Eroaisitko kirkosta 210e vuosisäästön takia?
Kommentit (79)
Erosin jo 20 vuotta sitten koska en maksa palveluista joita en tarvitse.
Miksi mietit tuollaista? Akuutti rahapula, kirkko ei ole sun juttus vai mikä on syy?
Mitäs sillä 200 egellä sitten saa? Varsinkin jos ei edes usko mihinkään. Taivaspaikan?
Juu erosin.
Tosin oli isompi summa.
Mieti kumpi mielummin, joulukirkkoon kerran vai viikoksi etelään?
Heitän säännöllisesti rahaa kohti taivasta, otan takaisin vain sen mitä Jumala ei pidä.
Ei ole rahapula.Mietin vain mistä kaikesta voisin säästää, mitä kilpailuttaa ym.
Mihin tarvitsen kirkkoa? En käy siellä ikinä. Ja ihan sama mihin minut heivataan kun olen kuollut:) eli mihin sitä esim. minun tapauksessa tarvitaan?
ap
Onko sulla ap tarve kuulua kirkkoon vai oletko muutenkin eroamassa?
Ihan taloudellisista syistä erosin kirkosta.
eroaisin, valitettavasti en enää pysty. Säästöni on yli 700 euroa. en näe mitään syytä kuulua kirkkoon.
Miksi maksaisin turhasta mitään oli kyseessä sitten 100e tai 10snt?
Eroaisin. Toki eroaisin ilman säästöäkin.
Et kuulosta kovin uskovaiselta, koska mietit tuollaista. Jos kirkko ei ole sun juttusi, niin senkun eroat.
Jos ei usko Jumalaan, eikä käytä kirkon palveluita, niin miksi siitä pitäisi maksaa senttiäkään? Varsinkin kun eroaminen vie noin minuutin.
En. Käymme paljon seurakunnan ilmaisissa tapahtumissa ja leireillä ja se on helposti tuon arvoista.
En eronnut taloudellisista syistä vaan muista syistä jota vanhoillinen kirkko edustaa.
Heti. Jos vero on noin pieni, on todella pienituloinen ja eroaisin kaikista kerhoista joiden jäsenmaksu on 200 vuodessa! Minulla vero olisi nelinumeroinen, en ole maksanut ikinä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahapula.Mietin vain mistä kaikesta voisin säästää, mitä kilpailuttaa ym.
Mihin tarvitsen kirkkoa? En käy siellä ikinä. Ja ihan sama mihin minut heivataan kun olen kuollut:) eli mihin sitä esim. minun tapauksessa tarvitaan?
ap
No jos et tarvitse kirkkoa mihinkään niin miksi kuuluisit siihen? Varsinkin jos et edes usko. Kirkkoon kuulumattomatkin saa kyllä ihan samalla lailla hautauksen tai tuhkauksen kuin kirkkoon kuuluvatkin.
Joo ja erosinkin.