Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko kirkosta 210e vuosisäästön takia?

Vierailija
27.07.2018 |

eli säästäisit sillä 17,5e/kk?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan maksaisi jos vuosittain tulisi huuhaakerhon jäsenmaksu 1000 eur ;-)

Vierailija
22/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahapula.Mietin vain mistä kaikesta voisin säästää, mitä kilpailuttaa ym.

Mihin tarvitsen kirkkoa? En käy siellä ikinä. Ja ihan sama mihin minut heivataan kun olen kuollut:) eli  mihin sitä esim. minun tapauksessa tarvitaan?

ap

En ymmärrä, miksi kuulut kirkkoon, jos ajatusmaailmasi on tuollainen. Säästät siinä samalla rahaa, kun eroat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin heti kun se oli mahdollista ja olisin viimeistään eronnut kun alkoivat homottaa ja rikolliseen matutukseen.

Vierailija
24/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloittajaa. Hän ei selvästi usko, eikä tarvitse kirkon palveluja, joten miksi kuulua kyseiseen laitokseen. Minä olisin eronnut jo aikapäiviä sitten.

Vierailija
25/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anekauppaa moiset....

Vierailija
26/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroain, kun tajusin sen maksavan yli 400e vuodessa. Ja mitään palveluja en ole omien ristiäisteni lisäksi käyttänyt- siihen kun ei valitettavasti pystynyt itse vaikuttamaan.

Vierailija
27/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli säästäisit sillä 17,5e/kk?

Mihin kaikkiin yhteisöihin ja puulaakeihin sinä haluaisit maksaa liki  parikymppiä kuussa, vaikka et ole siihen itse koskaan liittynyt, etkä sen toiminnassa mitenkään mukana? 

Maksaisitko vaikka paikalliselle uppopallojoukkueelle jäsenmaksua 210 euroa vuodessa, vaikka et olisi yhtään uppopallosta kiinnostunut?

Entä maksaisitko äärivasemmistolaisen/äärioikeistolaisen/äärikeskustalaisen puolueen jäsenmaksua 210 euroa vuodessa, koska vanhempasi olisi sinut aoikoinaan kyseiseen puolueeseen sinulta kysymättä liittänyt, vaikka et jakaisi lainkaan puolueen arvomaailmaa?

Vierailija
28/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon.

Vierailija
29/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin kirkosta jos olisin kirkossa, koska oikeasti kirkon ja valtion pitää erota. Hyvä luterilaisille, hyvä valtiolle.

Vierailija
30/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikohan maksaisi jos vuosittain tulisi huuhaakerhon jäsenmaksu 1000 eur ;-)

Monikohan maksaisi jos tulisi edes se mitä nykyään maksaa laskuna kotia, kuten muidenkin yhdistysten jäsenmaksut?

Vierailija
31/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep. hyvä kun tuli puheeksi, eroan, en halua kirkkoveroillani tukea sitä, että pimeitä paperittomia mammuleita majoitetaan kirkon tiloissa ilmaiseksi.

ap

Vierailija
32/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 20 vuotta sitten. En tiedä paljonko säästö on mutta joka penni on kotiin päin. Miksi maksaa turhasta?

Vierailija
33/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Käymme paljon seurakunnan ilmaisissa tapahtumissa ja leireillä ja se on helposti tuon arvoista.

Onko muka seurakuntaleirit nykyään ilmaisia? Rohkenen epäillä. Ei ainakaan minun lapsuudessa olleet.

Vierailija
34/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kuulua kirkkoon jotta pääsee taivaaseen? :D

Vierailija
35/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin vaikka joutuisin maksamaan. Minut on väkisin liitetty seurakuntaan vauvana, hakattu Raamatulla ja synnillä päähän 30 vuotta. Olen nähnyt mätäpaiseen nimeltä uskovaisuus erittäin läheltä ja se oksettaa.

Kari Mäkinen ja Irja Askola olivat uudistajia ja tuulettajia, mutta nyt heidän tilallaan ovat vanhoilliset lahkolaisäijät.

Vierailija
36/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järkevä eroaa laitoksesta tai seurasta, joka ei anna yhtään mitään ja joka vie 210 e vuodessa PAKOLLA sun rahojasi. Miten paljon se tekee säästöjä 10 tai 40 vuodessa tai koko elämän aikana. Ev.lut. kirkko on kauttaaltaan mätälaitos. Erosin siitä 2003, marssin vain maistraattiin ja nimeni kirjoitin paperiin. Ystävällinen virkailija sanoi, että totta kai saat erota, kun olet 18 täyttänyt. Suomessa on täysi uskonnonvapaus. MINUA OLI NIIN PALJON KIUSATTU EV. LUT. KIRKON TOIMIHENKILÖ, että vieläkin voin pahoin. Olen vapaa, voin rukoilla JUMALAA niityllä ja metsässä, itse asiassa olen nyt paljon lähempänä taivasta kuin ennen. .....OTTAKAA IHMISET JÄRKI KÄTEEN. JA VATIO JA KIRKKO PITÄÄ EROTTAA TOISISTAAN!

Vierailija
37/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

freedomisntfree kirjoitti:

Pitääkö kuulua kirkkoon jotta pääsee taivaaseen? :D

Tuota minäkin hihhuleilta aina kysyn. Eikä sellaista sääntöä bibliasta löydy, vaikka nuppi punaisena selaavat.

Vierailija
38/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon ja maksan täten kirkollisveroa. En käy kirkossa enkä ole uskovainen, mutta tällä hetkellä monella menee todella huonosti ja kirkko tuo joillekin lohtua ja diakonit tekevät tärkeää työtä. Haluan tukea tätä toimintaa. Mistä sitä tietää milloin itse sattuisin tarvitsemaan heidän apuaan.

Vierailija
39/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota. Tuonkin rahan voi käyttää taikauskon tukemisen sijaan vaikka uusiin energiatehokkaisiin kodinkoneisiin tai johonkin muuhun oikeasti merkitykselliseen asiaan.

Vierailija
40/79 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin eronnut, vaikka se olisi maksanut minulle. En tahdo kuulua järjestöön jonka arvoihin en usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme