Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin ahdistava käytös

Vierailija
27.07.2018 |

Asun mieheni kanssa kerrostalossa, ja ilmeisesti jonnekin yläkerran asuntoon on muuttanut vähintäänkin ahdistava n. 50-55-vuotias mieshenkilö. Nyt parin kuukauden ajan on käynyt niin, että aina kun mies on minua noin tuntia aiemmin lähtenyt töihin, kuuluu parinkymmenen minuutin jälkeen ovelta koputus. Pari ekaa kertaa avasin, ja oven takana oli tämä mies, joka alkoi suoraa huutoa karjua päin naamaa ihan päättömiä asioita, sarjasta "S*atanan jutkuh*uora, sun kaltaisilla ei ole mitään asiaa tänne!" (En muuten ole edes juutalainen! En tajua, mistä tämä idea on äijän päähän pälkähtänyt...) "Mä kuulen ja näen sut täällä, sun ei pitäisi olla tässä kaupungissa!" jne. Tulee ihan naamalle asti huutamaan, mutta käsiksi ei ole käynyt. Naapurin nuorella (ja aivan ihanalla!) amerikkalaistytöllä samat kokemukset, tosin häntä tämä tyyppi haukkuu lähinnä "n-sanalla", ja vastaavasti odottaa aina siihen asti, että poikaystävä on lähtenyt asunnosta.

En tiedä, mitä tehdä. Enää en avaa ovea, enkä tiedä, missä asunnossa tyyppi asuu. Tulee huutamaan myös jos portaissa törmätään. Poliisilta kyselin neuvoa, mutta koska tilanne on ns. "mun sana sun sanaa vastaan" -keissi ilman videota/tms., mitään ei tapahdu. Osa musta haluaisi hakea miehelle apua, toinen osa taas läpsäistä ympäri korvia (tosin koskaan en väkivaltaa käyttäisi muutoin kuin itsepuolustustarkoituksessa, tämä lähinnä kuvaa turhautumisen ja ahdistuksen määrää). Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa? Pelottaa lähinnä, että tuon m*lkvistin raivot vain pahenee, ties mitä keksii vielä. Kokemuksia kamalista/uhkaavista naapureista? Mitä teitte?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ihan kuin kiusaaja jäisi filmattavaksi ja kuvattavaksi ! Voi, voi. Kas kun ette vielä pyydä käymään parturissa videoita varten.

Noi tyypit ei pelkää mitään. Ne hallitsee ja alistaa pelolla.

Mulla on sama tilanne pahempana. Kaksi naapurin miestä ovat kimpassa rääkkäämässä.

En uskalla viedä enää edes roskia. Olen täysin vanki. Mieheni on kuollut eikä ole sukulaisia eikä ketään, ketkä pitäisivät puoliani.

Kun et voi itse vid2eoida, niin sovi sen jenkkitytön kanssa, että kun ukko ilmestyy teidän jommankumman ovelle, niin lähetätte tekstarin, että se kenen ovella ei ole alkaisi äärimmäisen hiljaa videoimaan.

Riistakamera olisi myös hyvä, mutta mihin sen rappukäytävässä voisi jemmata.

Sraydeodoranttia silmiin vaan. Motonetista ja Bilteemasta saa jotain värjääviä ja kiljuvia laitteita.

Kannattaa nolata äijä totaalisesti muiden silmissä ennenkuin ehtii itse mustamaalata sinua.

Ja miehesi voisi nostaa sen kurkusta seinälle ja tiedustella, onko kiva kiusata nuoria naixia.

Hei kuule, tuo on ihan sietämätön tilanne! Voisiko sua millään tavalla auttaa?

Vierailija
42/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa tällainen naapurille ihan outoja asioita raivoava päätyi hoitoon. Päässä vikaa, soita ambulanssi kum kuulet koputuksen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ahdistava" aivan liian voimakas sana tällaiselle käytökselle. Sanoisin, että korkeintaan "häiritsevä tai kiusallinen".

T. Jeeves

Huokaus. Taas valui mun sarkasmini kuin vesi hanhen selästä.

Sarkasmille on aikansa ja paikkansa - se ei välttämättä ollut tässä.

Vierailija
44/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran avaa oven puukko kädessä ja sanot että jos ei vittuilu lopu, löytyy puukko äijän selästä!

Vierailija
45/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä häiriköivästä pikkupennusta jota mami viitsi kasvattaa, mainittu aikoja sitten isännöintiin ja huoltoyhtiöön, poliisille, kaupungin sosiaaliyksikköön...

Sen on perheen ulkopuolinen kun päänsä sotkenut lapsi huutelee häirintöjään muille.

Vierailija
46/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä soittaisin ennen oven avaamista porvoon poliisille kertoisin osotteen ja tilanteen ja pitäisin linjaa auki niin että kuulevat äijän mäikästyksen. Aivan varmasti tulevat hätiin🚓

En ole ap, mutta ärsyttää tuo Porvoon tunkeminen joka paikkaan. Jod itselle ei ole käynyt näin, niin ei ole kenellekään muulkekaan! Ääliöt. Minun ystäväni naapurissa asui juuri tällainen hullu mt-potilasmuija joka meni aina ystäväni ovelle raivoamaan, huorittelemaan ja uhkasi tappaa. Lopulta poliisit vei sairaalaan joksikin aikaa ja sillä välin ystäväni muutti pois.

Vierailija
47/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran avaa oven puukko kädessä ja sanot että jos ei vittuilu lopu, löytyy puukko äijän selästä!

Tämä voi kääntyä niin että uhkailija vie koko puukon sinulta ja se onkin mahassasi. Hullujen kanssa ei pidä ottaa tuollaisia riskejä.

Kotirauhan häirintä on rikos, ja omassa kodissa saa kuvata. Tämä on myös vainoamista.

Vierailija
48/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta naapurilla samat kokemukset niin yhdessä poliisille ja homma etenemään, samoin häädön hankinta taloyhtiöltä jne. 

Vierailija
49/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin melkein kaksi vuotta tällaisen häirikön kanssa, muutamassa paikassa oltiin, mun luona ja hänen kahdessa eri asunnossa ja hän räyhäsi kyllä kaikissa paikoissa naapureille. Lisäksi julkisissa paikoissa, lapsille, vanhuksille, miehille, naisille. Ja minulle. Nyt on taas muuttanut, saa edelliset naapurit huokaista helpotuksesta. Ja kyllä olen hiljainen, omissa oloissani viihtyvä nainen.

Vierailija
50/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, meiltä lähti kotiin väkisin tunkeutuvasta miehestä

naapurissa rikosilmoitus; mutta meillä ei ole aikaa joka asiaan tuhlata joidenkin äälisten takia.

Tosin ennen sitä tehtiin valmiit paperit häiriököyttäytyvästä pikkulapsesta jolla jonkinasteinen pakkomielle naapurista pitää huolta omasta kotirauhastaan.

Eli pihaleikeissä kannattaa keskittyä leikkimiseen eikä naapurista huuteluun.

Vierailija
51/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa samaan kuin vainoava, häiriintynyt tunnistettu taka-aasialainen nainen keskikaupungilla huutelee, seurailee mieskohdettaan (koska mieskohde ei lämpene tämän tarjoamisistaan).

Yrittää saada häirinnälleen tukea ja pikkulapset huudella samaa, kuten näkyy ja kuuluu.

Vierailija
52/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sinä, AP, tarvitset terapiaa. Naapurisi, suu vaahdossa,  nimittelee sinua halventavilla ja loukkaavilla nimityksillä toistuvasti. Selkeästi kyttää systemaattisesti, että avopuolisosi poistuu paikalta, ja tulee sitten ovesi taakse. Ja sinä pohdit, että mistähän hänelle saisi apua! Oikeasti sinun kuuluisi suuttua ja loukkaantua, myös pelästyä, tuollaista käytöstä. Siitäkin huolimatta, että mies on varmasti mt-tapaus. Saattaa olla täysin arvaamaton tapaus.

Kaiken lisäksi kumppanisi reaktio naapurin pelottavaan  käytökseen on että hän "sympatiseeraa" sinua, eikä ole ehdottanut esim. että kävisi sanomassa äijälle suorat sanat.

Sinustako tämä kaikki on OK?

No varmaan kohta tarvitsenkin! :D Totta kai olen loukkaantunut, suuttunut ja pelästynyt--en kai muuten neuvoja kyselisi. Välillä kiehuu niin pahasti, että on ihme, miten itsehillintä on pitänyt eikä tämä huutelija näytä pandalta. Pääsääntöisesti haluaisin kuitenkin jopa tämän sortin kusipäitä auttaa enkä vain rangaista/antaa takaisin, koska eihän tuolla kaikki ole ok. Juuri tuo arvaamattomuus tässä pelottaa.

Ja äijän oleskelupaikasta kun ei toistaiseksi ole tietoa, on sille paha mennä suoria sanoja latelemaan. Ja ihan minun pyynnöstäni ei mies ole jäänyt kotiin passiin äijää odottelemaan, kun haluan, että tällaiset asiat suoritetaan virallisin keinoin (ainakin toistaiseksi, kun kyseessä on (vielä) pelkkä huutelu ja solvaus, eikä päällekäyminen). En tarvitse mitään Prinssi Rambo-Rohkeaa, vaan täyspäisen kumppanin ja mielellään jonkin tavan joko pakottaa apua tälle huutelijaäijälle tai stopin jollakin järkevällä tavalla koko touhulle.