän seuraavaksi keksii. En nuku kunnolla. Pelkään että hän sekoaa vaikka keskellä yötä ja saan vaikka puukosta seuraavalla kertaa.

Kun olen puhunut erosta hän sanoo aina että muuttuu eikä enää koskaan hermostu. Nyt se on nähty ettei se sana pidä. Sitten on uhkaillut että jos jätän hänet niin hän kertoo isälleen ja veljelleen että olen pahoinpidellyt häntä. Siitä porukasta ja heidän maineestaan kuultuani en ihmettele vaikka pääsisin vielä hengestäni.

Kaverit vähättelevät asiaa "annatko sä akan lyödä, no mitä väliä, eihän se edes tunnu missään"

Miten pääsen tästä helvetistä pois?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada todisteita naisen käytöksestä tallennettua ja sitten lähdet. Kerää tärkeät asiakirjat ja avaimet ja rahaa jne johonkin valmiiksi. Googlaa turvakodin sivuja tai netistä Lähtö väkivaltaisesta suhteesta tms lisää ohjeita. Kerro tilanteesta ja löhtöaikeesta esim luotetulle sukulaiselle tms.

Vierailija
62/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun etusivu | Aihe vapaa

Tyttöystävän väkivaltaisuus mennyt vaan pahemmaksi, en uskalla erota väkivallan pelon vuoksi

ALOITA UUSI KESKUSTELU

Valitse alue

Sivut

1

...

4

5

KOMMENTIT (61)

Vierailija

48/61

klo 12:30 | 28.7.2018

Justiinakin löi Pekkaa kaulimella.

VASTAA LAINAA Ilmoita asiattomaksi

3

alas

0

Vierailija

49/61

klo 12:31 | 28.7.2018

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin väkivaltaisen muijan, kun ei loppunut tavaroiden heittely ja nyrkkien.

Aina sai pitää toista hallintaotteissa, kun ei nyrkkien heiluttelu loppunut ja huutaa, että rauhoitu.

Kauhea akka, joka vaan ulisi ja uhosi.

Jätin hänet, enkä katsonut taakse!

Ihailen sinua. Kunpa isänikin olisi osannut toimia noin jo kauan ennen lasten syntymää.

14

alas

0

Vierailija

50/61

klo 12:37 | 28.7.2018

Vierailija kirjoitti:

Etkö raavaana miehenä saa sitä aisoihin? Pitele sitä vaikka sylissä poikittain mahallaan kunnes se rauhoittuu, siitä asennosta on hyvin vaikea ponnistaa pois.

Näin ei ikinä neuvottaisi naista, miksi siis miestä?

16

alas

0

Vierailija

51/61

klo 12:37 | 28.7.2018

Vierailija kirjoitti:

Ootsä ap joku luikku ja sun muijas nostaa 200-penkistä?

Mikään fyysinen ylivoima ei auta silloin kun tulee iso keittiöveitsi lapaluiden väliin ilman ennakkovaroitusta, kuten tulee tapahtumaan, ellei ap lähde ja heti.

16

alas

0

Vierailija

52/61

klo 12:38 | 28.7.2018

Suomalaisnaisten väkivaltaisuus , päihteidenkäyttö ja mt-ongelmat lisääntyvät vuosi vuodelta.

https://yle.fi/uutiset/3-6632298

"Hoivamyytti murenee, nainen nujakoi ja lyö".

Tässäkään artikkelissa ei muuten edes mainita naisten lapsiin kohdistamaa väkivaltaa.

9

alas

0

Vierailija

53/61

klo 12:38 | 28.7.2018

Näytä aiemmat lainaukset (1)

Vierailija kirjoitti:

Näin ei ikinä neuvottaisi naista, miksi siis miestä?

Siksi kun naisilla harvemmin on fyysisiä edellytyksiä siihen.

1

alas

5

Vierailija

54/61

klo 12:40 | 28.7.2018

Näytä aiemmat lainaukset (2)

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun naisilla harvemmin on fyysisiä edellytyksiä siihen.

Vaikka olisikin, se ei ratkaise ongelmaa.

11

alas

0

Vierailija

55/61

klo 12:43 | 28.7.2018

Ap:n "kaverit" ihmetyttää. Kukaan ei tue ap:tä ja vaan naureskelevat. Normaali kaveri tarjoaisi turvapaikan heti kotoaan. Ap:n kannattaisi puolison vaihdon lisäksi laittaa kaveripiirikin vaihtoon.

Uusi aloitus uudella paikkakunnalla voisi tässä tilanteessa olla paras ratkaisu.

Ettei olisi ennemminki ap ssa vika? Harvemmin kaikissa muissa ihmisissä..;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et mitenkään kerta et uskalla lähteä. Ota itteäs niskasta kiinni. Äläkä ainakaan pane sitä akkaa enää, hankkiutuu pian paksuksi ja sitten olet ansassa loppuikäsi.

Ei se kuule ole niin helppoa lähteä. Itselläni on väkivaltainen mies. Väkivaltaisuus alkoi yhtäkkiä miehen sairastuttua ensin masennukseen ja sitten myöhemmin vakavaan mielenterveydelliseen sairauteen. Mies ei suostu hoitoon. Hän väärinkäyttää alkoholia ja lääkkeitä. Mies on lyönyt minulta mm. silmän mustaksi, potkinut vatsaan ja päähän, murtanut kylkiluita jne. Pelkään henkeni puolesta, sillä olen monisairas ja liikuntarajoitteinen. Miksi en sitten lähde? Mieheni on useamman kerran sanonut tulevansa perääni, jos uskaltaisin lähteä. Hän on suoraan sanonut tappavansa minut. Uhkailu ei rajoitu tähän. Mies on myös sanonut tekevänsä sairaalle isälleni tai parhalle ystävälleni + hänen lapsilleen jotain. Uhkaili saatuaan tietää, että olen miettinyt vakavasti lähtöä. Ei ole kuitenkaan lyönyt enää  ja on myös lopettanut juomisen. Pelkään kuitenkin häntä edelleen koko ajan.

Tämä nyt menee ketjun vierestä, mutta halusin vain kommentoida asiaa. AP:ta en pysty valitettavasti auttamaan, mutta toivon kovasti voimia. On hirveää elää tuollaisessa tilanteessa, jatkuvan pelon ja ahdistuksen alla. On myös törkeää vähätellä väkivaltaa, koska tekijänä on nainen.

Vierailija
64/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet kotoa ilmoittamatta, vaihdat puhelinnumeron, teet turvakiellon ja haet lähestymiskieltoa.

Auttavatko nuo todella? Suomessa on paljon tapauksia, joissa puolisonsa jättänyt kuolee väkivaltaisesti :(

Vierailija
65/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittää kukkaruukun..paiskoo ovia...

Sori mutta kuulostaa ihan vain tavalliselta naiselta😂

Ota mies itteäs niskasta kiinni ja kato peiliin

Vierailija
66/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi ennemminki ap ssa vika? Harvemmin kaikissa muissa ihmisissä..;)

Jos joku päättää käyttää väkivaltaa toista kohtaan, niin eiköhän se vika ole siinä nyrkin omistajassa kuin kenessäkään muussa. Ap tuskin on nostanut itse tyttöystävänsä paistinpannua pitelevää kättä ja huitaissut sillä itseään. Suoraan sanottuna typerä asenne sulla.

Vierailija
67/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et mitenkään kerta et uskalla lähteä. Ota itteäs niskasta kiinni. Äläkä ainakaan pane sitä akkaa enää, hankkiutuu pian paksuksi ja sitten olet ansassa loppuikäsi.

Ei se kuule ole niin helppoa lähteä. Itselläni on väkivaltainen mies. Väkivaltaisuus alkoi yhtäkkiä miehen sairastuttua ensin masennukseen ja sitten myöhemmin vakavaan mielenterveydelliseen sairauteen. Mies ei suostu hoitoon. Hän väärinkäyttää alkoholia ja lääkkeitä. Mies on lyönyt minulta mm. silmän mustaksi, potkinut vatsaan ja päähän, murtanut kylkiluita jne. Pelkään henkeni puolesta, sillä olen monisairas ja liikuntarajoitteinen. Miksi en sitten lähde? Mieheni on useamman kerran sanonut tulevansa perääni, jos uskaltaisin lähteä. Hän on suoraan sanonut tappavansa minut. Uhkailu ei rajoitu tähän. Mies on myös sanonut tekevänsä sairaalle isälleni tai parhalle ystävälleni + hänen lapsilleen jotain. Uhkaili saatuaan tietää, että olen miettinyt vakavasti lähtöä. Ei ole kuitenkaan lyönyt enää  ja on myös lopettanut juomisen. Pelkään kuitenkin häntä edelleen koko ajan.

Tämä nyt menee ketjun vierestä, mutta halusin vain kommentoida asiaa. AP:ta en pysty valitettavasti auttamaan, mutta toivon kovasti voimia. On hirveää elää tuollaisessa tilanteessa, jatkuvan pelon ja ahdistuksen alla. On myös törkeää vähätellä väkivaltaa, koska tekijänä on nainen.

Lähde nyt ihmeessä. Sun mies saa sulta hengen pois kyllä vaikka jäisitkin suhteeseen ja todennäköisemmin juuri silloin.

Vierailija
68/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi yrittää hallita kun on epävarma miehekkyydestäsi, ja olet lisäksi itsekin osoittanut heikkoa tilanteiden hallintaa. Kannattaa huomata että pääsääntöisesti naiset eivät kuitenkaan ole tyytyväisiä ollessaan parisuhteessa hallitsevassa asemassa, vaan alkavat kokea stressiä ja epämääräistä turvattomuuden tunnetta.

Tämä on totta, mutta ei se turvattomuus kyllä normaalisti noin väkivaltaisesti manifestoidu. Ap:n nainen on hullu, jota kannattaa paeta.

Vierailija
69/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan minulta. En tosin raivoa suusanallisesti mutta viskon ja paiskon kylmänrauhallisesti silloin kun aihetta on.

Aika yleistähän tuo on.

Vierailija
70/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan minulta. En tosin raivoa suusanallisesti mutta viskon ja paiskon kylmänrauhallisesti silloin kun aihetta on.

Aika yleistähän tuo on.

En tiedä missä piireissä pyörit, mutta ei tuo kyllä väestön keskuudessa keskimäärin "aika yleistä" ole. Valitettavasti sitä kyllä kuitenkin tapahtuu, mutta normaalit ihmiset eivät kyllä tuollaista harrasta. Sanoisin että ennemminkin se suusanallinen raivoaminen on yleistä.

Vierailija
71/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
72/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska minua raivostuttaa ja viskominen ja paiskominen helpottaa siihen. Olen kyllä sanonut miehelle sata kertaa että voisi lähteä ja parempi olisi niin, muttei ole lähtenyt. Omapa on vikansa.

Vierailija
73/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan että jätä.. Olen itsekkin ollut samanlaisessa tilanteessa. Uhkailusta älä välitä,löhde ja tarpeen tullen ota lähestymiskielto. Olen 32v.nainen ja sanon että se tapa ei muutu paremmaksi,päin vastoin,väkivalta raaistuu aina.

Vierailija
74/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset yksipuoliset tarinankerronnat harvoin on täysin totta, veikkaisinpa että tyttökaverilta löytyy hiukan eri versio.

Vierailija
75/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin väkivaltaisen muijan, kun ei loppunut tavaroiden heittely ja nyrkkien.

Aina sai pitää toista hallintaotteissa, kun ei nyrkkien heiluttelu loppunut ja huutaa, että rauhoitu.

Kauhea akka, joka vaan ulisi ja uhosi.

Jätin hänet, enkä katsonut taakse!

Ihailen sinua. Kunpa isänikin olisi osannut toimia noin jo kauan ennen lasten syntymää.

Sama tai edes jossakin vaiheessä syntymän jälkeen ja ottanut lapset mukaan. Olisi saanut elää edes muutaman vuoden onnellista tai edes normaalia lapsuutta. Ei olisi tarvinnut koko muun perheen kävellä koko ajan munankuorilla peläten seuraavaa kohtausta.

Vierailija
76/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät sen heti. Voin kertoa kokemuksesta että asiat menee vaan pahempaan suuntaan. Olin parikymppisenä suhteessa miehen kanssa jota kohtelin todella huonosti ja olin myös väkivaltainen välillä. Mies kesti mua jostain syystä 3 vuotta kunnes jätti. Hain sen jälkeen ongelmiini apua. 

Ero on ainoa oikea ratkaisu. Saat parempaa.

Vierailija
77/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet kotoa ilmoittamatta, vaihdat puhelinnumeron, teet turvakiellon ja haet lähestymiskieltoa.

Auttavatko nuo todella? Suomessa on paljon tapauksia, joissa puolisonsa jättänyt kuolee väkivaltaisesti :(

Todennäkösemmin jotain tapahtuu jos jää... Useammin kai ne uhkaukset on vain uhkauksia. Ikävää kuitenkin että joillakin käy huonompi säkä. Pitäisi pistää tuollaset saman tien linnaan vaikka pelkästä uhkailustakin.

Vierailija
78/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ainoa oikea ratkaisu tuossa tilanteessa.

Voit hakea naiselle lähestymiskieltoa.

Muutenkin kannattaa tehdä rikosilmoitus pahoinpitelystä eikä antaa tuommoisen rellestää miten sattuu.

Vierailija
79/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

76/78

klo 14:16 | 28.7.2018

Tälläiset yksipuoliset tarinankerronnat harvoin on täysin totta, veikkaisinpa että tyttökaverilta löytyy hiukan eri versio.

Mietin samoin. Usein nämä traagiset tarinat on juuri toisinpäin..ap on käyttänyt henkistä tai fyysistä valtaa naiseen. Tästäkin tarinasta puuttuu koko toinen puoli.

Saattaapi olla ap joka on tässä pahis. Lähde turvakotiin ja tee kaikki ilmoitukset. Tulee sitten kunnolla tutkittua kumpi teistä on tehny ja mitä!

Vierailija
80/99 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitää lähteä jälkiä jättämättä.

Turvakiellot ym. estävät pääsemästä jäljille ainakaan heti (kaverit esim. voi kavaltaa, töistä lähtijää saatetaan seurata jne. voivat olla niitä riskejä, että turvapaikka paljastuu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi