Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä mandaatilla poliisi katsoo läpi sormiensa moottoripyöräjenkien käyttäytymistä ja rikkomuksia liikenteessä?

Vierailija
27.07.2018 |

Olen pari kertaa osunut tilanteeseen, jossa moottoripyöräjengi on liikkeellä. Molemmmilla kerroilla pyöriä on ollut 6-8 ja (ainakin) toisella kertaa myös pari autoa samassa ”saattueessa”. Liikennesäännöistä ei välitetä. Ohituksia tehdään hyvin läheltä ja vaarallisissa paikoissa. Toisella kertaa jopa toinen näistä autoista (jossa ilmeisesti ”turvamiehet”) pysäytti toisesta suunnasta tulevan liikenteen hetkeksi ajamalla autonsa poikittain kaistalle jotta saattue pääsi keskeytyksettä ohittamaan! Poliisi aivan varmasti tietää näistä ajoista, kun aivan varmasti myös heitä tarkkailevat. Mutta kukaan ei puutu mihinkään! Miksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi ehdi kokoajan joka paikkaan. Niillä on ihan oikeitakin rikoksia selvitettävänään. Sitä paitsi, jos jokaisen wanna-be kotipoliisin kaikki liikenteessä (omasta mielestään) havaitsemat toisten tekemät virheet, joissa ei kuitenkaan syntynyt konkreettista vaaraa tai aineellista (tai fyysistä) vahinkoa, otettaisiin tutkintaan, ei kaikki maailman poliisitkaan riittäisi niitä setvimään.

Vierailija
2/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon, aloittaja, poliisi sinusta tekee nykyään liikenteenvalvontaa? Eipä kovin paljon. Minulle kävi pari viikkoa sitten niin, että joku urpo ohitti oikealta juuri, kun olin itse ohittamassa rekkaa ohituskaistalla. Luikahti niin pienestä välistä, että onnettomuus oli hyvin lähellä. Kenen mandaatilla poliisi ei puuttunut siihen? (Ei siinä mistään mandaatista ole kyse, vaan siitä, onko poliisi paikalla näkemässä tilannetta vai ei. Yleensä ei ole.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskapa moottoripyöräilijät noudattaisivat liikennesääntöjä.

Vierailija
4/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai koska autoilijat.

Vierailija
5/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon, aloittaja, poliisi sinusta tekee nykyään liikenteenvalvontaa? Eipä kovin paljon. Minulle kävi pari viikkoa sitten niin, että joku urpo ohitti oikealta juuri, kun olin itse ohittamassa rekkaa ohituskaistalla. Luikahti niin pienestä välistä, että onnettomuus oli hyvin lähellä. Kenen mandaatilla poliisi ei puuttunut siihen? (Ei siinä mistään mandaatista ole kyse, vaan siitä, onko poliisi paikalla näkemässä tilannetta vai ei. Yleensä ei ole.)

Tuo on todennäköisesti ollut vahinko. Kukaan täysjärkinen ei lähde ohittamaan, jos toinen on jo ohittamassa ja vasemmalla kaistalla. Olette luultavasti lähteneet yhtä aikaa ohittamaan ja toinen on huomannut sen liian myöhään ja valinnut onnettomuuden välttämiseksi ajaa hanat auki välistä(?) pois, sen sijaan, että lukkojarrutuksen seurauksena menettäisi ajoneuvon hallinnan ja ajautuisi joko kylkeesi tai päin mahdollista vastaantulijaa.

Vierailija
6/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan ajasta.

Vierailija
7/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien elämän helpottamiseksi. Letkan annettiin kulkea ja blokkari turvasi kulkuetta. On muuten huoltoauto.

Vierailija
8/8 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida liikennerikokset olla näiden rikollisjengien pahin ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme