Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun kropalleni sopivin paino on ns. normaalipainon alarjalla

Vierailija
27.07.2018 |

Niin vaan on, että jos painoindeksini ylittää 19, minusta tuntuu kamalalta ja tunnen oikeasti oloni liian lihavaksi. En edes puhu ulkonäöstä, vaan kehoni tuntemuksista. En viitsi liikkua samalla tavalla ja olo on tukkoisen oloinen ja kamala.

Olen lähes koko aikuisikäni painanut sen verran, että BMI:niin on ollut 18,5 ja se on sopiva paino. Viime vuosina olen päästänyt itseni lihomaan, ja vaikka painoindeksi edelleen on 20-21, olen mielestäni ylipainoinen.

Anoreksiaa tai muutakaan syömishäiriötä minulla ei ole, enkä ole koskaan harrastanut diettailua. Tämä vaan on sopiva paino, ja myönnän että minun on vaikea käsittää, että ihmiset voivat viihtyä raskaissa kehoissaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä AP on kuin Maamme-laulu. Ei laaksoa, ei kukkulaa.

Toisilla meistä on rinnat ja lantio ilman että sitä rasvaa kerääntyy suurina kumpareina muualle keskivartaloon.

Vierailija
22/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ylipäätään ei kiinnosta muiden ihmisten paino, mutta yleisessä keskustelussa ja katukuvassa tulee ihmeteltyä sitä, kuinka isoja suuri osa ihmisistä onkaan. Mietin vain, miltä heistä tuntuu, kun itsestä muutaman kilon "ylipaino" ( joka siis pysyy täysin normaalipainon rajoissa) tuntuu niin hankalalta.

Ap

Minua ei kiinnosta

Mutta tulee ihmeteltyä

Ilmaisin itseni huonosti. Tarkoitan, että yksilötasolla ei kiinnosta. Minulle ystävien ja muiden painolla ei ole mitään merkitystä, mutta isommalla otannalla ihmetyttää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaporsaat ovat näemmä kiukkuisia heti aamusta :)

Vierailija
24/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä AP on kuin Maamme-laulu. Ei laaksoa, ei kukkulaa.

Toisilla meistä on rinnat ja lantio ilman että sitä rasvaa kerääntyy suurina kumpareina muualle keskivartaloon.

Kuten minulla, mutta se ei ole tämän ketjun pointti.

Ap

Vierailija
25/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittajalla ei taida olla nimeksikään lihasmassaa. Olen itsekin joskus ollut laihaläski painoindeksin alarajoilla.

Vierailija
26/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla! Mutta mielestäni myös näytän ihan kamalalta, kun olen painoindeksin mukaan normaalipainoinen. Näytän oikeasti pullukalta. Kasvoni ovat muutenkin pyöreät, joten muutamakin lisäkilo saa minut näyttämään kunnon läskipäältä.

Vierailija
27/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue sitä alkuperäistä indeksitaulukkoa, ihan on normipaino siellä nykyisellä alarajalla. Sen kanssahan tehtiin yhdessä yössä miljoona ylipainoista laihdutusteollisuuden tarpeisiin joskus 80-90 -vaihteessa.

Tämän voin todellakin uskoa.

Ap

Vierailija
28/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oo tottunut tiettyyn painoon. Kun se muuttuu, niin mä ainakin huomaan heti. Ei kai siinä kummempaa ole. Tottuisin varmasti pari kiloa ylempäänkin painoon, kun antaisin olla.

Vierailija
29/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ap etsisit itsellesi jonkin kivan uuden harrastuksen. Opiskelisit vaikka uuden kielen. Tai mene marjaan.

Vierailija
30/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kropalle paras paino on 40-45 kg (=alipaino) eivätkä luut siltikään paista. Pituutta löytyy 165 cm. Nyt kun olen 65 kg (normaalipainon ylärajoilla) näytän todella, siis TODELLA isolta. Paidan koot L-XL ja esim H&M XL-kokoiset Divided-puolen paidat ovat usein liian pieniä!!!

Vielä pystyn jotenkuten uskomaan, että jollekulle paras paino on lievä alipaino. Mutta luulisi, että silloin kyseinen ihminen pysyisi alipainoisena ilman vaivannäköä. Nämä "olen normaalipainoinen mutta 20 kilon päässä tavoitteestani" -ihmiset voisivat hankkia elämäänsä muuta sisältöä.

Vierailija
31/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan bmi ei ole ikinä ollut yli 19, joten tuntuisi varmaan aika isolta jos lihoisin tästä sen 5-10kiloa, vaikka periaatteessahan siihen olisi varaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän