Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko kirkosta 210e vuosisäästön takia?

Vierailija
27.07.2018 |

eli säästäisit sillä 17,5e/kk?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan,rukoilen,käyn kirkossa,-----jos siltä tuntuu.No,ainakin ne kauneimmat joululaulut laulamassa ja lapselapsen rippijuhlassa kävin ,sekä lapseni häissä.

Kyllä minut haudataan ,vaikken kuulukkaan kirkoon.

Maailma on täynnä erilisia yhdistyksiä ,enkä kuulu niihinkään ,johonkin vain valikoiden.

Se kestää minuutin,kun eroaa kirkosta netissä ja saman verran ,jos tuntee tarvetta liittyä takaisin.

Minä koen olotilani näin hyväksi.

Maailmassa on valtavasti eri uskontoja ,kuka maksaa mitäkin ja mihin.

Vierailija
42/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli säästäisit sillä 17,5e/kk?

Useimmat eroavat kirkosta luottamuspulan takia.

Rahan säästö on sivuasia.

Miksi kuulua kerhoon, jossa ei käy ja jonka toiminta joko ei kiinnosta tai on vastoin omia arvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin myös puolisosta uskonnon vuoksi. Siinä sivussa en noin pieniä summia ajatellut. Kristitty lahkolainen, siis hän.

Ofjanne nro3.

Vierailija
44/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

freedomisntfree kirjoitti:

Pitääkö kuulua kirkkoon jotta pääsee taivaaseen? :D

Tuota minäkin hihhuleilta aina kysyn. Eikä sellaista sääntöä bibliasta löydy, vaikka nuppi punaisena selaavat.

Vammaisetkin joutuvat helvettiin kun eivät välttämättä "ymmärrä" uskoa :(

Vierailija
45/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ei noudata enää sen ylintä auktoriteettiä - Raamattua, vaan toimii Raamatun sanaa vastaan.

Erosin kirkosta, koska minulla ei ollut enää minkäänlaista mahdollisuutta kuulua tuohon laitokseen vakumukseni tähden.

Vierailija
46/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos tarkoitat 'kirkolla' uskonnollisen yhteisön jäsenyyttä.

Sen sijaan pitää tuntea elävä Jumala ja rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään.

"Eivät kaikki jotka sanovat 'Herra, herra!" pääse taivaan valtakuntaan, vaan ne, jotka tekevät/elävät Isän/Jumalan tahdon mukaan." -Jees us Krist us

Vierailija
47/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ilomielin hyvistä tuloistani. Mummot saakoon kahvinsa, rahattomat ruokakassinsa ja kodittomat miehet katon pään päälle yöksi.

Vierailija
48/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin noin 30 vuotta sitten, en rahan takia, tuli erimielisyyttä lapseni kerhoon liittyen. En tykännyt seurakunnan tavasta hoitaa asiaa joten vaihdoin maalliseen "hiippakuntaan".

Kirkkoherran kanssa asiasta juttelin, mutta erosin sitten kuitenkin, sieppasi niin kovasti.

Vierailija
49/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eronnut rahan takia mutta ei harmita yhtään, että olen reilussa kymmenessä vuodessa säästänyt nelisen tonnia.

Vierailija
50/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut jo aikoja sitten ja säästän yli 400 e kirkollisverossa vuodessa ja minulla on todellakin sille rahalle käyttöä.

Vierailija
51/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan ilomielin hyvistä tuloistani. Mummot saakoon kahvinsa, rahattomat ruokakassinsa ja kodittomat miehet katon pään päälle yöksi.

Kirkon tulot on vuositasolla noin 1.2 mrd euroa, diakoniatyöhön laittavat siitä huikeat 8 milj. euroa (luvut evlut-kirkon omilta sivuilta). Kodittomien auttamiseen yms. lienee tehokkaampiakin tapoja.

Vierailija
52/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun kirkkoon ja maksan täten kirkollisveroa. En käy kirkossa enkä ole uskovainen, mutta tällä hetkellä monella menee todella huonosti ja kirkko tuo joillekin lohtua ja diakonit tekevät tärkeää työtä. Haluan tukea tätä toimintaa. Mistä sitä tietää milloin itse sattuisin tarvitsemaan heidän apuaan.

Juuti tästä syystä minäkään en ikinä eroa kirkosta, vaikka loputkin uskonrippeet karisisivat. Kirkolla on paljon sellaista hyväntekeväisyydeksi laskettavaa toimintaa, joka ei mediassa juuri näy. Ilmasta mielekästä harrastustoimintaa lapsiperheille ja muille viiteryhmille, avustetaan niitä, jotka putoavat yhteiskunnan turvaverkkojen läpi. Monenlaista työntekijää mahtuu seurakuntienkin palkkalistoille, mutta kyllähän jokaisessa isommassa organisaatiossa on aina ”mätiä omenoita” joukossa. Summa summarum: maksan kirkollisveroa koska kirkko tekee pyyteetöntä avustustyötä heikompien ihmisten parissa, mikä on arvojeni mukaista.

Surullista, miten kaikki tuntuvat laskelmoivan että mitä itse saa veron vastineeksi. Hyvinvoiva yhteiskunta on turvallinen yhteiskunta, mikä on kaikkien etu.

Vierailija
53/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä uskoa jumalaan, lukea raamattua ja rukoilla ihan ilman tuollaista pöhöttynyttä organisaatiota.

Ei kai Jumala mistään kirkkojen seinistä ja kallista taide-esineista sun muista krumeluureista piittaa. Kyllä noi kaikki monumentit on ihmisten iloksi ja kirkon herrojen mieliksi rakennettu.

Vierailija
54/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos tarkoitat 'kirkolla' uskonnollisen yhteisön jäsenyyttä.

Sen sijaan pitää tuntea elävä Jumala ja rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään.

"Eivät kaikki jotka sanovat 'Herra, herra!" pääse taivaan valtakuntaan, vaan ne, jotka tekevät/elävät Isän/Jumalan tahdon mukaan." -Jees us Krist us

Ei taida olla taivaassa ihan hirveästi ruuhkaa.

Vierailija
55/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun kirkkoon ja maksan täten kirkollisveroa. En käy kirkossa enkä ole uskovainen, mutta tällä hetkellä monella menee todella huonosti ja kirkko tuo joillekin lohtua ja diakonit tekevät tärkeää työtä. Haluan tukea tätä toimintaa. Mistä sitä tietää milloin itse sattuisin tarvitsemaan heidän apuaan.

Juuti tästä syystä minäkään en ikinä eroa kirkosta, vaikka loputkin uskonrippeet karisisivat. Kirkolla on paljon sellaista hyväntekeväisyydeksi laskettavaa toimintaa, joka ei mediassa juuri näy. Ilmasta mielekästä harrastustoimintaa lapsiperheille ja muille viiteryhmille, avustetaan niitä, jotka putoavat yhteiskunnan turvaverkkojen läpi. Monenlaista työntekijää mahtuu seurakuntienkin palkkalistoille, mutta kyllähän jokaisessa isommassa organisaatiossa on aina ”mätiä omenoita” joukossa. Summa summarum: maksan kirkollisveroa koska kirkko tekee pyyteetöntä avustustyötä heikompien ihmisten parissa, mikä on arvojeni mukaista.

Surullista, miten kaikki tuntuvat laskelmoivan että mitä itse saa veron vastineeksi. Hyvinvoiva yhteiskunta on turvallinen yhteiskunta, mikä on kaikkien etu.

Kirkko ei tee mitään pyyteettömästi, vaan erittäin laskelmoiden. Tottahan sen pitää edes hiukan diakoniaa harrastaa, että se pystyy edes jotenkin perustelemaan verotusoikeutensa. Siltikin heidän tekemänsä avustustyö on erittäin tehotonta siihen nähden, kuinka paljon he rahaa keräävät. Vain pienenpieni osa maksamastasi kirkollisverosta menee mainitsemiisi asioihin ja suurin osa kaikkeen muuhun, mm sijoitustoimintaan.

Sitäpaitsi ei kirkko läheskään kaikkea avustustoimintaansa itse maksa, vaan esim kerhot ovat ainakin osittain kuntien ostopalveluja. Lisäksi ruoka-avustukset mm EU:n kustantamia.

Summasummarum, jos avustaa haluat ja tehdä hyvää, niin kirkollisveron maksaminen on siihen erittäin tehoton tapa. Lähes mikä tahansa järjestö on tehokkaampi. Kaikkein tehokkainta olisi tietysti avustaa suoraan avuntarvitsijoita.

Vierailija
56/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin ajat sitten koska olen tajunnut että mitään jumalaa ei ole olemassa ja että koko uskontopaska on mitä suurinta huijausta ihmiskunnan historiassa.

Vierailija
57/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon tulot on vuositasolla noin 1.2 mrd euroa, diakoniatyöhön laittavat siitä huikeat 8 milj. euroa (luvut evlut-kirkon omilta sivuilta). Kodittomien auttamiseen yms. lienee tehokkaampiakin tapoja.

Juu, diakoniaan. Diakoniaan ei kuulu mummojen rukouspiirit, äitiys- ja isyyskerhot, yh-kerhot, lasten ip-hoito.

Vierailija
58/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin ajat sitten koska olen tajunnut että mitään jumalaa ei ole olemassa ja että koko uskontopaska on mitä suurinta huijausta ihmiskunnan historiassa.

Aamen.

Vierailija
59/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei merkitystä. Mielelläni olisin kirkon jäsen, mutta kirkko toimii enemmistökannattajiaan vastaan. Se rikkoo lakia hyysäämällä elitasopakolaisia. Suomalaisilta vaaditaan työpaikkoihin, jopa kesätöihin kirkon jäsenyys. Nyt on kirkko alkanut palkata islamilaisia, jotka halveksivat kristittyjä. Lisäksi meillä päin seurakunta suosii esim. kesätyöpaikoissa erään l:llä alkavan herätysliikkeen kannattajia. Muilta kelpaavat vain verorahat. Itse ilmoitan olevani sitoutumaton kristitty.

Vierailija
60/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi