Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on teoria hellehulluista. Mitä olette mieltä tästä?

Vierailija
26.07.2018 |

Ok, hellehulluja on tasan kahta, päinvastaista tyyppiä. Toisten mielestä helle on maailmanloppu, hirveä narinan aihe ja pilaa kesäm. Tätä tyyppiä en ole ikinä oikeassa elämässä tavannut, mutta täällä av:lla he palstailevat ahkerasti, siksi yritänkin teidän avullanne muodostaa teorian heistä.

Toinen ääripää on niitä, joidne mielestä kesää ei ilman hellettä tule. Tällaisia en ole tavannut myöskään koskaan oikeassa elämässä, enkä ole nähnyt heitä täällä av:llakaan.

Normiporukka asettuu tuohon välille. Ei pidetä kovista helteistä, mutta ei myöskään pidetä sitä maailmanloppuna.

Mutta niin, se teoria.

Minusta hellettä neuroottisesti inhoava ihminen on sellainen, jolle kaikkinaiset ruumiintoiminnot ovat noloja ja vieraita. Hikoileminen on ällöä, koska tuollainen ihminen tekee istumatyötä, eikä juurikaan urheile (korkeinaan käy rauhallisella kävelylenkillä, koska ei siedä hikoilua ja ponnistelua).

Tuollainen ihminen on aika estoinen monin tavoin, piereskely on järkytys, seksi vähän likaista ja noloa, oksennustauti aivan kammottavaa....

Liikalihavia he eivät välttämättä ole, pikemminkin päinvastoin. Itsehallinta on heille tärkeää, ja sopeutuminen uusiin olosuhteisiin on heille erittäin vaikeaa senkin takia. Heistä on inhottavaa, että säätila jotenkin sanelee sen, mitä voi ja jaksaa tehdä.

Mitäs sanotte? Kontrollifriikkejä sisäkatteja siis.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mulla on sulle toimivampi teoria: syy löytyy jokaisen aineenvaihdunnasta, jos se on tukossa, esim. kirlpirauhasen vajaatoiminnan (tai ylikierroksilla liikatoiminnan) takia, helle inhottaa, jos taas ihmisellä on terve ja tasapainossa oleva aineenvaihdunta, ei tämä keli hätkäytä.

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja pidän helteestä. Onhan mukavaa, että edes joskus on lämmin. Asuntonikin on aina kuin jääkaappi, paitsi helteellä.

Vierailija
22/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noista ole työntekoon sen enempää kuumassa kuin kylmässä. Jollakin tavalla mökkiytyneitä ihmisiä jotka eivät muutenkaan viihdy ulkoilma aktiviteettien parissa. Eivät muutenkaan kestä vastuksia millään elämän alueella.

Täh? Eikös tässä nyt enimmäkseen valiteta sitä, kun ei voi mennä ulos, vaan pitää könnätä sisällä. Ja miten tämä koskee pelkästään niitä helteestä valittajia, vaikka koko Suomi sitten kyllä kauhistelee niitä pakkasia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, monet ihmiset kärsivät joko ikänsä tai sairauksiensa vuoksi helteestä.

Osalla on tukala olo kuumalla ilmalla.

Osalle helle on piinallinen, koska he liikkuvat niin paljon.

Minä pidän kuumasta säästä ja palelen kylmällä, mutta olen niin vanha, etten tuomitse toisin ajattelevia ihmisiä. 

N 53

Nää minäkään mitään tuomitse, jokainen saa olla ihan niin ahdistunut säätilasta kuin haluaa. Säälittäväähän se lähinnä on, heidän itsensä kannalta, jos sää vaikuttaa noin dramaattisesti elämään.

Ja en puhunut terveydellisistä syistä, vaan perusterveiden neuroottisesta suhtautumisesta. Sen neuroosin syitä vaan tässä pohdiskelen.

Ap, 51-vuotias

Vierailija
24/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että unohdit sen toisen hellehullu-tyypin kuvauksen, kertoo kyllä mikä sinä olet 🤣

Etkö osaa lukea?

Minä en ole ikinä törmännyt sellaisiin, joiden mielestä helle olisi ihanaa. Siksi en osaa heistä muodostaa mitään teoriaa, en ole av:llakaan koskaan heidän kommenttejaan nähnyt.

Pelkästään sellaisia normi-ihmisiä, joiden mielestä tämä keli ei ole maailman paras, mutta normaalivaihtelun piiriin mahtuu ja kestettävissä.

Ei helle minustakaan mikään ihanneolotila ole. Minä tykkäisin semmoisesta 22-24-asteisesta kesäsääsrä eniten. Mutta kestän helteen ilman sen kummempaa raivoa.

Ap

Ai et ole tavannut edes av:lla? Luepas yksikin helleketju, niin kyllä siellä on näitä "nauttikaa nyt kun kerrankin on oikea kesä, sitä loskapaskaa on sitten koko loppuvuosi ja silloin ehditään kyllä ahdistumaan". Mistähän sinä tämän teorian edes keksit, jos et ole näitä molempia ääripäitä nähnyt? 

Kummasti pystyit muodostamaan käsityksen helteestä kärsijöitä, vaikka et heitäkään kuulemma irl ole tavannut. 

Vierailija
25/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko "normaalit" ja ne helteestä pitävät hullut sitten anaaliseksistä tykkääviä? 

Vierailija
26/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä helteestä, koska liian kuuma on vain epämiellyttävää ja ei jaksa mitään. Olen hoikka, piereskelen, hikoilen yms. ihan ilman hellettäkin. En pidä saunastakaan kuumuuden takia, se ei vain sovi minulle. Siedän helteet, mutta en tosiaan niitä rakasta. Ehkä ihmiset jaksaisivat nämä helteet tai miksei pakkasetkin paremmin, jos niistä ei jauhettaisi koko ajan.

Juu, minäkään en tykkää yhtään saunoa. Minulle tulee siellä heikko olo ja päätä särkee koko loppupäivän. Johtuu kuulemma alhaisesta verenpaineesta. 

20

Vierailija
27/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että iho puskee hikeä, on merkki siitä että olosuhteet ovat jotain muuta kuin mikä olisi kehon kannalta toivottavaa, siis keho pyrkii vastustamaan tätä olosuhdetta.

Ei tässä sen ihmeempiä teorioita tarvita.

Vierailija
28/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miu mielest helle on ihanaa, voin olla hellehullu, joka rakastaa hellettä. Just äskenkin leikkasin tunnin nurmikkoa ja paita tuli litimäräksi, en valittanu. Oon vaihtanu tänää vaatteet jo kolme kertaa. Kohta lähden uimaan järveen, joka on pitkästä aikaa, vuosiin, sopivan lämpöinen <3

Toki välillä makaan ilmalämpöpumpun viilentämässä sisätilassa ja veneilen yms mikä helpottaa kuumuutta. Minä olen kova palelemaan talvella ja koko viime kesänkin kuljin villasukissa, joten en valita enkä ota kuuleviin korviini muiden valitusta.

Vierailija
29/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tykkäisin näistä helteistä jos kuitenkin kotona ois viileä, tai siis normaali lämpötila. Hirveen ahdistavaa kun alastikin on niin kuuma ja hiostava, vielä kun oon tällänen pieni kotihiiri etten jaksais koko ajan olla menossakaan jonnekkin. No tuulettimen vieressä on ihan siedettävää :D

Vierailija
30/30 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa kun näillä helteistä valittavilla on aina jotain tekemistä aina niinä parina kesän helteisenä viikkona. Se on sellaista maalaisjunttien tekevyyden teeskentelyä. Mistään henkisistä harrastuksista ei osata löytää iloa eikä myöskään liikuntaharrastuksista vain niiden itsensä vuoksi. Jotenkin tuntuu että kun Suomea vertaa Ruotsiin niin täällä elää historiasta kumpuava ahdistus jota ei voi selittää vain sotavuosilla. Se tulee sotia edeltävän ajan köyhyydestä kun rahvaalla ei ollut kurjassa elämässään muuta iloa kuin viina jota sai hankittua joskus harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi