Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun kropalleni sopivin paino on ns. normaalipainon alarjalla

Vierailija
27.07.2018 |

Niin vaan on, että jos painoindeksini ylittää 19, minusta tuntuu kamalalta ja tunnen oikeasti oloni liian lihavaksi. En edes puhu ulkonäöstä, vaan kehoni tuntemuksista. En viitsi liikkua samalla tavalla ja olo on tukkoisen oloinen ja kamala.

Olen lähes koko aikuisikäni painanut sen verran, että BMI:niin on ollut 18,5 ja se on sopiva paino. Viime vuosina olen päästänyt itseni lihomaan, ja vaikka painoindeksi edelleen on 20-21, olen mielestäni ylipainoinen.

Anoreksiaa tai muutakaan syömishäiriötä minulla ei ole, enkä ole koskaan harrastanut diettailua. Tämä vaan on sopiva paino, ja myönnän että minun on vaikea käsittää, että ihmiset voivat viihtyä raskaissa kehoissaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, se on ihan ok. Mutta toivottavasti et ajattele että joku muu painoindeksissä 21 olisi lihava koska ei se suurimmalle osalle ole mikään raskas keho vaan ihan normaali.

Vierailija
2/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa luettavaa vääristyneestä omakuvastasi. Toivottavasti saat keskusteluapua....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ylipäätään ei kiinnosta muiden ihmisten paino, mutta yleisessä keskustelussa ja katukuvassa tulee ihmeteltyä sitä, kuinka isoja suuri osa ihmisistä onkaan. Mietin vain, miltä heistä tuntuu, kun itsestä muutaman kilon "ylipaino" ( joka siis pysyy täysin normaalipainon rajoissa) tuntuu niin hankalalta.

Ap

Vierailija
4/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 20 tai 21 ei ole kenelläkään raskas poislukien syömishäiriöiset. Kannattaa pohtia nyt lukemaasi. Vaikka taidatkin provoilla, jostain tuokin aihe kumpuaa, koska halusit tehdä tämän aiheen. Jos tämä ei ole provo, pyydän anteeksi ja toivon, että haet apua.

Vierailija
5/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että ne tuntemukset tulee jostain muusta kuin painosta itsestään. Jos olet lihonut, olet varmaankin syönyt huonommin? Kuvittelisin, että ne kroppasi tuntemukset johtuvat ennemmin siitä, kuin varsinaisesti painostasi. Harrastatko liikuntaa? Voisi ehkä olla myös niin, että jos et harrasta yhtään liikuntaa, rasvaprosenttisi on aika korkea jo suht matalallakin BMI:llä, ja sekin voi vaikuttaa kroppasi tuntemuksiin.

Vierailija
6/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, että kehoni olisi raskas kantaa, vaan että oloni on tunkkainen ja olen fyysisesti paljon energisempi muutaman kilon hoikempana. Kyse ei ole kehonkuvasta, vaan ihan silkoista fyysisistä tuntemuksista. Kuten huomannet, en ole alipainoinen enkä ole sitä koskaan ollut, mutta oma normaalipainoni on tuo BMI 18,5-19.

Ap

Vierailija
7/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että ne tuntemukset tulee jostain muusta kuin painosta itsestään. Jos olet lihonut, olet varmaankin syönyt huonommin? Kuvittelisin, että ne kroppasi tuntemukset johtuvat ennemmin siitä, kuin varsinaisesti painostasi. Harrastatko liikuntaa? Voisi ehkä olla myös niin, että jos et harrasta yhtään liikuntaa, rasvaprosenttisi on aika korkea jo suht matalallakin BMI:llä, ja sekin voi vaikuttaa kroppasi tuntemuksiin.

Voi toki olla. Olen tosiaan viime vuosina syönyt huonommin, harrastanut vähemmän liikuntaa ja lisäksi yksinkertaisesti vanhentunut - olen nyt 40. Nyt olen palailemassa vanhaan painooni ja kuinka hyvältä se tuntuukaan!

Ap

Vierailija
8/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samankaltaisia tuntemuksia. Kaikilla meillä on ihannepaino, jossa on luonnollisinta olla. 20 ja 30 ikävuoden välillä painoni on kivunnut melkein 10 kg, mutta edelleenkään painoindeksi ei ole tavoittanut kahtakymmentä. Muistan, kun joskus painoin saman verran kuin nyt ja nihiin aikoihin en harrastanut lainkaan liikuntaa. Silloin olo oli turpea ja tunkkainen, nyt terve ja voimakas.

Vierailija
9/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olosi on hyvä niin nauti siitä äläkä välitä noista painoindekseistä. Poikani 21 v on pitkä ja hoikka ja kaikkien mielestä alipainoinen (indeksi jossain 17 tienoilla). Hän syö kaikkea normaalisti mutta kohtuudella. Olutta kuluu ja ruoka on sekaruokaa. Hänelle on tärkeää saada yksi lämmin ateria päivässä, kevyt aamiainen ja illallinen. Lisäksi naposteluakin on mutta kohtuudella.

En ole äitinä tilanteesta huolissani sillä hän on hyvin sinut itsensä kanssa ja syö aina perheen kanssa yhdessä. Toki joskus päivittelen kun vaatteiden ostaminen kaupassa on haastavaa. Onneksi Helsingistä löytyy myös hoikille nuorille miehille tarkoitettuja vaatekauppoja.

Nauti olostasi sillä sinun kehosi rakenne vaikuttaa olevan luonnollisesti hoikka. Äläkä välitä jos muut ovat siitä huolissaan. Tärkeintä on miltä sinusta tuntuu.

Vierailija
10/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen itseni todella lihavaksi ja oloni tukalaksi painoindeksissä 24. 18-20 olisi varmaan miellyttävä ja siihen pyrin. Lukioaikoina niillä paikkeilla olinkin, mutta siitä on 20 vuotta, niin ei enää kovin hyvin muista kuinka kevyt ja mukava olo oli.

Vierailija
11/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas sopivin paino on ollut normaalipainon yläpäässä. BMI 22 paistoi kylkiluut.

Vierailija
12/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja. Tajuan ap:ta täydellisesti vaikkei hänen ihanteena olekaan 18.5 alhaisempi bmi. Omani oli korkeimillaan muistaakseni 19.5, melkein 20 joka tapauksessa. Ylimääräistä todellakin oli. En voi edes kuvitella kuinka paljon sitä olisi ollut bmissa 21... Monet, jotka väittävät ap:ta sairaaksi, eivät ole saaneet kokea kuinka mukavalta tuntuu olla kevyempi ja tyytyvät "normaaliin" ylipainoon. Bmi 23-25 on ylipainoa Aasiassa ja niin tulisi olla lännessäkin. Aito lihaksikkuus noissa lukemissa toki asia erikseen. Tällä viittaan 5-6 pvän rankkaan salitreeniin, jota aniharva harrastaa.

Vierailija
13/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue sitä alkuperäistä indeksitaulukkoa, ihan on normipaino siellä nykyisellä alarajalla. Sen kanssahan tehtiin yhdessä yössä miljoona ylipainoista laihdutusteollisuuden tarpeisiin joskus 80-90 -vaihteessa.

Vierailija
14/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on tyypillinen kehodysmorfia.

Vierailija
15/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n hoidon mekin sitten maksamme verorahoilla.

Vierailija
16/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ylipäätään ei kiinnosta muiden ihmisten paino, mutta yleisessä keskustelussa ja katukuvassa tulee ihmeteltyä sitä, kuinka isoja suuri osa ihmisistä onkaan. Mietin vain, miltä heistä tuntuu, kun itsestä muutaman kilon "ylipaino" ( joka siis pysyy täysin normaalipainon rajoissa) tuntuu niin hankalalta.

Ap

Minua ei kiinnosta

Mutta tulee ihmeteltyä

Vierailija
17/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kropalle paras paino on 40-45 kg (=alipaino) eivätkä luut siltikään paista. Pituutta löytyy 165 cm. Nyt kun olen 65 kg (normaalipainon ylärajoilla) näytän todella, siis TODELLA isolta. Paidan koot L-XL ja esim H&M XL-kokoiset Divided-puolen paidat ovat usein liian pieniä!!!

Vierailija
18/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saisi enemmän rahaa_huoraamisestaan jos olisi edes normaalin mitoissa.

Vierailija
19/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen itseni todella lihavaksi ja oloni tukalaksi painoindeksissä 24. 18-20 olisi varmaan miellyttävä ja siihen pyrin. Lukioaikoina niillä paikkeilla olinkin, mutta siitä on 20 vuotta, niin ei enää kovin hyvin muista kuinka kevyt ja mukava olo oli.

Kun ajattelen kantavani kehossani kolmeakymmentä voipakettia, tulee minullekin melko lihava ja tukala olo. Niin paljon lisäpainoa minulla pitäisi olla, että saavuttaisin painoindeksin 24, enkä ole edes erityisen laiha.

Vierailija
20/31 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä AP on kuin Maamme-laulu. Ei laaksoa, ei kukkulaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme