Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ero on alkoholin suurkuluttajalla ja alkoholistilla?

Vakavaa_pohdintaa
26.07.2018 |

Mikä ero on alkoholin suurkuluttajalla ja alkoholistilla?
Olen rakastunut mieheen, joka käyttää erittäin runsaasti alkoholia.
Työssäkäyvä.
Mietin, voiko meillä olla yhteistä tulevaisuutta. Tämä on yksi suuri kysymys.
Ei, en kuvittele, että hän muuttuu, koska rakastaa minua.
Hän ei ole humalassa väkivaltainen tms.
Niin, mikä ero? Ja onko sillä lopulta väliä, kumpi on?
Millasisia kokemuksia teillä on suurkuluttajan kanssa elämisestä, ja nyt en tarkoita niitä kaameita "Talvella karkuun lumihankeen, kun mies ajaa takaa kirveen kanssa" -tarinoita. Millaista se arki on?
En elämääni suunnitellut näin, tietenkään en. Olisin ajatellut, että ihannemieheni mm. ei polta eikä juo.
Sydän on outo kapistus.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tässä yksi näkökulma lisää. Olen 44 vuotias nainen. Naisille suurkulutuksen raja on 16 annosta viikossa. Minä juon noin 10 annosta viikossa, eli määrän perusteella en ole suurkuluttaja. Mutta tästä huolimatta olen omasta mielestäni alkoholisti.

Tämä ihan vain sen takia, että ajattelen alkoholia todella paljon ja se toimii minulla sellaisena rentoutuskeinona, jolle en ole löytänyt korvaajaa. Yleensä pyrin siihen, että kuluttaisin vain 7,5 annosta viikossa, mutta ollessani väsynyt tai jotenkin ylikierroksilla tai allapäin niin herkästi sitten päädyn ostamaan iltaoluen, vaikka olin päättänyt, ettei tietyinä päivinä saisi käytää. Masentavaa.

Jos on olemassa suurkuluttajia, jotka eivät ole alkoholisteja, niin on olemassa myös alkoholisteja, jotka eivät ole suurkuluajia.

Eli se annos on aina paukku tai tölkki? Itse saatan rentoutuakseni ottaa siiderin illassa. Toisinaan teen puolen litran pullosta paukkuja yhdessä illassa. Olen mieltänyt että minulla voi olla kaapissa alkoholia tai siideriä, mutta niitä ei ole pakko juoda, siksi en ajattele että olisin suurkuluttaja tai alkoholisti. Ei ole tarvetta krapularyypyille, tai juominen ei pyöri mielessä. Se on vain keino rentoutua ja nollata päätä. Mutta voin myös olla pitkiä aikoja olla juomatta, etten ota edes sitä siideriä. Vastasin kun mielestäni nuo mainitsemasi määrät eivät ole suuria. Tietysti kun ajattelen omaa kulutustani, niin pelottaa tietysti että sitä alkoholia käyttää rentoutumiseen.

Vierailija
122/123 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin jos kertomus pysyy koherenttina? Outo toteamus.

Tosiaan en tutustuessa enkä rakastuessa tajunnut, miten paljon hän käyttää alkoholia puhumattakaan miten tärkeää se on hänelle.

Miten siis päättelette, että omat ongelmani ovat vetäneet minut tähän suhteeseen? Taoasin hurmaavan, älykkään miehen, rakastuttiin, alettiin suhteeseen, sitten huomasin, että hän juo, ja hän itse kertoo avoimesti asiasta. En tietenkään ymmärtänyt aluksi kysyä alkoholinkäytöstä.

Olen ajatellut avioliittoa ja jopa avioliittoa.

Toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin, mutta miten sitten pidemmän päälle? Alkoholi on sitten ihan kaikkein tärkein asia tällaiselle ihmiselle...miten se ilmenee suhteessa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt olen saanut hiukan maistaa mitä se on. Ei tunnu hyvältä. Ilkeät puheet, jankkaaminen, unohtelu, tyhjät lupaukset, sammuminen kesken...no. Eikä siellä töissäkään aina kerkiä käymään. :ó(   ap