Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

itkuherkkyys nolottaa

Vierailija
27.07.2018 |

Hävettää tää mun liiallinen itkuherkkyyteni. Jos joudun ikäänkuin umpikujaan, niin ahdistus ja jännitys purkautuvat itkuna. Tämä on ihan helvetin lapsellista, sillä ristiriitatilanteissa aikuiset tietenkin selvittävät esimerkiksi sen, että miten kyseiseen tilanteeseen on päädytty ja ottaa opikseen virheistään siltä osin kuin se on kohtuullista.

Esimerkiksi, jos työpaikalla läksytetään vihaiseen sävyyn siitä, että olen liian hidas ja kyselen välillä tyhmiä (uusi työpaikka, paikat ja käytännöt erit)(et osaa mitään tyyliin, vaikka osaan), voisin asiallisesti pahoitella, mutta toisaalta pyytää tarkennusta. Ehkä tilanteen kohtuuttomuus ja se etten osaa puolustautua purkautuu itkuna.

Myös silloin, jos miesystäväni on jostain syystä vihainen minulle (esim. jos unohdin maksaa jonkun laskun yms.) ja sanoo jotenkin pahasti, purskahdan itkuun. En haluaisi tuottaa pettymystä.

Olenko jotenkin taantunut vai muuten yliherkkä? Nolottaa. Olen siis nuori nainen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, taustalla vain herkkä luonne ja koulukiusaaminen. Lapsuudessa mun pohjalaisille juroille vanhemmille oli vaikeaa, että heidän tyttärensä on niin herkkä ja taiteellinen. 

Viime vuonna olin työharjoittelussa yhdessä muka-kansainvälisessä startupissa. Tein sen etänä koska asun 500 km päässä Helsingistä, ja kävin vain pari kertaa paikan päällä toimistolla. No sillä toisella kerralla kaikki meni päin v*ttua. Tapasin koko firman henkilöstön tuolloin ekaa kertaa. Olin porukan ainoa suomalainen työntekijä/harjoittelija (toinen pomoista oli suomalainen joka ei suostunut kanssani puhumaan suomea, huoh) ja mua alettiin kiusata sen takia. Olin kuulemma automaattisesti känniääliö ja vitsailtiin että "Do you take vodka instead of coffee?" Eräs vitsi loukkasi mua niin pahasti että pillahdin kamalaan itkuun, juoksin paikalta ja jätin harjoittelun kesken. 

Toihan on ihan klassinen vitsi suomalaisille. Olisit vaan nauraa höröttänyt vitsille. Take it easy! 😆

DingDong. Ehkä tyhmä juntti sille nauraa, niinkun on tarkoituskin suu vaahdossa ja kuola valuen, "yes we finnish people we are very big drinkers, yes in finland WE are very alchoholic, he eh he" ja muuta huonoa enkkua, eiks je?  ja ulkkikset sitten naureskelevat seläntakana, että jätkä ei edes tajunnut kun on niin DingDong.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla