Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen apua

Tuskantunut
26.07.2018 |

RV 12 menossa. Just kävin ekassa ultrassa. Sain heti vähennettyä alle 10 tupakkaan päivässä. Nyt tuntuu et menee enemmän taas. Vaihdoin nyt vihreästä siniseen ku se maistuu karseelle, se vähentää tupakointia. Ostin jo aikoja sitten suusumuttimen mut yrjöön joka kerta 5min(tai ainakin siltä tuntuu) aina ku sitä käyttää kokeilin myös tänään. Joka kerta kun laitan sen tupakan huulee ni tulee ajateltua myrkytän sitä tyyppiä ja huono omatunto. Mutta kun riippuvuus on vahva. Keinoja millä saitte vähennettyä ja lopetettua ilman nikotiini korvaushoitoja?

Kiitos, ei niitä paskoja äiti kommentteja

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni muukin on pystynyt kirjoitti:

Ainoa keino on vain jättää se rööki vetämättä. Huonosti menee jos ei kykene tuollaista mielihalua vastustamaan raskaana. Itse olin polttanut 15 vuotta kuin korsteeni ja tupakointi loppui sillä sekunnilla kun sain tietää raskaudesta. Ei olisi tullut kuuloonkaan että olisin vetänyt keuhkoihini enää yhtä ainuttakaan henkosta.

Jos lopettaminen oli sinulle noin helppoa, miksi ihmeessä poltit 15 vuotta?

En sanonut sen olevan helppoa. Tupakointi ei nyt vain ollut enää vaihtoehto.

Vierailija
42/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapariippuvuuteen auttaa kun yrität korvata sen tupakoinnin jollain muulla esim. kun tekee mieli polttaa tupakka niin menet kahvi tai tee kupposen kanssa ulos, julkisilla paikoilla syöt ihan tavan purkkaa tai imeskelet tikkaria ym. Sitten kun lukee tupakoinnin terveyshaitoista niin ei tee mieli niin enää polttaa tupakkaa, sun tilanteessa luet myös mitä vauvalle voi tupakoinnista tulla, ei varmaan enää mieli tee polttaa. Mun mielestä harvoin onnistuu jos vaan lopettaa tupakoinnin se pitää korvata jollain tekemisellä tai uudella asialla, tupakointi on kuitenkin niin suuri osa elämää. Rupee keskittyy vaikka äitiyteen, lue kirjallisuutta ja vertaile turvaistuimia ja sen sellaista. Tai aloita joku uus sarja jota katot, rupee pelaamaan, leipomaan, sisustamaan, liikkumaan tai ihan vaan jotain. Et sä pärjää nixojen kanssa jos ei oo jotain mitä tehä, jos istuu vaan sormi suussa tupakan himossa niin varmasti ratkeaa polttamaan ihan vaikka tylsyydestä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapariippuvuuteen auttaa kun yrität korvata sen tupakoinnin jollain muulla esim. kun tekee mieli polttaa tupakka niin menet kahvi tai tee kupposen kanssa ulos, julkisilla paikoilla syöt ihan tavan purkkaa tai imeskelet tikkaria ym. Sitten kun lukee tupakoinnin terveyshaitoista niin ei tee mieli niin enää polttaa tupakkaa, sun tilanteessa luet myös mitä vauvalle voi tupakoinnista tulla, ei varmaan enää mieli tee polttaa. Mun mielestä harvoin onnistuu jos vaan lopettaa tupakoinnin se pitää korvata jollain tekemisellä tai uudella asialla, tupakointi on kuitenkin niin suuri osa elämää. Rupee keskittyy vaikka äitiyteen, lue kirjallisuutta ja vertaile turvaistuimia ja sen sellaista. Tai aloita joku uus sarja jota katot, rupee pelaamaan, leipomaan, sisustamaan, liikkumaan tai ihan vaan jotain. Et sä pärjää nixojen kanssa jos ei oo jotain mitä tehä, jos istuu vaan sormi suussa tupakan himossa niin varmasti ratkeaa polttamaan ihan vaikka tylsyydestä vaan.

Minä laitoin tuonne alkuun et oon keksinyt tekemistä ettei tulis poltettua ainakaan niin paljon kuin nyt.

Oon kyllä tietoinen että mitä tupakka tekee sikiölle..

Ap

Vierailija
44/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku kaveri vahtimaan ja tsemppaamaan pahimman yli.

Vierailija
45/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä tietoinen että mitä tupakka tekee sikiölle..

Ap

Ja silti alleviivaat sitä, että tiedät monta tervettä ihmistä, jonka äiti on tupakoinut raskausaikana. Tuollaiset puheet kertovat, että oikeasti et edes halua lopettaa.

Vierailija
46/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino on vain jättää se rööki vetämättä. Huonosti menee jos ei kykene tuollaista mielihalua vastustamaan raskaana. Itse olin polttanut 15 vuotta kuin korsteeni ja tupakointi loppui sillä sekunnilla kun sain tietää raskaudesta. Ei olisi tullut kuuloonkaan että olisin vetänyt keuhkoihini enää yhtä ainuttakaan henkosta.

Jos lopettaminen oli sinulle noin helppoa, miksi ihmeessä poltit 15 vuotta?

En sanonut sen olevan helppoa. Tupakointi ei nyt vain ollut enää vaihtoehto.

Olin lukevinani että kirjoitit, huonosti menee jos tuollaista mielihalua ei pysty vastustamaan. Se tarkoittaa Suomeksi, että väität sen olevan helppoa. Mitä tarkoitit sillä muka?

Eri. 

Minusta vinkki voi olla vaikka että hanki harrastus jossa et voi tupakoida, tai kuten joku sanoi lue kirjallisuutta aiheesta, tai vaikka ala kävelemään takaperin kunnes himo laantuu... Lopeta ei ole vinkki eikä mollaaminen.

Vierailija
47/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä vinkillä tulevista viesteistä. Jotkut oli tosi hyviä. Olen itse jo alkanut tekemään niin että olen keksinyt tekemistä ja en ota tupakoita mukaan kun lähden jonnekin. Siinä helposti vierähtää jossain jo kolme tuntia.. toi munakello oli tosi hyvä.. yks on et toi sininen maistuu niin pahalta jo et en oo polttanut tänään montaa kokonaista että puol tupakkaa on mennyt sitten kerralla.

Tosiaan tiedän mitä se tupakointi tekee sikiölle ja miulla on ihanan kannustava neuvolatäti joka stemppaa eikä tuomitse.. tuominta ei auta ketään, menkää itteenne jotka tuomitsette.. se vaan itseasiassa vaan pahentaa sitä.. mies on koittanut kanssa stempata ja polttaa mahdollisimman vähän miun seurassa

Jos jollain tulee jotain muuta vinkkiä mieleen niin laittakaa ihmeessä omasta kokemuksesta.

Ap

PS kiitos vielä yhdelle ainakin joka stemppaa 😊

Vierailija
48/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lisää motia niin tiedoksesi, että tupakassa on säteilyä, joka ei koskaan poistu keuhkoistasi.

Mutta rehellisesti, hyvä ap, minusta tuntuu ettet halua tosissasi edes yrittää lopettaa, keksit koko ajan lisää syitä miksi et lopettaisi heti. Pyrit edes polttamaan mahdollisimman vähän.

Vierailija
49/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat lisää motia niin tiedoksesi, että tupakassa on säteilyä, joka ei koskaan poistu keuhkoistasi.

Mutta rehellisesti, hyvä ap, minusta tuntuu ettet halua tosissasi edes yrittää lopettaa, keksit koko ajan lisää syitä miksi et lopettaisi heti. Pyrit edes polttamaan mahdollisimman vähän.

Mullahan on myös nikotiini riippuvuutta. Mutta se on myös tapa.. tänään on mennyt noita sinisiä kuus. Eli tiputus ennen raskautta poltin 20-25 vrk. Kylläpä oikeasti haluan lopettaa. Nyt en vaa voi käyttää noita korvausjuttuja. Tänään aamulla join kahvit ja otin yhden suihkauksen suusumuttimesta. Oksensin niin kauan että ei tullut kuin vähän vatsahappoa enää.. enkä ollut polttanut vielä sinä aamuna. Niin en usko että noi muutkaan korvausjuttuja käy mulle. Ennen kuin niistä on ollut apua tupakoinnin lopettamisessa. Tänäänkin oon sitten keksinyt tekemistä. Tein porkkana sämpylät aamulla ja päätin etten mee tupakalle ennen kuin ne on valmiita. Ja en mennyt. Oon yrittänyt tällä tavoin vähentää ja se on myös onnistunut, välillä menee sitten kymmenen.. Te kun ette oikeastaan tiedä mitä mun elämässä tapahtuu ja on tapahtunut muuta kuin mitä itse haluan kertoa, niin ei todellakaan kannata mennä tuomitsemaan ilman että tuntee edes toista ihmistä. Sanotaan näin että elämä on hyvin harvoin ollut ruusulla tanssimista tai itseasiassa koskaan

Ap

Vierailija
50/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauvapalstalla sitä ei ainakaan pysty lopettamaan, kun joku on jatkuvalla syötöllä mainostamassa tupakka sitä tupaka tätä pupakka tupakka tupakka. Ei ainkaan pääse unohtumaan vahingossakaan tupakointi kun siitä muistetaan muistuttaa kokoajan.

Vierailija
51/52 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vauvapalstalla sitä ei ainakaan pysty lopettamaan, kun joku on jatkuvalla syötöllä mainostamassa tupakka sitä tupaka tätä pupakka tupakka tupakka. Ei ainkaan pääse unohtumaan vahingossakaan tupakointi kun siitä muistetaan muistuttaa kokoajan.

joo.huomasiniham saman. Pyysin vain vinkkejä mitä voisi tehdä että sen voisi lopettaa ilman korvaushoitoja.. sama kuin tuo syyllistäminen ym... Et oo edes oikeasti lopettamassa ym..

Toisille tupakoinnin lopettaminen on vaikeampaa kuin toiselle

Ap

Vierailija
52/52 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettamisen fyysiset oireet: pari ekaa päivää hikoilee, on höntsä olo päässä ja kurkku vähän kipeä. Joillain voi vähän vaihdella.

Pahinta on se himo ja mieliteko. Nekö menee sun lapsen edelle?

Minä tiedän että ne ensimmäiset päivät on helpompia. Aina kun oon yrittänyt lopettaa kerrasta poikki niin pari päivää menee suht hyvin. Sitten alkaa vasta kunnolla vieroitusoireet. Ne saattaa kestää sitten pari viikkoa tai pahimmassa tapauksessa jopa kuukauden. Et itse ilmeisesti ole ikinä lopettanut. Kavereiden kanssa oon puhunut ja just se että kun ne oireet on ollu pahat viikossa, niin sen takia ne on sit sortunut polttamaan

Ap