Kivenlahden rannassa havaittavissa sinilevähippuja, uskaltaako mennä uimaan?
Hirveä hinku uimaan mutta sinilevä on kansoittanut rannat. Uskaltaako uimaan mennä? Jos ei, niin onko tietoa hyljelahden levätilanteesta?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Www.Ulkoliikunta.fi
Siellä juuri kerrottiin että hippuja havaittu.
Ap
Riippuu minkä verran niitä hippuja siellä on. Jos on ihan sameana, en menisi.
Jos niitä on vähemmän, niin itse ainakin menisin. Ja olen mennytkin. Kunhan et suuhun sitä vettä ota ja muistat pestä itsesi uinnin jälkeen.
Mitenkäs hyljelahti? Onko levää sielläkin? En löydä tietoa kun ei taida olla kaupungin ylläpitämä uimaranta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Www.Ulkoliikunta.fi
Siellä juuri kerrottiin että hippuja havaittu.
Ap
Ei pelkästään ne hiput vaan se silmin näkymätön kasvusto. En suosittele menoa.
Ei sellainen hituisuus mitään haittaa, aina sitä sen verran levää vedessä on. Jos pinnalla on yhtenäisiä lauttoja tai juovia niin jätä väliin.
Veneillessä huomasin, että koko Suomenlahden rannikko on sellaista hernerokkaa, että en ui yhtään missään. Siinä Espoon saaristossa ja Porkkalanniemellä semmoinen 15 senttinen kerros sakeaa vihreää kasvustoa, näkyy pyörteenä satelliittikuvissakin.
Kerran Kivenlahteen, meren rantaan uimaan sukelsin,
veden sameus yllätti ja pohjaan vajosin,
ei toivoakaan et joku auttais rantaan takaisin,
suuntavaisto alkoi olla jo aika sekaisin,
Silloin suuren sinilevälautan näin yli lipuvan,
kuoleman pelko iski sen nyt jo tunnustan,
Levää meni silmiin, se hautasi ihmisen kituvan. Voit uskoa mun erehdystäni syvästi katuvan, vaikka netissä sanottiin: Älä mene uimaan!
Luotin AV-palstaan ja kohtasin kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Kerran Kivenlahteen, meren rantaan uimaan sukelsin,
veden sameus yllätti ja pohjaan vajosin,
ei toivoakaan et joku auttais rantaan takaisin,
suuntavaisto alkoi olla jo aika sekaisin,Silloin suuren sinilevälautan näin yli lipuvan,
kuoleman pelko iski sen nyt jo tunnustan,
Levää meni silmiin, se hautasi ihmisen kituvan. Voit uskoa mun erehdystäni syvästi katuvan, vaikka netissä sanottiin: Älä mene uimaan!
Luotin AV-palstaan ja kohtasin kuoleman.
Tää teksti pitäis laittaa jokaiselle uimarannalle näkyville.
Www.Ulkoliikunta.fi