Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa vastasyntyneelle hoitajan?

Vierailija
27.07.2018 |

Jos tulee tarve? Eikä ole ketään sukulaisia auttamassa? Maksua vastaan tietenkin. Osaako MLL:n hoitajat hoitaa vastasyntyneitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voi palkata yksityisen lastenhoitajan. On olemassa sellainen lastenhoitaja-tinderin tapainen palvelu, en muista nimeä mutta googlaamalla löytyy. Tai sitten kysy vaikka facebookissa (esim. alueryhmät) suosituksia.

Vierailija
22/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on myös matkailualalla ja tästä syystä emme tee lapsia. Molemmille tämä on tosi OK.

Ja aion itsekin vaihtaa matkailualalle. Ei se olisi mahdollista jos lapsia tekisimme. En aio luopua omista haaveistani. 😊

Matkatyö ja matkailuala on vähän eri asioita, noin ohiksena, mutta ap:n mies on matkatyössä, ei kai matkailualalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noin nuori vauva edes voi olla äidistään erossa? Otat mukaan mihin menetkin..... Pakko se on. Siksi esimerkiksi minä en tee lapsia. Kyllä se vauva on vastasyntyneenä kokoajan siellä missä äitikin.

Ai, eikö mun lapseni olekaan mun lapseni kun jouduin teholle lapsen ollessa pariviikkoinen?

Vierailija
24/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... lapsiperheessä (etenkin kun pienestä vauvasta kyse) kun sovitaan omia lääkäriaikoja yms. pakollisia menoja, otetaan molempien kalenterit esille ja selvitetään,  voiko isä olla lapsen kanssa. Jos ei, niin aika ei silloin ole sopiva ja sitä pitää muuttaa. Oletan, ettei tässä nyt ole mistään akuutista kyse kun aika on jo hyvissä ajoin varattu.

Vierailija
25/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat sen isälle.

Työmatkalla on isä Ap.

Kannattaa suunnitella ajoissa esim juuri ei-kiireelliset lääkärikäynnit siten, ettei mies ole reissussa ja voi hoitaa sen ajan kun siellä lääkärissä käyt.

Vierailija
26/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on myös matkailualalla ja tästä syystä emme tee lapsia. Molemmille tämä on tosi OK.

no tulihan se sieltä taas, pakollinen vela-kommentti, joka on pakko työntää joka ikiseen av-ketjuun joka käsittelee vauvoja, lapsia tai perhe-elämää.

Vierailija
27/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti nekin vauvat on hengissä pysyneet, joiden äidit on menehtyneet synnytyksessä, kuten ennen moni on tehnyt. Kyllä vauvakin voi olla pari tuntia erossa äidistä, kun on osaava vastuuntuntoinen hoitaja. Ei äidin tarvitse olla 24/7 ihokontaktissa lapsen kanssa.

Vierailija
28/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vauva mukaan ja sovit jonkun kaverin kanssa treffit lääkäriasemalle, sinä menet lekuriin ja kaveri vaunuttelee sen hetken (ilmeisesti menet röntgeniin tai vastaavaan, kun vauvaa ei voi ottaa mukaan, siinä ei kauaa kestä). Sen jälkeen tarjoat kaverille jääteen läheisessä kahvilassa.

Vierailija
29/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eli joko otat vauvan mukaan (harvemmin kieltävät ottamasta vastasyntynyttä, isompi on asia erikseen) tai kokeilet siirtää aikaa sellaiseen väliin, jolloin isäkin on kotona.

Noin pientä en jättäisi MLL:n hoitajalle, isommilla olen joskus käyttänyt tätä. Mukava opiskelijatyttö oli meillä, mutta ei todennäköisesti kokemusta noin pienten hoitamisesta. Yksi mahdollisuus olisi tosin palkata hoitaja mukaan käynnille, olisivat siis esim. odotustiloissa.

Jos sinulla ei ole tukiverkostoja, voisit koettaa myös saada tilapäistä kotiapua lapsiperheiden kotipalvelun kautta.

Vierailija
30/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lääkäriaika yli puolta tuntia kestä, miksi vauva ei voisi olla mukana? Pariviikkoinen luultavasti nukkuu koko ajan, varsinkin jos syötät ennen vastaanottoaikaa.

Vierailija
31/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun ehkä yksi kahden sivun vastaajista on antanut vastauksen alkuperäiseen kysymykseen, joka kiinnostaa itseänikin. 

Vierailija
32/32 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vauvan mukaan, en jättäisi noin pientä kenellekään hoitoon. Todnäk vauva nukkuu koko vastaanoton ajan, kun vähänkään valmistelee tilannetta niin. Ei kukaan voi kieltää ottamasta mukaan kun sanot vaan vaikka ettet saanut hoitajaa mistään. Joku hoitsu voinee sylitellä vauvaa hetken tarvittaessa. Ei ainakaan mun kohdalla ole koskaan tullut moista ongelmaa, vaikka kuusi lasta ja kaikki kulkeneet varsinkin vauvoina tiiviisti mukanani. Toinen vaihtoehto siirtää vastaanotto parempaan aikaan. Ellei nyt sitten joku kaveri suostuisi käymään vauvan kanssa vaikka vaunulenkillä sillä aikaa, kun käyt lääkärissä. Ja sen jälkeen käytte yhdessä kaffella parantamassa maailmaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän