Mies valehteli olevansa töissä
Olen nyt muutaman kuukauden tapaillut erästä miestä, ja jo ihastunutkin melko syvästi. Eilen hän kuitenkin paljasti ettei oikeasti olekaan "virallisissa päivätöissä", vaikka oli niin tähän asti väittänyt. Eikä ole ollut vuosiin....Elää tuilla ja tekee oma pimeää bisnestään josta sanojensa mukaan tienaa n. 700 euroa kuukaudessa.
Olen ihan järkyttynyt! Miehestä ei ikinä uskoisi päälle päin että on pitkäaikaistyötön, enkä ole ikinä aikaisemmin tällaista edes tapaillut. Mies ei ole kertonut aikaisemmin koska ajatteli sen pelästyttävän minut pois ennen kuin olemme edes tutustuneet...
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Onko tapailua mitään järkeä jatkaa, vai kannattaako koko mies unohtaa? Mies vaikuttaa kyllä muuten kaikin puolin hyvältä
Kommentit (79)
Minne lie mennyt aina, kun on sanonut olevansa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Lie mennyt????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lie mennyt????
Aivan niin. Sanonnoissa lienee lyhenee usein muotoon lie, ja se on ihan hyvää suomea.
Jos olet pitkäaikaistyötön niin olet myös yksin. Miksi yksikään nainen lähtisi luuserin kimppaan?
Pimeä työ olisi ehdoton ei. Jos olisi työtön ja ei tekisi pimeänä ja olisi valehdellut tuolla sijoituksilla elämisellä kuukausia, niin tuskinpa jatkaisin. Ekoilla treffeillä ei tarvi kertoa työtilannettaan, mutta valehtelu ei ole hyvä merkki. Normaali itsetuntoinen ihminen pystyy kertomaan, että on työtön. Mulle työttömyys ei olisi ongelma, jos haluaa ja pyrkii työllistymään.
Minä olen pitkäaikaistyötön. Mun vaihtoehdot treffeillä ovat:
a) valehtelu, jos haluan jatkaa tapailua
b) totuus, jos haluan lopettaa treffit yhteen kertaan
kusetettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteli ja tekee hämäräbisneksiä ja mietit vielä jatkaako? Alatko seuraavaksi varastoida kodissasi varastettua tavaraa?
Bisnes jota tekee ei itsessään ole mitenkään laitonta eikä siihen liity varastettu tavara...mutta veroja ei silti maksa ja nostaa tukia.
-AP
Pitäsikö tuon helpottaa, ettei ole laitonta. Verojen maksamatta jättäminen on jo veropetos. Tukien nosto perusteettomasti myös petos. Rikoksia molemmat. Lapset kiittää homeisissa kouluissa, vanhukset, jotka eivät saa kunnon hoitoa, veroja maksavien veroprosenttia nostetaan, kun jotkut eivät maksa veroja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies ei tee pimeitä töitä ja väärinkäytä sosiaalitetuuksia.
Kerrotko mitä hyvä mies sitten tekee?
Hyvä mies ilmoittaa rehdisti verottajalle tienaamansa rahat ja maksaa niistä verot. Hyvä mies ei hae sosiaalietuuksia, silloin kuin ei ole niihin oikeutettu eikä valehtele tuloistaan, niitä hakiessa. Hyvä mies ei valehtele.
Hyvä mies lyhyesti sanottuna noudattaa lakeja ja on rehellinen.
ai se on huonoa jos ei kerro totuutta, mites kerrotko eka treffeillä että mulla on muutes hiivaa ja herpes just parani pillustani. annoitko tissiesi vaellella t paidan alla navan alapuolella vai toppasitko tissisi ylemm'ksi push upeilla? ahaa siis valehtelit sinäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies ilmoittaa rehdisti verottajalle tienaamansa rahat ja maksaa niistä verot. Hyvä mies ei hae sosiaalietuuksia, silloin kuin ei ole niihin oikeutettu eikä valehtele tuloistaan, niitä hakiessa. Hyvä mies ei valehtele.
Eli 95 % miehistä on hyviä miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla luetunymmärtämisessä jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoita looginen ristiriita.
Valehtelijoita on enemmän miehissä, joten tiedät mitä tuleman pitää......
Miten pitkäaikaistyöttömyys näkyy päälle päin?
kusetettu kirjoitti:
Olen nyt muutaman kuukauden tapaillut erästä miestä, ja jo ihastunutkin melko syvästi. Eilen hän kuitenkin paljasti ettei oikeasti olekaan "virallisissa päivätöissä", vaikka oli niin tähän asti väittänyt. Eikä ole ollut vuosiin....Elää tuilla ja tekee oma pimeää bisnestään josta sanojensa mukaan tienaa n. 700 euroa kuukaudessa.
Olen ihan järkyttynyt! Miehestä ei ikinä uskoisi päälle päin että on pitkäaikaistyötön, enkä ole ikinä aikaisemmin tällaista edes tapaillut. Mies ei ole kertonut aikaisemmin koska ajatteli sen pelästyttävän minut pois ennen kuin olemme edes tutustuneet...
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Onko tapailua mitään järkeä jatkaa, vai kannattaako koko mies unohtaa? Mies vaikuttaa kyllä muuten kaikin puolin hyvältä
Ei kannata, jos tarkoituksesi oli vain ryöstää miehen rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi olla jotain muuta kuin pitkäaikaistyötön? Miksi kukaan nainen näkisi mitään tulevaisuutta kaltaisesi kanssa, kun työssäkayviä on treffikumppaneiksi? Äläkä sano, että olet hyvä ihminen. Et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi olla jotain muuta kuin pitkäaikaistyötön? Miksi kukaan nainen näkisi mitään tulevaisuutta kaltaisesi kanssa, kun työssäkayviä on treffikumppaneiksi? Äläkä sano, että olet hyvä ihminen. Et ole.
Kuten sanoin, ei näekään. Siksi valehtelen. Mulla on kyllä tarpeeksi kokemusta siitä mitä totuuden kertominen tekee. Ei auttanut vaikka olin välillä pätkätöissä. Tulos oli aina sama. Vaihtoehdot ovat siis yksinäisyys tai valehtelu. Tai tietenkin se työpaikka, mutta se ei aina ole itsestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoita looginen ristiriita.
Hienoa, että olet tavannut sivistyssanakirjaa tänään. Opetteke seuraavaksi vastaamaan kysymyksiin.
Rikolliset kiinnostaa aika moniakin naisia. Jännittävää olemusta on, itsevarmuuttakin löytyy...