Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kuukautisvuotoni" on nyt kestänyt yli 7 vkoa, julkinen terveydenhuolto ei näe minua kiireellisenä tapauksena

Leppis123
27.07.2018 |

On tää nyt aika pers...stä, tai ennemminkin pil...sta. Jos ihminen vuotaisi ulkoisesti verta runsaasti niin olisi ensiapupotilas, mutta kun vuodat verta alapäästä 7 vkoa putkeen niin et ole kiireellinen tapaus ja joudut mahdollisesti odottamaan hoitoa vielä 3 kuukautta.

Maailman paras terveydenhuolto....ehkä joo mutta miten sinne pääsee...
Ikää 48 vuotta ja tosiaan varmaan esivaihdevuosioireita. Vuoto alkoi 8.6. ja melkein koko ajan sitä on ollut todella runsaasti. Kun vuotoa oli kestänyt kolmisen viikkoa niin soitin terveyskeskukseen lääkärille aikaa jonka sain kolmen viikon päähän. Lääkäri sitten laittoi lähetteen naistenklinikalle puolikiireellisenä. Tänään sain kuitenkin tiedon että Naistenklinikalla on vaihdettu kiireettömäksi eli hoitoon pääsen ehkä vasta kolmen kuukauden päästä. Eli pitäisi tässä pahimmillaan vuotaa verta putkeen vielä kolme kuukautta...

Niin joo että mene sitten yksityiselle...taloudellinen tilanne ei sitä mahdollista mitenkään, ja kun meillä on se maailman paras julkinen terveydenhuolto niin minun ei missään tapauksessa tarvitsisi näin toimia.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan vaan ensiapuun, etkä soittele minnekkään hoitajille enää. Menet uudestaan ja uudestaan, liioittelet vointiasi, sano ettet kestä tolplillasi ja tarvitset sairasloman heti, ja että hemoglobiini on otettava heti ja pulssi,ja sydänfilmi,ja sano on huono heikko vointi ,epäilet hb romahtanut.

Vierailija
42/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap,sinun ikäisenä minulla tuli paljon normaalia runsaanpaa vuotoa viikon verran.Het menin yksityiselle gynekologille,sain hormoonikuurin ja siihen loppui vuodot ja piste.

Sen jälkeen menkat loppui ja siit on aikaa parkymmentä vuotta.

Luulis ,että olisit jo seitsemässä viikossa saanut säästettyä sen runsaan sata-parisataa euroa

Jokunen drinksu ja vinkkupullo ostamatta ja loput säästöt halvemmalla safkalla.

Se on kuule järjestely ja tahtokysymys.Mutta ,jos änkyröi, että pakko saada "julkista terveydenhuoltoa".Jatka samaan malliin .Itseäsi kuisaat.

Ap

Itse asiassa olen himourheilija, en polta tupakkaa ja alkoholia käytän todella harvoin.

Luottotiedot on kunnossa mutta tämän hetkinen taloudellinen tilanteeni on historiallisen tiukka eikä säästöön saa nyt YHTÄÄN eikä pikavipit eikä muutkaan lainat tule kysymykseen, tämän enempää taloudellista tilannettani en näe tarpeelliseksi avata.

Aina kun mahdollista niin ostan ruokaa punalaputettuna, tarjoukset kaikki hyödynnetään viittä eri kauppaketjua käyttäen joihin matkaan jopa neljän kilsan päähän kävellen tai pyörällä, syöty vain 1-2€ kg vihanneksia ja hedelmiä, metsästä kerätään sienet ja marjat, parvekkeella kasvatan salaattia ja kaiken ruoan teen itse. Jos vaatetta tarvitsen niin ostan kirppikseltä 1-2 eurolla. Summasummarum... voitaisiinko jo siirtyä pois näistä rahansäästämis- ja pikavippivaihtoehdoista.

No jos et voi 200e lainaa mistään ottaa etkä apua ystäviltä/suvulta pyytää apua niin vuoda sitten kuiviin. Oma on valintasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ta liika.

Vierailija
44/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap,sinun ikäisenä minulla tuli paljon normaalia runsaanpaa vuotoa viikon verran.Het menin yksityiselle gynekologille,sain hormoonikuurin ja siihen loppui vuodot ja piste.

Luulis ,että olisit jo seitsemässä viikossa saanut säästettyä sen runsaan sata-parisataa euroa

Se on kuule järjestely ja tahtokysymys.Mutta ,jos änkyröi, että pakko saada "julkista terveydenhuoltoa".Jatka samaan malliin .Itseäsi kuisaat.

Ap

Itse asiassa olen himourheilija, en polta tupakkaa ja alkoholia käytän todella harvoin.

Luottotiedot on kunnossa mutta tämän hetkinen taloudellinen tilanteeni on historiallisen tiukka eikä säästöön saa nyt YHTÄÄN eikä pikavipit eikä muutkaan lainat tule kysymykseen, tämän enempää taloudellista tilannettani en näe tarpeelliseksi avata.

Aina kun mahdollista niin ostan ruokaa punalaputettuna, tarjoukset kaikki hyödynnetään viittä eri kauppaketjua käyttäen joihin matkaan jopa neljän kilsan päähän kävellen tai pyörällä, syöty vain 1-2€ kg vihanneksia ja hedelmiä, metsästä kerätään sienet ja marjat, parvekkeella kasvatan salaattia ja kaiken ruoan teen itse. Jos vaatetta tarvitsen niin ostan kirppikseltä 1-2 eurolla. Summasummarum... voitaisiinko jo siirtyä pois näistä rahansäästämis- ja pikavippivaihtoehdoista.

No jos et voi 200e lainaa mistään ottaa etkä apua ystäviltä/suvulta pyytää apua niin vuoda sitten kuiviin. Oma on valintasi.

Kuvittelet siis että jokaisella on läheisiä, jotka voivat antaa rahaa 200+ ja että lainaaja kykenee maksamaan takaisin. 

Vierailija
45/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene päivystykseen, esitä pyötyvää, ota joku tuttu mukaan joks valehtelee ummet ja lammet että löysi sutt maahan kaatuneena, kivuissasi, tajuttomana, hourit että taju lähtee, huimaa, et voi seisoa pystyssä. Liioittelet veren tuloa, ja ettet voi elää, sano näkö hämärtyy kun verenpaine on matalkalla, jne sydämestä ottaa......jos ei vieläkään tehoa, romahat maahan esität tajutonta. jos huomaavat niin kaadut taas maaha huutaen niin maan ......

😁

Vierailija
46/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppis123 kirjoitti:

On tää nyt aika pers...stä, tai ennemminkin pil...sta. Jos ihminen vuotaisi ulkoisesti verta runsaasti niin olisi ensiapupotilas, mutta kun vuodat verta alapäästä 7 vkoa putkeen niin et ole kiireellinen tapaus ja joudut mahdollisesti odottamaan hoitoa vielä 3 kuukautta.

Ikää 48 vuotta ja tosiaan varmaan esivaihdevuosioireita. Vuoto alkoi 8.6. ja melkein koko ajan sitä on ollut todella runsaasti. Kun vuotoa oli kestänyt kolmisen viikkoa niin soitin terveyskeskukseen lääkärille aikaa jonka sain kolmen viikon päähän. Lääkäri sitten laittoi lähetteen naistenklinikalle puolikiireellisenä. Tänään sain kuitenkin tiedon että Naistenklinikalla on vaihdettu kiireettömäksi eli hoitoon pääsen ehkä vasta kolmen kuukauden päästä. Eli pitäisi tässä pahimmillaan vuotaa verta putkeen vielä kolme kuukautta...

Niin joo että mene sitten yksityiselle...taloudellinen tilanne ei sitä mahdollista mitenkään, ja kun meillä on se maailman paras julkinen terveydenhuolto niin minun ei missään tapauksessa tarvitsisi näin toimia.

Naisella pitää AINA olla säästössä sen verran rahaa tai edes luottokortissa käyttövaraa että pääsee yksityiselle gynelle heti kun tarve vaatii. Tarviit keltarauhakuurin niin heti.Onko niin ettei sulla ole sitä  200 euroa (Kela korvaa osan kuluista)? Sulla on mennyt se 200 euroa jo ruokaan ja siteisiin/tamponeihin tän 7 viikon aikana.

Vierailija
47/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletusarvoisesti nämä jutut kuuluu hoitaa yksityisellä  eikä kuormittaa julkista sektoria.

Vierailija
48/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä niin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuvittelet siis että jokaisella on läheisiä, jotka voivat antaa rahaa 200+ ja että lainaaja kykenee maksamaan takaisin. 

Ihmettelen todella suuresti, jos apllä ei ole ystäviä ja sukulaisia, jotka voisivat antaa hänelle 200 lainaksi. Vaikka 4 hlöä ×50 euroa. Takaisin voisi varmasti maksaa erissä. Jos kaikki ystävät/sukulaiset ovat niin persaukisia, ettei 50e löydy, niin oikeasti ihmettelen.

Vierailija
49/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppis123 kirjoitti:

Naisella pitää AINA olla säästössä sen verran rahaa tai edes luottokortissa käyttövaraa että pääsee yksityiselle gynelle heti kun tarve vaatii. Tarviit keltarauhakuurin niin heti.Onko niin ettei sulla ole sitä  200 euroa (Kela korvaa osan kuluista)? Sulla on mennyt se 200 euroa jo ruokaan ja siteisiin/tamponeihin tän 7 viikon aikana.

Tosi monella valittajalla menee viinaan ja tupakkaan tuo 200 kuussa ja sitten itketään, että mihinkään ei ole varaa. Myöskään sairausvakuutusta ei voida ottaa kun se maksaa. Sitten itetään ja ollaan pulassa.

Vierailija
50/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ap tarkistamaan myös hemoglobiini ja ferritiini arvot, helposti pukkaa anemiaa pitkillä vuodoilla.

Vierailija
51/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletusarvoisesti nämä jutut kuuluu hoitaa yksityisellä  eikä kuormittaa julkista sektoria.

Yksityisellekö menet vuodettuasi 7 vk verta?

Vierailija
52/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tämän jo toiseen ketjuun pari päivää sitten mutta: vinkki kaikille, jos vain mitenkään saatte niin ottakaa kattava vakuutus itsellenne mahdollisimman nuorina ja terveinä. Säästätte lopulta pitkän pennin ja pääsette hoitoon kun sitä tarvitsette. Tässä on ap:lläkin vasrana, että yleistila heikkenee ja hemoglobiini laskee vuodon vain jatkuessa.

Miksi alapeukut? Jokainen järkevä ottaa itselleen vakuutuksen, jolla pääsee yksityiselle heti kun tarvitsee. Vai laitatteko te alapeukuttajat vakuutukseen menevät rahat mieluummin tupakkaan ja siideriin?

Minkä verran maksat niitä vakuutusmaksuja? Mitkä kaikki jo sinulla esiintyneet sairaudet on poissuljettu korvauksen piiristä? Vakuutustoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä vaan selkeästi voitollista bisnestä.

Vierailija
53/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletusarvoisesti kaikki terveyteen liittyvä tulee pystyä hoitamaan julkisen terveydenhoidon puolella, siksi niitä veroja on maksettu ja maksetaan.

Vierailija
54/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei jatkuvaa vuotoa pidetä mitenkään kiireellisenä. Itselläni on ollut pientä vuotoa jo yli vuoden ja sen päälle joka kk kuukautiset. Ferritiini ja hemoglobiini matalahkot. Yksityisellä ja julkisella sama reaktio, hormoneita tuputtavat. No, on kokeiltu kierukka ja nyt on menossa kolmas e-pillerimerkki, vuoto sen kun jatkuu. Se ei kuitenkaan onneksi ole runsasta. Eikä puhettakaan että e-pillereillä voisi hypätä kuukautiset välistä. Tulevat joka tapauksessa. Olen vasta 30v. eli ei varmaan vielä ole vaihdevuodet. Jos nyt menisin valittamaan lääkärille niin varmaan löisi kouraan vaan uudenmerkkiset e-pillerit.

Vierailija
55/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
56/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen todella suuresti, jos apllä ei ole ystäviä ja sukulaisia, jotka voisivat antaa hänelle 200 lainaksi. Vaikka 4 hlöä ×50 euroa. Takaisin voisi varmasti maksaa erissä. Jos kaikki ystävät/sukulaiset ovat niin persaukisia, ettei 50e löydy, niin oikeasti ihmettelen.[/quote]

Itse asiassa olen ajoittain joutunutkin turvautumaan sukulaisten apuun tilanteissa joissa taloudellinen tilanteeni on sitä vaatinut ja näissä kohdissa on ollut kyseessä "hätätilanne" ja rahallista apua ei muualta olisi saanut. Aina silloin ollaan keskusteltu siitä että on ihmisiä joilla ei todellakaan ole ystäviä eikä perhettä joilta saisi apua, eikä tämä ole mitenkään ihme.

Tässä tilanteessa näen että minun tulee saada hoitoa julkisen terveydenhuollon puolelta, ei lainaamalla rahaa perheeltäni ja ystäviltäni jotta saisin ostettua hoitoa.

ap

Vierailija
57/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sama ikäinen kun taisin vuotaa kanssa paljon kauemmin, menin yksityiselle niin sanoi että esivaihdevuodet ja anto lääkityksen että normalisoituu, vähän niinkuin e-pillerit ja muutama myyoma oli jolle ei mitään tehty, aikaa meni niin alko järkyttävät vuodot silloin tällöin kunnes yhtenä yönä vuosin niin paljon että taju lähti soitin peijakseen että makaan vessan suihkuhuoneessa ja vuodan kun seula olin yksin silloin, niin akka vastasi päivystyksessä että voitko tulla taxi illa olin että mitä, en todellakaan kun makaan jalat ylhäällä ja en pysy pystyssä sen jälkeen kysy että vaippojako sulle pitäisi tuoda, olin ihan et ei voi olla totta, loppujen lopuksi nukahdin kesken puhelun ja heräsin niin vuoto loppu, menin terveysasemalle seuraavana arkiaamuna valitin kipua alavatsalla vuotoja, tutki mut ja sanoi että näyttää ok, vuotoa tuhras ja vatsaa sattui menin uudelleen samalle lääkärille tutki mut ja sanoi että oho onpas täällä jotain miten en huomannut aiemmin, oli todella iso myyoma sen poiston jälkeen vuoto loppui.

Vierailija
58/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ny ainakin rautatabletteja (imeytyy parhaiten c-vitamiinia kanssa) ettei tuu anemia.

Vierailija
59/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät sinne mesenaatti-sivustolle ilmoituksen, että kaipaat sponsorointia nainen 7vko menkkojen jälkeen lääkärissä taideproggikseen ja sponssia vastaan saa kuvan, jossa on lahjoittajan nimi a4:lla lääkärikeskuksen aulan lattialla tms. Me käydään kaikki lahjoittamassa 5 e, niin etköhän saa rahat äkkiä kokoon...

Vierailija
60/76 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin sama ikäinen kun taisin vuotaa kanssa paljon kauemmin, menin yksityiselle niin sanoi että esivaihdevuodet ja anto lääkityksen että normalisoituu, vähän niinkuin e-pillerit ja muutama myyoma oli jolle ei mitään tehty, aikaa meni niin alko järkyttävät vuodot silloin tällöin kunnes yhtenä yönä vuosin niin paljon että taju lähti soitin peijakseen että makaan vessan suihkuhuoneessa ja vuodan kun seula olin yksin silloin, niin akka vastasi päivystyksessä että voitko tulla taxi illa olin että mitä, en todellakaan kun makaan jalat ylhäällä ja en pysy pystyssä sen jälkeen kysy että vaippojako sulle pitäisi tuoda, olin ihan et ei voi olla totta, loppujen lopuksi nukahdin kesken puhelun ja heräsin niin vuoto loppu, menin terveysasemalle seuraavana arkiaamuna valitin kipua alavatsalla vuotoja, tutki mut ja sanoi että näyttää ok, vuotoa tuhras ja vatsaa sattui menin uudelleen samalle lääkärille tutki mut ja sanoi että oho onpas täällä jotain miten en huomannut aiemmin, oli todella iso myyoma sen poiston jälkeen vuoto loppui.

Ai kamala....:O

En tiedä kävikö mun tapauksessa ny semmoinen moka että tää "kesälääkäri" ajatteli että pääsen puolikiireellisenä naistenklinikalle ja sen takia ei määrännyt edes hemoglobiinin mittausta.